Skocz do zawartości

Renault Atres 816 rz - problem z kopceniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od 2 lat jestem posiadaczem ciągnika Renault Ares 816rz z roku 2003, silnik John Deere, sprowadzony z Francji. Po zakupie zrobiłem z mechanikiem przegląd techniczny: m in wymiana filtrów i wszystkich olejów, stwierdzilismy, że za dużo kopci, najbardziej widoczne jest to podczas pracy w nocy, w świetle reflektorów. Dym jest ciągły, nawet na biegu jałowym, wydobywa się z tłumika cały czas. zmieniliśmy wtryski (zamienniki) - nic nie pomogło. Po ok 20 godz pracy wlożyliśmy oryginały nowe, ponownie nic nie pomogło. Zregenerowaliśmy turbinę(wkład turbiny był lekko niebieski, przegrzany). Zaznaczam, ze po regeneracji turbiny z tłumika wyleciał cały brud( było słychać). Ciągnik ma siłę i moc, tylko kopci w nocy, w dzień to nie widoczne, gdy wiatr zawieje na przednią szybę, widać gęstą mgłę, tzn spaliny oraz czuć lekko nie spalone paliwo. 

Stan oleju w silniku jest praktycznie bez zmian, pompa paliwowa jest w oryginalna, nigdy nie była demontowana, marki Delphi. Mechanik podejrzewa, że ktoś mógł jej zwiększyć dawkę paliwa.

Może ktoś miał taki przypadek i mógłby mi coś doradzić?

Opublikowano
3 godziny temu, darik napisał(a):

Witam, od 2 lat jestem posiadaczem ciągnika Renault Ares 816rz z roku 2003, silnik John Deere, sprowadzony z Francji. Po zakupie zrobiłem z mechanikiem przegląd techniczny: m in wymiana filtrów i wszystkich olejów, stwierdzilismy, że za dużo kopci, najbardziej widoczne jest to podczas pracy w nocy, w świetle reflektorów. Dym jest ciągły, nawet na biegu jałowym, wydobywa się z tłumika cały czas. zmieniliśmy wtryski (zamienniki) - nic nie pomogło. Po ok 20 godz pracy wlożyliśmy oryginały nowe, ponownie nic nie pomogło. Zregenerowaliśmy turbinę(wkład turbiny był lekko niebieski, przegrzany). Zaznaczam, ze po regeneracji turbiny z tłumika wyleciał cały brud( było słychać). Ciągnik ma siłę i moc, tylko kopci w nocy, w dzień to nie widoczne, gdy wiatr zawieje na przednią szybę, widać gęstą mgłę, tzn spaliny oraz czuć lekko nie spalone paliwo. 

Stan oleju w silniku jest praktycznie bez zmian, pompa paliwowa jest w oryginalna, nigdy nie była demontowana, marki Delphi. Mechanik podejrzewa, że ktoś mógł jej zwiększyć dawkę paliwa.

Może ktoś miał taki przypadek i mógłby mi coś doradzić?

Chłopaku, nie szukaj problemu tam gdzie go niema. Piszesz, że ma moc, w dzień nie widać dymu a Ty jakieś niestworzone rzeczy wymyślasz o dymie w nocy, może pracuj tylko w dzień.🤔

Widać, że mocno uciska Cię gotówka na koncie albo w portfelu, a skoro tak, to oddaj ciągnik do autoryzowanego serwisu, zrób kapitalkę, a przy okazji wyleczą Cię z fanaberii.🫢

Opublikowano

Spokojnie, nie wiadomo ile tego dymy jest, po drugie bez obciążenia cale go nie powinno być, a po trzecie to czasami mała sprawa robi duże kłopoty.

Skoro wyeliminowałeś wtryskiwacze to zostają Ci jeszcze takie możliwości:

- kompresja - był pomiar przy okazji robienia wtrysków?

- regulacja zaworów - sprawdzane były luzy zaworowe?

- pompa wtryskowa - to że oryginalna nie znaczy że trzyma parametry, podkręcona też może powodować problemy.

Najważniejsze to określ co oznacza że kopci w nocy, bo nocą przy oświetleniu zawsze coś widać.

 

  • Like 1
Opublikowano

Witam ponownie ,

-kompresji nie sprawdzałem jeszcze..

-zawory były sprawdzane zmieniałem uszczelkę pokrywy zaworów 

-możesz mi nie wierzyć ale dymi po rozgrzaniu w nocy ostro np. na postoju widać dym jest ciągły jak zawieje w szybę przednia to jak mgła,  mam w zetorze podobne światła halogeny i w nim  nie ma tego dymu ..

Opublikowano

Jeśli to pompa Delphi to obstawiam przyspieszacz kąta. Moc jest na całym zakresie obrotów? Nie jest tak, że np przy 1400rpm rymi mniej niż przy 2100rpm lub odwrotnie?

Opublikowano

Na to nie zwróciłem uwagi  , moc jest orałem w listopadzie glinę zbita po kukurydzy pługami obrotowymi 4 grygory besson na hydraulice  2m robocze  to spalanie około

16- 22 hektar orki ale ciężko miał susza była .

Opublikowano

Po pierwsze jest to ciągnik z elektronicznym nastawnikiem oraz z sterownikiem Ecu. Zaczął bym od banalnych spraw a dokładnie od diagnostyki komputerowej Ecu sprawdzić parametry takie jak ciśnienie doładowania oraz temperatury powietrza doładowanego i temperaturę paliwa. Druga sprawa do sprawdzenia to szczelność układu dolotowego IC 

Opublikowano
2 godziny temu, ziutek92 napisał(a):

Po pierwsze jest to ciągnik z elektronicznym nastawnikiem oraz z sterownikiem Ecu. Zaczął bym od banalnych spraw a dokładnie od diagnostyki komputerowej Ecu sprawdzić parametry takie jak ciśnienie doładowania oraz temperatury powietrza doładowanego i temperaturę paliwa. Druga sprawa do sprawdzenia to szczelność układu dolotowego IC 

Faktycznie, chyba masz racje, że w 816 już jest nastanik elektroniczny…

Opublikowano
7 godzin temu, darik napisał(a):

Witam, od 2 lat jestem posiadaczem ciągnika Renault Ares 816rz z roku 2003, silnik John Deere, sprowadzony z Francji. Po zakupie zrobiłem z mechanikiem przegląd techniczny: m in wymiana filtrów i wszystkich olejów, stwierdzilismy, że za dużo kopci, najbardziej widoczne jest to podczas pracy w nocy, w świetle reflektorów. Dym jest ciągły, nawet na biegu jałowym, wydobywa się z tłumika cały czas. zmieniliśmy wtryski (zamienniki) - nic nie pomogło. Po ok 20 godz pracy wlożyliśmy oryginały nowe, ponownie nic nie pomogło. Zregenerowaliśmy turbinę(wkład turbiny był lekko niebieski, przegrzany). Zaznaczam, ze po regeneracji turbiny z tłumika wyleciał cały brud( było słychać). Ciągnik ma siłę i moc, tylko kopci w nocy, w dzień to nie widoczne, gdy wiatr zawieje na przednią szybę, widać gęstą mgłę, tzn spaliny oraz czuć lekko nie spalone paliwo. 

Stan oleju w silniku jest praktycznie bez zmian, pompa paliwowa jest w oryginalna, nigdy nie była demontowana, marki Delphi. Mechanik podejrzewa, że ktoś mógł jej zwiększyć dawkę paliwa.

Może ktoś miał taki przypadek i mógłby mi coś doradzić?

Wygląda na to, że problem może tkwić w ustawieniach pompy paliwowej zwiększona dawka paliwa faktycznie może powodować kopcenie i zapach niespalonego paliwa. Może warto sprawdzić pompę na stanowisku diagnostycznym i zweryfikować ustawienia. Kopcenie w nocy tylko to uwidacznia, ale problem ewidentnie jest. 

Opublikowano

W 816 nie spotkałem się ze zwykła pompa w 836 owszem i w modelach 8…5 jaknajbardziej mechaniczne ale w 816 widziałem tylko pompy stanadyne z sterownikiem John Deere l13

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v