Skocz do zawartości

układ pneumatyczny Zetor 7745


ARTI2019

Rekomendowane odpowiedzi

cześć mam zetora 7745 z finlandii, przyjechał bez pneumatyki a przydała by się do przyczep, znalazł by się ktoś kto się na tym zna i podpowiedział co kupic? jak ugryźć temat ? chciałbym mieć komplet gotowy do założenia, patrzyłem to co jest na internecie ale jakoś mi sie nie zgadza z tym co jest u mnie 

 

image.jpeg

image.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężarkę ma, odolejacz ma, potrzebny będzie jeszcze regulator ciśnienia, zbiornik powietrza, zawór hamulcowy, szybkozłącze i rurki i  cięgiełka z katalogu do zmontowania tego wszystkiego, głównie zaworu hamulcowego z wyrównywaczem ciśnienia, bo przy Zetorze to trochę inaczej działa niż np, w C-360. Części idzie dostać, tylko trzeba po numerach poszukać. Żadnej filozofii w tym nie ma, jest jak najbardziej do ogarnięcia. Katalog i  jedziesz po kolei co masz a czego nie masz i kupujesz i montujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zacznij od zestawu dedykowanego do Zetora 7745, znajdziesz takie z kompletem przewodów, zbiornikiem i zaworami. Warto zerknąć na fora rolnicze, tam często ktoś podpowie, co dokładnie pasuje. Jak masz coś nietypowego, to może być kwestia przeróbek – lepiej upewnij się u lokalnego mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie patrząc po zdjęciach to wygląda na to, że podstawa pod wyrównywacz ciśnienia się różni, w wersji z hamulcami jest dłuższa i na dospawane widełki na dźwignię, która steruje zaworem hamulcowym, prawdopodobnie też sam wyrównywacz od części hydraulicznej hamulców jest do wymiany wygląda na 69112607 a do sterowania hamulcami pneumatycznymi potrzeba 70116830. Szczegóły układu na filmie, do samych  hamulców pneumatycznych trzeba by było pominąć część sterującą sprzęgłem 2 stopnia, zaślepiają otwór z tyłu zbiornika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2025 o 15:30, agrofix224 napisał(a):

Wstępnie patrząc po zdjęciach to wygląda na to, że podstawa pod wyrównywacz ciśnienia się różni, w wersji z hamulcami jest dłuższa i na dospawane widełki na dźwignię, która steruje zaworem hamulcowym, prawdopodobnie też sam wyrównywacz od części hydraulicznej hamulców jest do wymiany wygląda na 69112607 a do sterowania hamulcami pneumatycznymi potrzeba 70116830. Szczegóły układu na filmie, do samych  hamulców pneumatycznych trzeba by było pominąć część sterującą sprzęgłem 2 stopnia, zaślepiają otwór z tyłu zbiornika.

 

Tu na filmie gościu też nie do końca zamontował oryginalne części, ten drugi zawór za butlą oryginalnie to jest podobny, ale nie taki jak ten, ten jest od np, 60-tki tak zwany "psikacz" oryginalny jest zaślepiony otwór "psikający", albo w ogóle bez otworu i kto wie czy nie ustawiony na inne ciśnienie. Autor tematu ma odolejacz z zaworem i tylko ten wystarczy na samo hamowanie przyczep.

Edytowane przez Desperado
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez center
      Witam Dzis chciałem przedymić mojego 7211 zapalił bez problemu jak gdyby nigdy nic, ale nie chciał ruszyć i gasłRazz no patrze co jest a tam mi hamulce zblokowało rózszałem pedałami ręcznym nic nie pomagało ciagnik stał jak przymarzniety do betonu hehe dopier wrzuciłem jedynke terenowa gazu i przewalczyło to i byo dobże u was tez tak jest czasami ?
    • Przez Rafał2222
      Witam. Jedno koło hamowało mi słabiej i na wyrównywaczu pojawił mi się przeciek to do kręciłem ale nic to nie dało. Spróbowałem odkręcić odpowietrznik i się mi ukręcił w  środku. Weszła łacina no i musiałem rozebrać. Pojechałem z cylinderkiem do sklepu gość mi dał ten i powiedział że z katalogu powinien być ten jak nie będzie pasować to żeby zwrócić. Wejścia na otwory idealnie te same tylko nowy jest minimalnie dłuższy i nie dużo cieńszy. Czy można go śmiało pakować czy ten katalog źle mówi bo z tym nie raz było różnie.


    • Przez klimas78
      Koledzy mam problem z blokujacym hamulcem po prawej stronie.
      Pozmieniałem cylinderki i sprężyny po obu stronach,wymieniłem pompki hamulcowe,wyrównywacz ciśnienia.Wyregulowalem skok pedału hamulcowego .
      Jak ciągnikiem nie jeździ się zbyt długo wszystko jest ok.Jak się już dość rozgrzeje to jest problem bo pedał hamulca odpowiedzialnego za prawe koło robi się twardy i blokuje się koło.
      Skok jest wyregulowany między pedałem a pompką hamulcową.
      Jak odkręcę rurkę przy wyrównawczu ciśnienia pedał spadnie i chwilę jest ok. Blokuje się koło prawe.
      Proszę o pomoc bo już nie wiem co zrobić 
    • Przez Cezary4514
      Witam. Pierwsza sprawa to sprezarka, słabo daje powietrze... mozna powiedziec ze wcale nie ma cisnienia, olej wszystko w porzatku. Rpzbierał juz ktoś? jak sie za to zabrac glowice zdjac i tloczek z pierscionkami wymienic? co tam jeszcze do wymiany jest? a cala sprezarke da sie jakos wykrecic?
       
      Druga sprawa to chamulce. Ucieka płyn ze zbiorniczka. Co wleje to ucieknie po robocie... ucieka z tyłu pod mostem tylnym. Co to moze byc? przewody? pompki to raczej nie? Jak sie do hamulcow dostac, zwolnice rozkrecac? na co szczegolnie zwrocic uwage podczas rozkrecania?
      Z góry dzieki.
    • Przez Rafał2222
      Witam. Na jakiej zasadzie jest zaczepiona linka od hamulca ręcznego. Te taką długą tulejkę to się odkręca? Bo wydaje mi się że to coś nie jest oryginalne u mnie w Zetor 5211, że tam ktoś poszedł po dłuższej linii oporu. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v