Skocz do zawartości

Koszenie łąk na stałych obrotach


Vletch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, całe życie jak kosiłem łąki to na uwrociach odejmowałem obroty aby lepiej było zawracać, ale ostatnio spotkałem się z opinią że lepiej jest kiedy zaczyna się kosić ustawić stałe obroty na silniku 1600-1800 i tak kosić cały czas bo jest to lepsze dla kosiarki. 

Co o tym myślicie? czy zawracanie na tak wysokich obrotach nie będzie źle wpływało na sprzęgło i całą skrzynie biegów w ciągniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt, który odbiera obroty WOM z ciągnika, szczególnie ten wysokoobrotowy czyli kosiarki, nie lubi zmian obrotów. Tak samo każdy silnik diesla jest tak skonstruowany, że najlepiej, najoszczędniej pracuje na stałych obrotach w okolicach największego momentu obrotowego. Od tego właśnie jest ręczny gaz / tempomat aby te obroty utrzymywać. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie bym zobaczył jak ruszacie na takich obrotach na pewno polała by się lawina komentarzy popierających taką jazdę.

Szczerze czy komuś padła kosiarka jaka kolwiek od zmiany obrotów to tak samo jak skrzynia biegów w samochodzie prędzej sprzęgło siada niż tryby czy łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdamJanek1
      Witam mam problem z DF TTV 7230 ciągnik po odpaleniu nie reaguje na rewers i wyświetlają się błędy SGR cod60, SGR cod30 miał może ktoś podobny problem 
    • Przez automoto113
      JEŚLI MA KTOŚ OPIS BŁEDÓW DO SAME RUBIN 135 BARDZO BYM PROSIŁ O PODESŁANIE
      DZIŚ TJ.17.02.2025 WYSKOCZYŁ MI PO ODPALENIU BŁĄD ENGINE ALARM 009 CO TO ZNACZY?
       
    • Przez Marcin_1992_2008
      Witam. Posiadam od niedawna  Deutz-Fahra 5110g, który już się popsuł po zrobieniu 26mth. Minęło 2 tygodnie od zgłoszenia awarii po czym przyjechał serwis. Drugie 2 tygodnie ciągnik stoi w serwisie i nie wiedzą co jest?  A dokładnie ciągnik szarpie jak się rusza i przestał chodzić REWERS I LICZNIK. Twierdzili, że zrobili a gdy pojechałem to nie wyjechałem z placu i znów ten sam problem. Tylko inny kod błędu się wyświetla. Wcześniej niby coś było z centralka i mówią że nie wiedzą co teraz bo to nowy ciągnik i czekają na jakiegoś mechanika z Niemiec, który ma być pod koniec miesiąca. Moje pytania brzmi czy należy mi się jakaś rekompensata za taki długi okres oczekiwania? Czy można coś z tym zrobić czy porostu trzeba czekać? Bo nie ukrywam, ale ciągnik by się teraz przydał. Był kupiony,zeby robił a nie stał w serwisie 
    • Przez Vletch
      Witam, wie ktoś jaki olej można wlać do przekładni w Deutz Fahr 5105? Ciągnik od nowości u mnie, teraz będę zmieniał olej przekładni trzeci raz, do tej pory zalewałem oryginalnym olejem SDF UTTO 10W-30 ale trochę za drogo to wychodzi bo u dealera 750zł za 20l. Sprawdzałem wyszukiwarki olei ale z Orlenu żaden nie pasował a w wyszukiwarce Fusha był tylko AGRIFARM UTTO VT ale on jest jeszcze droższy od oryginalnego bo 800zł za 20l.
      Co według was można wlać żeby było w miarę dobrej jakości ale i w rozsądnej cenie? I jaką normę musi spełniać olej do tego df?
       
    • Przez PawcioN
      witam mam ciągnik same antares 110 i tak się zastanawiam czy można dołożyc turbinę tak jak jest w antares 130 jak myślicie może ktoś zakładał prosze o podpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v