Tadeusz1212

Głowica C-360

Polecane posty

locke    293

Uważaj aby się nie zagrzał.5l wody pod filtr,drugą do kabiny i możesz śmigać :) Ale byś mógł zmienić bo to nie ma dużo roboty.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus55    11

Jak narazie temperaturę trzyma na zielonym także w normie, a więcej wody jak do żeberek w chłodnicy nie wyrzuci. Nie uniknę ściągania głowic, ale powiedzcie szczerze czy przykręcacie głowicę na dynamometr czy na moment obrotowy czyli np. jeden obrót potem pół itd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Do ursusa szkoda dynametru brudzić :D powinno się dokręcać o kąt i tak się robi w innych silnikach np. samochodu, dynamometry kosmicznie oszukują, a raczej siły tarcia gwintów i podkładek...

Do dokręcania o kąt trzeba mieć wyczucie i wprawę, nie zawsze kątomierz ;)

A co dotyczy się wyrzucania i ubytku wody to normalny objaw, ja nic bym nie ruszał dopóki nie bedzie jednoznacznych objawów.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus55    11

A możesz w skrócie napisać jak montujesz głowice znaczy się chodzi mi o dokręcanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Do ursusa szkoda dynametru brudzić :D powinno się dokręcać o kąt i tak się robi w innych silnikach np. samochodu, dynamometry kosmicznie oszukują, a raczej siły tarcia gwintów i podkładek...

Do dokręcania o kąt trzeba mieć wyczucie i wprawę, nie zawsze kątomierz ;)

A co dotyczy się wyrzucania i ubytku wody to normalny objaw, ja nic bym nie ruszał dopóki nie bedzie jednoznacznych objawów.

dokładnie tak jak piszesz ale twoja rada jest dla tych co dokręcaj głowice zawodowo , bo jeżeli to robi rolnik raz na kilka lat to jednak lepiej żeby użył klucza dynamometrycznego , bo wyrwana szpilka to problem , pozatym bez wprawy trudno dokręcić taka sama siła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Kluczem bez rurki czyli pokrętłem 25-30cm trzeba było by mieć niezłą krzepę by urwać szpilkę :D

Na początku dokręcić ręką nakrętki do oporu, następnie kluczem co 90* kąt prosty po kolei na każdej ze śrub do wyraźnego oporu i grymasie na twarzy aż nie pójdzie, bez obaw pokrętłem 1/2" o długości 25cm nie urwiecie szpilki.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    225

Ja robię też to na wyczucie i jakoś ciągników na usługach nie robię tylko tyle co u siebie(mechanika do siebie do niczego nie wzywam) wszystko w c330/c360 robię sam w u-1224 silnik też sam,jak już czuć że śruba ma duży opór to już nie dokręcam potem po 1 mth i już nie ruszam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus55    11

Kluczem bez rurki czyli pokrętłem 25-30cm trzeba było by mieć niezłą krzepę by urwać szpilkę :D

Na początku dokręcić ręką nakrętki do oporu, następnie kluczem co 90* kąt prosty po kolei na każdej ze śrub do wyraźnego oporu i grymasie na twarzy aż nie pójdzie, bez obaw pokrętłem 1/2" o długości 25cm nie urwiecie szpilki.

No tak a co z kolejnością dokręcania nakrętek? Tak jak w kśiążce czy tak jak leci?

Edytowano przez ursus55

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Spiralnie a raczej heliocentrycznie od środka do okoła środkowej szpilki oddalając się od niej do 1 i ostatniego cylindra, po ludzku pisząc tj. w książce :D


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Kluczem bez rurki czyli pokrętłem 25-30cm trzeba było by mieć niezłą krzepę by urwać szpilkę :D

Na początku dokręcić ręką nakrętki do oporu, następnie kluczem co 90* kąt prosty po kolei na każdej ze śrub do wyraźnego oporu i grymasie na twarzy aż nie pójdzie, bez obaw pokrętłem 1/2" o długości 25cm nie urwiecie szpilki.

na takiej dzwigni to trzeba przyłożyć 60 kg razy 16 to mój obojczyk tego nie wytrzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

Częściowo mam problem z głowicami więc napisze w tym temacie o swoim problemie z C-360 który poważnie mnie denerwuje.

Ale zacznę od początku. 1,5 roku temu wszystkie głowice zostały splanowane i zregenerowane. Wszystko chodziło ok, tylko temp silnika była zbyt niska. Przed sezonem został wymieniony termostat. I od początku tego sezonu był problem ze zbyt wysoka temp. Po pewnym czasie zaczął wypluwać wodę z chłodnicy. Okazało się że pękła głowica nr 3. Została założona głowica używana ale po regeneracji. Wszystko było ok, nawet temp nieco spadła. I teraz miesiąc po wymianie zaczął wywalać wodę jeszcze mocniej niż poprzednio. Pewnie znowu wywalił gdzieś uszczelkę... I tu moje pytanie. Jakie mogą być przyczyny tego wywalania poza głowicami, lub poza nierównym blokiem? Bo niedawno głowice powinny być planowane wiec nie powinien tak łatwo wywalać uszczelek pod głowicą. Znowu z drugiej strony jakby się okazał ze jest nierówny blok to mocno się zdenerwuje...


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

@milanreal wrzuć termostat do pojemniczka (garczka :D ) z gotująca wodą, najlepiej jeżeli masz termometr, powinien się otworzyć w ok 80-85*, czyli gdy woda już kotłuje ale nie wrze, oprócz tego może chlodnica zabita, niedrożna, może pompa wody...

@goral mam 2 sprawne dynamometry jeden ma dźwignię 50cm i jest do 300Nm, a ten do 200 może do 180Nm ma 30cm dźwigni, wszystkie tak mają.

@milanreal w c360 nie ma potrzeby planować bloku, głowice sa zbyt małe, nawet nie ma potrzeby planować głowic... no chyba że po wstawianiu nowych gniazd zaworowych.

Edytowano przez bobytempelton

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Możliwe ze chłodnica niedrożna i się przez to zagrzeje...A jak wymieniałeś głowicę to dałeś też nową uszczelkę?Bo zam taki przypadek gdzie koleś założył głowicę po regeneracji na starą uszczelkę(używaną ale jeszcze dobrą) i mu wydmuchało.Weź sprawdź chłodnicę,termostat i uszczelki....


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

No proszę Ciebie, może nie jestem obiegany w mechanice ale nie zrobiłbym takich jaj żeby używana uszczelkę założyć.... Oszczędzać kilka zł żeby zaraz znowu głowice zdejmować? Sensu w tym nie widzę.

Co do drożności chłodnicy to ewentualnie kamień, bo nie czyściłem jej octem. Żeberka są czyste, w tym roku już chyba 4 razy dmuchałem sprężarką.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

ja mam taki stary peerelowski na wskazówkę z błędem o ramieniu 50 cm ale uwierz mi że po dokręcaniu t 25 albo 360 w nocy nie mogę spać przez obojczyk( nie chce się spiera ale gdy byłem w twoim wieku to na rękę nie było na mnie mocnych )

A teraz w inne4j sprawie

kiedyś po remoncie silnika wywalało mi uszczelki poid głowica

miałem problem ale pomódl mi szwagier z 25 letnim stażem traktorzysty w skr

po prostu koło domu mam drogę powiatowa do pol;a pod gorę kiedyś robiłem tak że wpadałem,m na drogę 4 biegiem dawałem 5 i w pole po paru minutach dymiło z odmy i uszczelkdo9 wymiany

jakieś 15 lat pod górę jadę 4 aby silnik wyrównał temperaturę i n niema tego problemu

 

podobnie było z t 25 ten fukał z pod głowicy

Edytowano przez GoRAL1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
franolek    0

witam, mam pęknietą głowicę to przy baku, woda w chłodnicy rdzawa, brązowa. remont był w lato, głowice nie wymieniane i nie planowane. czy tego pęknięcia jest jakaś przyczyna, czy można wymieniać głowicę i nie martwic się że zaraz pęknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POL1    28

Dziwnie to zrobiłeś.

Niby remont a nawet nie chciało Ci sie głowic zrobić.Dla mnie to fuszerka a nie remont.

Ale nie można sie dziwić że takie coś się dzieje jak się zakłada niesplanowaną głowicę , nie daj Boże jak jeszcze nie na to miejsce.

Jak chodziła przed remontem to jest OK.

Splanować i ma być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
franolek    0

nie wiem teraz na którym forum pisać;)

Głowica jest pęknięta z zewnątrz dlatego to zauważyłem

pc110055.jpg

termostatu nie ma sprawdziłem, oleju nie przybywa, woda w chłodnicy jest taka rdzawa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Głowica pękła z powodu który klepałem kilkadziesiąt razy, jak wyjmie się termostat to pompa wody nie wypycha odpowiedniej ilości cieczy do ostatniego cylindra czy głowicy, lecz woda zawraca za 1-2 cylindrem bo jej lżej, w rezultacie blok i głowice przy pompie mają po 50-60*C i od silnego nurtu wody zżera ich kawitacja (stąd ta rdza w układzie), a najdalsze cylindry i głowice są przegrzewane, mają niekiedy ponad 100*, stąd spluwanie uszczelek spod głowic, zapiekanie pierścieni i pękanie głowic na najdalszych cylindrach od pompy.

A po za tym bloki i głowice monolity się koszmarnie koszą.

 

Jest jeszcze kilka istotnych funkcji termostatu, ale nie chce mi się pisać bo pisałem to kilka razy.

Zakładaj termostat i nową głowicę i będzie chodzić.

Edytowano przez bobytempelton

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TEVEZ    3

Błędną teorie głosisz.

Czujnik temperatury jest przy ostatniej głowicy,ci którzy jeżdża bez termostatu napwno by zauwazyli że ich silnik się przegrzewa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michu123    2

Panowie

Mam pytanie czy ktoś wie gdzie znajdują się zakłady regeneracyjne które regenerują wtryski i głowice do ursus c360 bardzo prosze o szybką odpowiedż w okolicach woj.Wielkopolskiego poza Wielkopolskim nie prosze o numer tel i adres z góry dzieki za odp pozdrawiam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

@tewez te czujniki to smaruj smalcem i za psem rzuć, pewnie nie chodzi dobrze, bo 60% tych tanich czujników i zegarów źle pokazauje lub nie działa.

Po za tym rozwiąż ten problem jeśli masz coś w głowie, ja na tych struclach zęby zjadłem, czekam na wyczerpującą odpowiedź.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj