janusz11

John Deere 7430 czy Valtra Versu T162e

Polecane posty

Andrzej24871    12

Hubert Ty pierwszy zaczołeś żądać ode mnie jakiś dowodów więc nie pisz że odwracam kota ogonem bo Ty zaczołeś ten bezpodstawny spór. ( Nie pisz do mnie więcej) Sorka że pytam w tym temacie ale :blink: Lukasz piszesz tak ( nie wiem coś cytowanie mi nie działa) "Direct jest to skrzynia z 4 biegami która ma rozbudowany wzmacniacz momentu i dlatego ma 4 zakresy prac, Vario jest jednym wielkim wzmacniaczem momentu." Znaczysie może chodzi Ci o coś w stylu sprzęgła hydrokinetycznego lub wzmacniacza hydrokinetycznego coś takiego jak ma zdajesie manitou tak? Bo jak pierwszy raz to przeczytałem to aż luknołem na stronke valtry żeby się upewnić że direct to bezstopniówka i dzięki za wyprowadzenie mnie z błędu że directy to nie są skrzynie od fendta , i gratuluje bezawaryjnej pracy valtry to naprawde jedne z najładniejszych ciągników przynajmniej moim zdaniem (byle nie czerwone , czarne są za***iste) A z tymi awarjami co pisałem co jeden koleś pisał że valtra to złom to o miał dwie valtry i to nowe jedną mu przywieźli i zaczeła się psuć to zażądał oddania kasy to nie oddali mu tylko wymienieli ciągnik i drugi też mu się psuł dla tego tak nadawał na valtre i podobno ( troche za dużo w tych moich wypowiedziach chyba i podobno :huh: ) sam producent przyznaje się do tego że w fabryce pracownicy mają problem z alkoholem być może po części troche to tłumaczy dla czego niektórym osobom trafiają się niezbyt udane modele. pozdro


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

Direct został zbudowany na bazie skrzyni o 4 zakresach po prostu zamiast biegów zmienianych pod obciążeniem działa tak jakby automat który dostosowuje skrzynię do zadanych parametrów.

To jest CTV od Dodge

Fendt ma tą samą zasadę działania tylko dostosowaną do ciągników, Valtra natomiast ma jeszcze "dołożoną" 4 zakresową skrzynię

 

Przynajmniej tam uważam, nie wiem możliwe że coś pokręciłem


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Hubert Ty pierwszy zaczołeś żądać ode mnie jakiś dowodów więc nie pisz że odwracam kota ogonem bo Ty zaczołeś ten bezpodstawny spór. ( Nie pisz do mnie więcej)

 

Zacząłem żadac bo napisałeś ,,że ci sie tak zdaje'' wiec ja chciałem jakiś dowód. Ale że to się tylko Tobie wydawało nie pozostaje mi nic jak tylko pogratulować porad dla autora tematu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    180

Jeśli chodzi o moc oddawaną na kołach - a nie o moc na jakimś WOM czy silniku, bo w końcu 90% prac w rolnictwie to prace pociągowe a w niektórych gosp. 100% - to żaden ciągnik z silnikiem sisu nie jest w stanie zbliżyć się do najniższego zużycia JD.

 

NP: jd 7530 nieobciążony z załączonym przednim napędem na biegu C3 uzyskuje na kołach 118kW przy 1900 obr/min i zużyciu paliwa 262g/kWh.

A ciągnik z super oszczędnym silnikiem SISU mf 6495 nieobciążony z załączonym przednim napędem na biegu 2LA uzyskuje na kołach 110kW przy obr/min 1990 i zużyciu paliwa 278 g/kWh. To co podałem odnosi się do najniższego możliwego zużycia. U JD 7530 najwyższe zużycie nie przekracza 292g/kWh (moc oddawana na kołach 105 kW/h) w roboczym zakresie, a w super oszczędnym SISU dochodzi w najwyższym zakresie do 340 g/kWh ale przy mocy tylko 73k/kWh - stąd ta niby oszczędnośc SISU.

Dane z NTTL.


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Direct został zbudowany na bazie skrzyni o 4 zakresach po prostu zamiast biegów zmienianych pod obciążeniem działa tak jakby automat który dostosowuje skrzynię do zadanych parametrów.

To jest CTV od Dodge

Fendt ma tą samą zasadę działania tylko dostosowaną do ciągników, Valtra natomiast ma jeszcze "dołożoną" 4 zakresową skrzynię

 

Przynajmniej tam uważam, nie wiem możliwe że coś pokręciłem

Coś jednak pokręciłeś, bo zasada działania skrzyni biegów z Dodge CVT, jest taka sama jak w polskim Bizonie Z056 :P

Fendtach ,JD czy innych tam CVX zmiana prędkości odbywa się po części na drodze hydrostatycznej a nie mechanicznej :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Jeśli chodzi o moc oddawaną na kołach - a nie o moc na jakimś WOM czy silniku, bo w końcu 90% prac w rolnictwie to prace pociągowe a w niektórych gosp. 100% - to żaden ciągnik z silnikiem sisu nie jest w stanie zbliżyć się do najniższego zużycia JD.

 

NP: jd 7530 nieobciążony z załączonym przednim napędem na biegu C3 uzyskuje na kołach 118kW przy 1900 obr/min i zużyciu paliwa 262g/kWh.

A ciągnik z super oszczędnym silnikiem SISU mf 6495 nieobciążony z załączonym przednim napędem na biegu 2LA uzyskuje na kołach 110kW przy obr/min 1990 i zużyciu paliwa 278 g/kWh. To co podałem odnosi się do najniższego możliwego zużycia. U JD 7530 najwyższe zużycie nie przekracza 292g/kWh (moc oddawana na kołach 105 kW/h) w roboczym zakresie, a w super oszczędnym SISU dochodzi w najwyższym zakresie do 340 g/kWh ale przy mocy tylko 73k/kWh - stąd ta niby oszczędnośc SISU.

Dane z NTTL.

ale za to w największych mocach, nowe silniki SISU montowane w MF serii 86** sa zdecydowanie bardziej oszczędne od JD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    180

@b0gdan masz racje jakieś 7 gramów mniej jeśli chodzi o 8660 w stosunku 8295r jeśli chodzi o najmniejsze zużycie, ale dokładnie odwrotnie jest jeśli chodzi największe :P. Jednak tu chodzi o trochę inny przedział mocy, a po drugie mówimy o ciut starszych konstrukcjach.


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Deer masz rację Siusiu wcale nie należy ani do najoszczędniejszych,ani do najmocniejszych :P Wlepie wam tu fragment artykułu do poczytania

 

W RPT był test trzech traktorów z bezstopniówkami o mocy 190km.Fendt 820vario tms(silnik DF poj-6l),JD 7920 auto powr(silnik power tech 8,1l),i MF 7495 dyna vt(silniksisu disel6,6l),i tak pisali o silniku MF:

"Co ciekawe najgorzej pod względem maksymalnej mocy dostępnej na WOM wypada fińskie serce Masseya.Z podawanych przez producenta 190km na nominalnych 2200obr./min mamy na WOM 160km, a przy 1800 obr./min,gdzie ciągnik powinien mieć według producenta moc maksymalną, pomiar wskazał 171km.Zatem obiecane 190km zostaje tylko na papierze :D Co ciekawe najlepiej na stacjonarnym pomiarze mocy spisał się ciągnik z najmniejszą jednostką,czyli Fendt z 6-litrowym Deutzem.Podawane przez producenta 190km przy obr.nominalnych 2100obr/min spada do 185km,by przy 1800obr/min wzrosnąć do 197km

[...]

Massey Ferguson ma maksymalny moment obrotowy wynoszący 735Nm przy 1450obr/min.Moment obrotowy Fendta to 871Nm przy 1400obr/min.Trochę zastanawia,iż mniejszy silnik Deutza generuje większy moment obrotowy niż jednostka Sisu montowana w masseyu"

 

 

Fendtach ,JD czy innych tam CVX zmiana prędkości odbywa się po części na drodze hydrostatycznej a nie mechanicznej :)

 

Czyli Valtra Versu będzie dysponowała deczko większą siłę uciągu,a niżeli Direct (chodzi mi o takie same modele)...W 100% bezstopniówkach takich jak Direct,Vario,czy AP są drobne straty oleju,co przekłada się w sile uciągu,a versu to tylko zautomatyzowany PowerShift...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mnie przeraża to, że z roku na rok firmy prześcigają się w nowościach na które i tak mało kogo będzie stać. Z jednej strony wyższa cena czyli odpowiednio trzeba wydłużyć czas eksploatacji, aby godzina pracy ciągnikiem była względnie tania. Z drugiej bardziej złożona konstrukcja i z góry założona krótsza żywotność, powoduje, że dochodzimy do paradoksu. Reasumując wybrał bym ciągnik na tyle rozbudowany, na ile wymaga tego potencjalne wyposażenie i możliwie najprostszy pod kątem niezawodności. :D

 

Z badań wynika, że bezstopniowa potrafi zabrać 20% mocy więcej.. niż prostsza skrzynia PS. Może pełne automaty są wygodne, ale osobiście uważam, że zakresy niech zmienia operator, a PS automatyka. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

Prowadzicie "bardzo ciekawą rozmowę" w dziale do tego nieprzeznaczonym :D

deer@ fajnie że przytaczasz dokładne zużycie paliwa podawane przez producenta, ale czy ktoś z was liczy spalanie w g/kWh??? Najbardziej obrazowe jest podawanie l/ha wykonanej pracy (fakt zaraz można zwrócić uwagę jaki sprzęt, teren, gleba, ale już pomijając to).

 

Testy robione przez NTTL są nierzadko podawane w g/kWh , gdzie w rzeczywistości "paliwochłonność" silników różni się na ogół , co do wyników testów...

 

"A ciągnik z super oszczędnym silnikiem SISU..."

Czyżby deer@ był święcie przekonany że silniki SISU są bardziej paliwożerne od JD??? (może i tak jest, nie mówie że nie... pytam z ciekawości bo może miałeś jakąś styczność?)

 

sorry za OT... (może lepiej byłoby dokończyć wątek w innym temacie :P )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przemnóż sobie g/kWh przez kW. Potem przelicz gramy na litry i masz to samo. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

OT to nie jest, bo biega tu o wybranie Valtry z silnikiem Sisu (niby oszczędnym) i JD z silnikiem DPS niby paliwożernym :P Testy Nebraski nie są testy producenta :D A prawda jest taka, że w każdym ostatnim teście, najoszczędniejszy jest Fendt, a najbardziej paliwożerny Sisu... (w średnim przedziale mocy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

Bobek@ zgadza się... a dokładniej: ilość gram jaką spala ciągnik na kWh pomnożyć przez liczbę kW (mocy ciągnika)... Jeszcze trzeba zważyć ropę , bo chyba nie można przejąć 1:1 tak jak w wodzie :P

Trochę nakręciliśmy, a i tak wychodzi spalanie w V,m/t

 

P.S b0gdan@ w sumie masz racje OT to nie jest :D

Valtra/MASSEY (SISU) i Fendt (Deutz) niby ten sam koncern, a tak by się różniły w spalaniu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Niby Valtra,MF i Fendt to to samo AGCO ale już Perkins,Sisu i Deutz to już niekoniecznie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

ale np MF 8690 jest oszczędniejszy od Fendt 936, czyli czasem SISU góra nad Deutz :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

jaro@ czemu piszesz że Fendt, Valtra i Massey to to samo?? :D to jest ten sam koncern... widać w szkółce nie było podstaw ekonomii :P nawiasem mówiąc to ciekawe te dwa posty :)

 

b0gdan@ MF jest oszczędniejszy wg danych (g/kWh)???

Może i SISU górą nad Deutz'em zważywszy na to że mają chyba tę samą skrzynie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

jaro@ czemu piszesz że Fendt, Valtra i Massey to to samo?? :D to jest ten sam koncern... widać w szkółce nie było podstaw ekonomii :P nawiasem mówiąc to ciekawe te dwa posty :)

 

b0gdan@ MF jest oszczędniejszy wg danych (g/kWh)???

Może i SISU górą nad Deutz'em zważywszy na to że mają chyba tę samą skrzynie

"

"Niby Valtra,MF i Fendt to to samo AGCO ale już Perkins,Sisu i Deutz to już niekoniecznie...."-Daniel-tu na tym forum czytamy ze ZROZUMIENIEM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

Najbardziej wiarygodnym testem jest podpiac do tych ciagnikow takie same plugi wjechac w to samo pole zalac je po korek i orac przez godzine lub mtg i sprawdzic ile jaki spali i ile bedzie w stanie zaorac przez ten czas wtedy mozna oceniac ktry wiecej pali a ktory mniej.. i wtedy beda testy chyba najbardziej wiarygodne dane jakie podaje producent trzeba brac z przymrozeniem oka bo wiadomo ze nie ktorzy moga zanizac zeby przyciagnac klienta .. i podaga w gramach bo to jest czarna magia a nikt raczej nie bedzie stal i sobie liczyl ile to wyjdzie litrow .. a jak by podali ze podczas orki z takim sprzetem na takim polu spalil tyle i tyle litrow na mtg czy na ha to by kazdy inaczej patrzyl. pytac sie uzytkownikow ile im pali dany ciagik w danej pracy to tez nie ktorzy puszczaja wodze fantazji zanizajac spalanie mozna powiedziec do nie mozliwego ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Przemnóż sobie g/kWh przez kW. Potem przelicz gramy na litry i masz to samo. :P

ależ testy DLG tak wyglądają, podpinają pod pług, gruber, mierzą transporcie... Spalanie w g/kWh... kolega Bobek Farmer stronę wcześniej wyjaśnił. Dane jakimi operujemy w tym temacie to NIE dane producenta, tylko testy DLG i NTTL, niezależnych od producentów podmiotów.

@Daniel215 i w litrach i g/kWh po prostu jest oszczędniejszy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raz    0

Krytykowanie wysokiego spalania samego silnika SISU (a chwalenie DPS) przy mocy uzyskiwanej na kołach jest trochę nieuczciwe, gdyż nie uwzględnia sprawności skrzyni i w ogóle całego układu przeniesienia napędu. Co nie zmienia faktu że JD wypada lepiej, ale jako całość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzyszt0f
      Witam, doradźcie jakiej mocy ciągnik wybrać na ok 45/50ha myślę nad MF 7s155 albo 7s180 (tylko mf wchodzi w grę) 7s180 przemawia na przyszłość tym że mogę go podnieś do 210km a chyba 7s 155 nie da rady do 200km podkręcić? 
      W przyszłości myślę kupić bezorkowiec, albo jakiś dłutowiec i zastanawiam się nad mocą ciągnika? 
      ziemie w 95% piaski 
      doradzicie coś? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
    • Przez c308
      Witam doszło mi do moich 8 ha 10 ha do obróbki chiałbym kupić nowy porządny traktor w przedziale mocy 70_110 km co proponujecie.Zastanawiam sie nad Tureckim hattatem 398 kolega ma,Jakims lovolem oraz Arbosem napiszcie co polecacie najbardziej,Ciągał by prase,pług cztery skiby,agregat 3 m,przyczepe 5 t.
    • Przez upadłymtz
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika ok.90 koni. Oglądałem wyżej wymienione modele i nie wiem na co się zdecydować.
      W Case skrzynia 12x12 rewers mechaniczny i podnośnik mechaniczny. W New Holland tak samo. Zetor dużo lepiej wyposażony, ale trochę się boję bo ostatnio różne opinie o nim chodzą. Zetor z 2021 roku, jeszcze bez ad blue. Użytkuje ktoś z was takie ciągniki? Jak z awaryjnością?  Z góry dzięki za pomoc. 
    • Przez damianos95
      Witam proszę o podpowiedź co wybrać lepiej renowke 103.54 czy case cs94 renowka full mechaniczny ciągnik czy case skrzynia mechaniczna nie wiem czy jest polbieg jedynie ma ehr i silnik sisu
      Co będzie lepsze na ponad 20ha praca z turem orka agregat itd co będzie tańsze w naprawie dostępność części czy ogólna awaryjnosc tych ciągników 
      Cena dość zblizona jednak 10 lat różnicy między nimi 
      Jakie opinie o silniku sisu jak spalanie awaryjnosc czy części i jeszcze do znawców tematu jakie tam są tuleje ?
      Ogólnie co byście wybrali i dlaczego 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj