rbit

Nawinięta trawa na wałek przedniego napędu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rbit    8
Napisano (edytowany)

Dziś pomagałem znajomemu belować. Nagrabione wałki były fest wysokie i surowe i nawinęło mi pierwszy raz w MTZ 820 na ten wałek od przedniego napędu koło miski olejowej i powyginało te dwie osłony. Pewnie przez te durne osłony pociągnęło tą trawę. Teraz tam podczas jazdy pojawia się z jednego końca i drugiego olej - nawet nachlapało kropelkami na przednią wewnętrzną część opony. Co tam poszło w uszczelnieniach? Ciężko to samemu wymienić ? Wystarczy odkręcić ten korpus co dochodzi do przedniej osi?

20240701_094727.jpg

20240701_094541.jpg

20240701_094513.jpg

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    377

przede wszystkim upewnij się skąd idzie olej. Tam na łączeniu krzyżaka z piastą jest uszczelka jak to łączenie na 4 śruby. Może tam naruszyło. A ten uszczelniacz kiedyś wymieniałem ale już nie pamiętam czy zdejmowałem ten dekiel. Chyba odkręcałem ale nie potrzebnie bo zdaje się że można go wydłubać po odkręceniu samej piasty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi raz w Lublinie się trawa na wał nawinęła i tez zaczął się pocić uszczelniacz bo weszła trawa do środka za uszczelniacz i uszczelniacz zamiast chodzić po piaście to chodził po trawie i ciekło     

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    8

Zdjąłem ten wałek i muszę tylko zamówić tam plastikowe uszczelniacze bo tam trawa weszła za nie - nie trzeba nic odkręcać oprócz tego wałka. Od strony przedniej osi idą dwa mniejsze a od drugiego końca 1 większy. A dziw że mi tą trawę chwyciło bo nigdy nie było z tym problemu a różne kiszonki się robiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    8
Napisano (edytowany)

Czy ktoś wie ile wchodzi oleju do tej przekładni  pośrodku na osi przedniej? A ile do tych półosi z obydwu stron tej przekładni czy to może ten olej rozchodzi się po całości? Czy przez odpowietrznik na tej przekładni można wlać olej i po co te odpowietrzniki również na zwolnicach? 

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    41
Napisano (edytowany)

Kolego olej do głównej przekładni 2L lewa i prawa zwolnica 2L praktycznie lejesz do korka wlewowego na równo. korki wlewowe znajdziesz przyjrzyj się trochę. Odpowietrzniki są po to by nie zniszczyło uszczelnień.

Olej jakiś w standardzie GL4 80/90

Edytowano przez pawel86lhr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    8
Napisano (edytowany)

Jeśli wlewam do tej środkowej przekładni olej to ten olej rozchodzi się również do mostu prawego i lewego czy tam trzeba do każdego osobno wlewać ? Bo w instrukcji pisze: zwolnice po 2L, przekładnia główna 3.7 L i podpora pośrednia wału 0,15L a o mostach nie ma mowy. Tyle, że śruby kontrolne na mostach są wyżej ulokowane niż śruba na tej przekładni pośrodku.

mtz-belarus-przedni-most-napedowy-krzyzakowy-01-003.jpg

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    41

Boczne przekładnie osobno się zalewa. Wg instrukcji zalewasz do momentu aż zobaczysz olej w dolnej krawędzi otworu wlewowego. Mam taki sam most na krzyżaku i wlałem po 2L do przekładni głównej oraz do bocznych czyli zwolnic. Tyle, że ja mam już nowszego typu korki na sześciokąt także odkręcić to idzie jakoś. W starym moście miałem te korki na kwadrat to też się kruszyły. W moście głównym to przyspawałem klucz do korka i udało się wykręcić. Natomiast w przekładni kątowej rozwierciłem i wydłubałem resztę to jest miękki materiał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    8
Napisano (edytowany)
6 godzin temu, pawel86lhr napisał:

Boczne przekładnie osobno się zalewa. Wg instrukcji zalewasz do momentu aż zobaczysz olej w dolnej krawędzi otworu wlewowego. Mam taki sam most na krzyżaku i wlałem po 2L do przekładni głównej oraz do bocznych czyli zwolnic. Tyle, że ja mam już nowszego typu korki na sześciokąt także odkręcić to idzie jakoś. W starym moście miałem te korki na kwadrat to też się kruszyły. W moście głównym to przyspawałem klucz do korka i udało się wykręcić. Natomiast w przekładni kątowej rozwierciłem i wydłubałem resztę to jest miękki materiał.

Zaznaczyłem na rysunku kolorami - nie chodzi mi o zwolnice tylko o te elementy zaznaczone na czerwono czyli mosty z obydwu stron przekładni. Jeśli wlewam olej do zielonej przekładni to czy on rozchodzi się też do czerwonych mostów? Na tych mostach nie ma śrub spustowych tylko ulokowane pośrodku więc tak logicznie myśląc to olej powinien też tam przechodzić po całości  - nie wiem dlatego pytam. Ogólnie dzięki za podpowiedzi.

mtz-belarus-przedni-most-napedowy-krzyzakowy-01-003.jpg

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Feliks00
      Witam, pojawił się taki problem, dość dziwny a mianowicie posiadam Belarusa 1025.2 107 km i postanowiłem kupić agregat bezorkowy do niego, no i wiadomo ze starałem się dobrać to tak żeby ciągnik sobie poradził z nim w robocie, tym bardziej, że w moim rejonie występują gleby zarówno lekkie jak i naprawdę ciężkie. A więc wybór padł na agregat o szerokości 2.20 metra, długości mniej więcej 3 m, podwójne talerze z tyłu oraz wał daszkowy. Zestaw ten ma rzekomo ważyć około 1350kg. Natomiast ciągnik katalogowo ma mieć udźwig tylnego tuza 4500 tony więc teoretycznie powinien podnieść. Po przyprowadzeniu maszyny zdjąłem ją ładowaczem czołowym, tym samym ciągnikiem a następnie zapięło się ją, podniosło i wywiozło na ogród. Wczoraj chciałem ją zapiąć i przetestować w polu ale niestety ciągnik jej nie podniósł... jeszcze na początku ją podniósł tylko tak nie jakoś wysoko ale podniósł, opuściłem ponownie bo coś tam sprawdzałem jeszcze, podnoszę po raz kolejny a tu klops wcale nie podniesie, no może minimalnie cos tam ulżył ale ogl to nie podniósł. Oleju dolałem żeby się stan zgadzał ale nic to nie pomogło. Dla porównania talerzówkę 3 m z wałem daszkowym która jest no trochę  krótsza niz ten agregat, wiadomo, podnosi bez żadnych problemów, stawia na sztorc prawie że, talerzówka będzie troche lżejsza o 200 kg i ten wał daszkowy ma delikatniejszy niż przy agregacie. I teraz się zastanawiam gdzie leży problem czy w ciągniku coś brakuje, przycina się czy rzeczywiście ten zestaw jest za duży dla tego ciągnika. Czy pompę należy podkręcić, szczerze nie wiem ale chyba powinno się dać w tych ciągnikach podkręcić pompę. Dlatego zwracam się do was z uprzejmą proźbą drodzy użytkownicy czy miał ktoś może do czynienia z takim problemem.
      Dla ewentualnego wglądu agregat jest to ROLEX KBL 220 a talerzówka agro system wersja - cięższa 
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez krawio4
      Dzień dobry,
      Mam następujące pytanie
      - Jak wyregulować ciśnienie  powietrza w układzie MTZ 82 rocznik 1994?
      Pozdrawiam.
    • Przez k120
      Witam wszystkich w katalogu wychodzi ze na przód powinienem założyć opony 8,00x20 a tył 13,6x38.
      Lecz nigdzie nie moge znaleść tego rozmiaru 8,00x20
       
    • Przez Mikolajek20001
      Witam wszystkich jakie najszersze opony wejdą mi na tylną felgę do mtz80 rok prod 94.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj