Skocz do zawartości
letownica

Fendt 515C [awaria turbosprzęgła]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
letownica    0

Witam

Posiadam ciągnik marki Fendt 515C. Mam problem z turbo sprzęgłem, w ciągu 2 lat dwa razy musiałem je remontować.

Może ktoś wie co jest przyczyna tak szybkiego zużywania się tej części!

 

Pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juzek    0

Napisz dokładniej co musiałeś remontować w tym sprzęgle?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16
(edytowany)

Sa 2 możliwości:

 

1. niewłaściwa jazda ( przegrzanie sprzęgła)

2. niewłaściwa naprawa uszkodzonego turbosprzegla po pierwszej awarii. Na przykład przez użycie niewłaściwego oleju.

Edytowano przez Olik
Kilka błędów.

Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

letownica    0

Zużyte były uszczelniacze i łożyska, olej był zalany Tytan Trans HD. Ciągnik pracował na obrotach miedzy 1500-1800.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juzek    0

Podczas naprawy do sprzęgłą zamawiałeś ORYGINALNE części czy podróbki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Jednak coś musiało być nie tak jeśli sprzęgło uległo uszkodzeniu po raz drugi. Jeśli użyłeś oryginalnych części i złożyłeś sprzęgło zgodnie z zaleceniami firmy Fendt to zostaje tylko niewłaściwa jazda.... A czy uszkodzenie jest to samo co za pierwszym razem?


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
letownica    0

Co dokładnie znaczy " Zalecenia firmy Fendt"?

Tak, uszkodzenie jest to samo tj. uszczelniacze i łożyska do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    626

Skoro uszkodzeniu uległy te same rzeczy widać że części były niezbyt dobrej jakości. Najpierw łożysko dostało luzu potem szlak trafił uszczelniacze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdanek    0

Skoro uszkodzeniu uległy te same rzeczy widać że części były niezbyt dobrej jakości. Najpierw łożysko dostało luzu potem szlak trafił uszczelniacze.

Kolego, gdzie kupowałeś te części?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Przez zalecenia firmy Fendt rozumie naprawe sprzegla wedlug instrukcji napraw. Jest tam parę rzeczy na ktore należałoby zwrocic uwage.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TymonMasa    0

witam wszystkich czy mógł by mi ktoś przybliżyć orientacyjny koszt naprawy turbosprzegla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juzek    0

jak dobrze pamiętam przeglądając AF to coś 4000 Euro. Ale jak widzę to tobie chodzi o naprawę, nie o kompletne sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TymonMasa    0

tak o naprawę te lożysko i uszczcelnienia w jakiej sumie moga sie zamknac ja mam 611 ls

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez krowiarz87
      Mamy Fendta 509 favorita z 1996 . Zastaniawiamy sie nad wymianią na 511 . Ta 509 ma orginalny tur fendta  .Posiadamy tez fendta 309 turbomatika farmera czy ten tur by pasował ? Czy ta wymiana sie oplaca ? Jesli ten tur nie bedzie pasowc ile za niego zawolać i czy  podnosi wartosc tej 509
    • Przez emilioo
      Witam, od jakiegoś czasu mam kłopot z odpaleniem sprzętu.  Podczas przekręcania kluczyka w stacyjce zdarza się:
      nie ma reakcji, ledwo kręci rozrusznik jak gdyby był rozładowany akumulator, kilka razy leniwie krętnie i się poddaje, strzela elektromagnes i nic się nie dzieje, żywo kręci rozrusznik maszyna odpala bez problemu. Akumulator standardowy Jenox 12V 145Ah 900A - zakupiony wiosną tego roku.  Napięcie na akumulatorze wynosi 13V. Zamieniałem aku, nie ma róznicy. Zamontowany mam hebel na masie, ale to nie ma znaczenia bo przed montażem było to samo. Po przekręceniu kluczyka pojawiają się informacje na tablicy, w koolejnym stopniu pojawia się lampka świec żarowych, w kolejnym uruchomienie rozrusznika. Nie ma reguły czy na zimno czy na ciepło. Nie kręci tak samo.

      Bezsensem jest grzanie świec po krótkim postoju więc dynamicznie przekręcam kluczyk do stopnia kiedy następuje uruchomienie rozrusznika.

      Rozrusznik był demontowany i sprawdzany u fachowca. Stwierdził, że jest sprawny. Po przekręceniu kluczyka na tablicy w częsci dotyczącej akumulatora jego stan jest określany jako dwa punkty nad minimalym dolnym zakresem czerwonym. Po uruchomieniu stan na wyświetlaczu podnosi się do trzech punktów przed wartością maksymalną pod pole czerwone.

      Dopiero za którymś razem rozrusznik normalnie kręci. Zauważyłem, że po podłączeniu aku do ładowania na około 5min prądem 10A, rozrusznik kręci bez marudzenia.

      Mam pytanie i prośbę o pomoc do bardziej doświadczonych użytkowników, gdzie szukać problemu, co sprawdzić.
    • Przez emilkochanek
      Witam. Ostatnio podczas pracy na przednim napędzie pojawił się w przedniej osi dziwny zgrzyt. Brzmi bardziej jak obcieranie mniej więcej tak jak gdy ramię obciera się o tylne koło. Dźwięk ten słychać na zakrętach. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Podejrzewam łączniki w przegubach. Podzrzas jazdy bez napędu nic nie słychać. 
    • Przez szymek85
      Witam czy przy demontażu pompy wtryskowej trzeba też ściągnąć pompę hydrauliczną która zamontowana jest z przodu i przez tą dziurę odkręcić koło z pompy wtryskowej??
      Wszystko podkręcałem co jest na wierzchu i pompa wychodzi tylko 5 mm i jest opór. Proszę o radę bo nie chcę na siłę nic robić.  
    • Przez Bocian6230
      Witam , otóż od niedawna jestem dumnym właścicielem takiego ciągnika i mam pytanie do Was odnośnie sterowania hydrauliką , chodzi mi o wyjścia hydrauliczne , tzn wiem jak je obsługiwać tylko jak zablokować aby cały czas szło ciśnienie , jest obok dźwigni od sterowania taka druga dźwignia którą" blokuje "  aby cały czas szło ,ale blokuje się tylko para wyjść o kolorze żółtym , a jak zablokować te niebieskie lub czerwone , tak aby cały czas pompowały olej?  Potrzebna mi jest do przyczepy samozbierającej zablokowanie tylko jednego , czyli żółte by wystarczyło ale chciałbym się dowiedzieć jak zablokować pozostałe  z góry dziękuję za pomoc
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.