franec

Jphn 6100 problem z WOM

Polecane posty

franec    0

Witam

Mam John Deera 6100. Mam problem gdyż nie działa wałek przekaźnika. Po załączeniu słychać jak elektrowłącznik się załącza i wałek rusza, ale kręci się wyłącznie bez obciążenia gdy podłączy się maszynę nie kręci się.

Być może spotkał się z was ktoś z taką awarią womu? Prosiłbym o jakąś poradę i szacunkowy koszt naprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Widzę że,masz mały problemik z womem więc postaram się dać ci kilka podpowiedzi .

Przeniesienie napędu na wałek wom odbywa się po przez sprzęgło hydrauliczne i to ono jest najczęstrzym powodem niedziałania wałka poprostu z biegiem czasu wyrabiają się tarczki,zużywają się uszczelnienia na tłoku załączającym tworząc przecieki wewnętrzne i ciśnienie poprostu nie jest w stanie załączyć sprzęgła bo nieszczelności powodują duży spadek tego ciśnienia.

Zacznij od sprawdzenia ciśnień ,na zaworze sterującym masz dwa korki jeden od ciśnienia hamulca drugi ciśnienie sprzęgła porównaj te ciśnienia,jeśli są wewnętrzne przecieki to ciśnienie na sprzęgle będzie napewno niższe od ciśnienia , hamulca sprzęgła.

Częstym powodem nie działania prawidłowegom jest sam zawór sterujący musisz poprostu to sprawdzić czy nie widać jakichś zewnętrznych znaków od uderzenia co powodowałoby zawieszanie się suwaka zaworu,niejednokrotnie powodem tego jest uderzenie zaczepu przy podpinaniu przyczepy,sam suwak z czasem też się wyrabia.

A jeśli chodzi o koszty to majątku nie stracisz nie są to jakieś kolosalne wydatki,jak masz trochę pojęcia to sam sobie spokojnie poradzisz z wymianą tych elementów.będzie taniej .

Jednak zachęcał bym cię abyś zlecił to serwisowi,będzie szybciej i masz gwarancję na te elementy wrazie czego.

tyle narazie i pozdrawiam. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
franec    0

Wielkie dzięki. Podobne rozwiązania są w Zetorach 8011 także są tarczki, które z czasem się wyrabiają. A może orientujesz się jaki koszt mniej więcej będzie takiego remontu- mowa oczywiście o częściach- zmieszczę się w 1000 zł??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Tak jak wcześniej napisałem powodów niedziałania womu może buć kilka należało by najpierw znać powód niedziałania a nastepnie rozmawiać o kosztach naprawy jednak myślę że w najgorszym przypadku w 1000 powinieneś się zmieścić,co do części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
unki    2

Tak jak wcześniej napisałem powodów niedziałania womu może buć kilka należało by najpierw znać powód niedziałania a nastepnie rozmawiać o kosztach naprawy jednak myślę że w najgorszym przypadku w 1000 powinieneś się zmieścić,co do części.

kolego jesli chcesz sie z tym sam uporac to zmierz na poczatek cisnienia jesli sie okaze ze sa ok i raczej tak bedzie bo walek w JD bardzo zadko jest mechanicznie uszkodzony w takiej sytuacji jak twoja zaczal bym od zaworu modulacyjnego tego na zewnatrz obok elektrozaworu rozkrec to i wyczysc moze sie przycina a jesli dalej bedziesz mial z tym problem to zglos sie z tym do mnie napewno naprawie B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
franec    0

Ten zawór jest sprawny tak mi się wydaje ponieważ po załączeniu wałka zaczyna się kręcić gdy się go zablokuje np. kawałkiem drewna wałek przestaje się kręcić, ale w pewnym, momencie jakby dostał większe ciśnienie i zaczyna się kręcić ale zrobi ze 3 obroty i znowu staje po czym ponownie się przekręci pod obciążeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
unki    2

Ja jednak sugeruje zebys zanim zaczniesz cos rozbierac dobrze sprawdzil ten zawor tyle ci powiem a jak sobie nie poradzisz to wiesz gdzie mnie znalezc B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal3113    0

Witam

Mam John Deera 6100. Mam problem gdyż nie działa wałek przekaźnika. Po załączeniu słychać jak elektrowłącznik się załącza i wałek rusza, ale kręci się wyłącznie bez obciążenia gdy podłączy się maszynę nie kręci się.

Być może spotkał się z was ktoś z taką awarią womu? Prosiłbym o jakąś poradę i szacunkowy koszt naprawy.

jesli reszta działa poprawnie to jest napęd i rewers z biegami należy zmierzyć cisnienie na womie może być przeciek lub zawór otwiera się do połowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fordtw15    0

Witam

 

Troche już minęło ale mam taki sam problem z 5090R sprawdziłem czujnik prędkości i jest ok, elektrozawór teoretycznie chodzi, nie wiem jak pod ciśnieniem sie zachowuje. dodam iż problem powstał nagle, nie było objawów zużywania się tarczek

ciekawe jak kolega rozwiązał podobną sprawe

 

dziś sprawdziłem ciśnienia, na hamulcu jest cisnienie a po włączeniu na womie jest znikome cisnienie

 

pomocy

Edytowano przez fordtw15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez RelMy
      Chciałem wymienić termostat ponieważ wydawało mi się, że ciągnik nie trzyma optymalnej temperatury podczas pracy i dodatkowo nie działa ogrzewanie. Po odkręceniu pokrywy był tylko jeden a są dwa miejsca na 2 termostaty. Widziałem rysunki i z dwoma i z jednym termostatem i pytanie brzmi czy założyć dwa czy zostawić jeden?
    • Przez Latashi
      Cześć, proszę o opinię o traktorach marki John Deere z serii 3050, 3140. Wady zalety, spalanie, dostępność i koszt części. Czy wgl warto pchać się w te modele. Zastąpił by Zetora serii 10045. Byłby jako traktor główny do pługa, glebosza, agregatu uprawowo-siewnego i pracy z turem.
    • Przez MarcinRajca
      Witam. Mam problem z pompą główna w John.D 3130 max ciśnienie to 150-160 bar i po kilku minutach czasu spaduje do 120-110 bar i wtedy wskazówka manometru dostaje silnych drgań jakby ciśnienie pulsowalo.  Po rozebraniu pompy zaworki od strony wejścia oleju wyglądają dobrze tloczki tez są w dobrym stanie bez rys.  Jedynie zaworki po stronie wyjścia oleju mają wyklepane gniazda od tulejek.  Ale te płytki na zaworach można odwrócić. 
      W pokrywie pompy w środkowej części gdzie częściowo wchodzi łożysko są dwa otwory duży i mały oba prowadzą do zaworów duży otwór do dużego tloczka z gruba sprężyna. I jest tam jakby miejsce na iglice ale jej tam nie ma.  I pytanie czy powinna tam ona być? 
      Drugi mały otwór prowadzi ma małego zaworka z iglica ale ten otworek był zakorkowany grubymi kawałkami metalu i opilkow tak ze tam nie było wcale przejścia i sam zaworek był zacięty. 
      Wie ktoś od czego jest ten mały zaworek?  
      To jest ten największy model pompy występujący z przednim napędem na hydrostacie.  
      Orientuje się ktoś czy można ta pompę zastąpić pompa zebata i takich samych parametrach 
      Taka sama pojemność i. Wydajność 
      To znaczy oryginalna pompa i zębata jaka znalazłem mają po 50ccm 
      I obie po 75L/min 
      Regeneracja oryginalnej 2500zł 
       ruska nowa pompa około 300 zł wiec jest to duża różnica. 
      Proszę o pomoc, 
      Pozdrawiam 
       
    • Przez bem
      Czy ktoś może mi powiedzieć jak te maszyny się spisują?
    • Przez patrykb2736
      Witam mam problem z John Deere.Wciskajac gaz ciągnik nie wchodzi na obroty, wymieniłem potencjometr i bez zmian.Do tego sam czasami wchodzi na wyższe obroty.Mial ktoś podobny problem to proszę o odpowiedzi bo już ponad tydzień stoi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj