Skocz do zawartości
marcint19

New Holland T7.210

Polecane posty

marcint19    3

New Holland chyba ma zamiar wprowadzić nowy ciągnik o oznaczeniach New Holland T7.210 czy wiecie coś na jego temat? ja doszukałem sie że ma mieć silnik NEF Common Rail Tier4a, 200KM 6,728l pojemności, 912Nm, przekładnia Auto Command, podłokietnik Sidewinder II, ekran Intellview II, prowadzenie równoległe Headland Turn Asist układ zapamiętywania sekwencji na uwrociach, automatyczną klimatyzacje, amortyzacja pneumatyczna kabiny

 

jeśli jeszcze coś wiecie na ten temat to piszcie B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak dla mnie wadą tego ciągnika, będzie AdBlue... Jak to często w NH bywa, nazwa sie zmienia a poza tym nie wiele się dzieje. :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Bobek AdBlule wprowadzają prawie wszyscy producenci :blink:, ostatnio miałem na testach T7070 AT Bule Power ;D oczywiscie w full opcji ;[ robiło się wspaniale ale fakt Adblue troche mnie przeraża

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

JD nie wprowadza póki co AdBlue. <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No nie , ale to zapewne kwestia czasu <_< to co mi się podobało w New Holladzie to skrzynia i coś na wzór Tms z Fendta :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin    2

Ad Blue daje możliwość wyeliminowania recyrkulacji spalin, którą uważam ża straszną głupotę wymuszoną przez pseudoekologów, więc to rozwiązanie ma u mnie plusa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Teraz wszędzie ta ekologia , ktoś musi na tym robić kasę że wszędzie te oszczędności <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Racja <_< trzeba dalej robić to co się robi i nie przejmować się ekologią :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki21    17

Od nowego roku wszystkie nowe ciągniki o mocy chyba ponad 170KM muszą spełniać normę Tier4 (jest coś o tym chyba w TopAgrar 10/2010) A jednym z rozwiązań jest AdBlue. Ten wymóg nie dotyczy tylko NH, ale wszystkich producentów. Jutro dokładnie sprawdzę, to napiszę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No wiadomo ,że prędzej czy później każdy to wprowadzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
By choosing EGR first, John Deere proved we could meet the near-zero levels of Interim Tier 4/Stage III B emissions regulations for off-highway equipment with diesel engines without the cost and inconvenience of SCR. Our approach uses cooled exhaust gas recirculation (EGR) for NOx reduction and an integrated exhaust filter for particulate matter (PM) reduction. It is simple to install, operate, and maintain while delivering the power, fuel efficiency, reliability, and low cost of ownership you've come to expect from John Deere.

 

 

Informacja z tej strony: http://www.deere.com/en_US/rg/emissionsinfo/tier4/index.html

 

Jasno napisane, że Tier 4/ Stage III B bez SCR, tylko z EGR i PM. biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcint19    3

ja czytałem ten artykuł w RPT i tam było zdanie w stylu jedno euro wydane na AdBlue to oszczędność 10% w oleju napędowym...jakoś nie chce mi sie w to wierzyc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

U kolegi w Dafie jest AdBlue różnicy w spalaniu nie ma, a rzekomo miała być 8%. laugh.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    389

to są bajki że dzięki AdBlue spada spalanie każda wyższa norma spalin w jakiś sposób podnosi wręcz spalanie np.silniki euro 2 są oszczędniejsze od euro3 .w przypadku AdBlue jest o tyle lepiej że nie wpływa na wzrost spalania jak np. EGR,w którego stronę poszedł JD.tak więc producenci stosując SCR w silnikach spełnili w ten sposób wyższe normy spalin bez zwiększonego zużycia paliwa.może się mylę ale takie jest moje zdanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tc56    3

Jak dla mnie to kolejny bajer który może się popsuć , a naprawa będzie kosztować. Nie wiem czy to prawda ale jeden z kierowców Tira które odwiedzały czesto nasze gospodarstwo we wakacje mówił mi że np. Scania w nowych silnikach wycofała się juz z Ad blu tylko dalej Iveco w tym siedzi i spala sporo paliwa.Jak by nie liczyć to według mnie będzie drożej bo ilu jest w Polsce rolników którzy od razu zakupią kilka ciagników z ta technologia , a posiadanie jednego ciagnika z tym mocznikiem to będzie udręka- trzeba mieć oddzielny zbiornik( niby NH do ciagnika ma od razu gratis dawać 1000 l. zbiornik pełnego AD Blu), przy tankowaniu będzie schodzić więcej czasu, gdy przegląd ciagnika będzie na polu to trzeba będzie wozić dodatkowy zbiornik itp. Moje zdanie ogólnie jest taki, że NH poszedł w złym kierunku do tego trzeba dodać jezcze fatalna politykę koncernu odnośnie wyboru opcji wyposarzenia- po prostu dealerom nie zależy na dopasarzaniu ciagnika a wybór specyfikacji jest wąski. Coraz cześciej zastanawam się na odejściu od niebieskich ciagników, bo trfanie przy tej marce po woli staje się fanatyzmem- po 8 latach czóję się już tą postawa koncernu zmęczony- niby chcieli docenić stałych klijentów i wprowadzili Blu Power tylko co z tego ile jest gospodarstw rodzinnych ,które mogą sobie pozwolić na zakup ponad 200 konnego ciagnika, a to one kupują maszyn najwięcej.Jeszcz jedno czy ktos zauważył że ciągniki mają coraz więcej drogiej elektroniki i bajerów , a ich ceny tak szybko nie rosną, porównajcie sobie cenowo np. w NH serię TM z lat 2000-2002 a nowa T6000 RC/PC czy T7000 alektroniką bardzo się różnią a cenowo juz tak nie, a gdzie inflacja gdzie podwyżki dla pracowników . Koncerny ( tu mówię o CNH bo w innych nie sprawdzałem) obniżają jakoś materiałow i schodza z kosztów-np. zamiast zabespieczeń stosuja kleje które po pewnym czasie puszczają, jeśli ktoś nie wieży niech przejrzy sobie katalogi cześci i porówna stare i nowe konstrukcje, albo porozmawia z mechanikami i się dowie im młodszy model tym większa awaryjność. Sorry że się rozpisałem ale musiałem powiedzieć co myślę o niektórych sprawach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcint19    3

no ale cóz elektronika i rygorystyczne normy spalin są nie uniknione, a do końca bym sie z tobą nie zgodził bo od 2004r kiedy my kupowaliśmy NH w porównaniu do tego roku to cena ciagnika w podobnym wyposażeniu i mocy wzrosła o 1/4, jak dla mnie to nie jest do końca logiczne ale cóż, jak tylko skończą sie dotacje z Unii to połowa dealerów padnie takie jest moje zdanie B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Popieram Marcina odnośnie programów i dilerów, ceny także ulegną zmianie...

 

@iron może i EGR powoduje większe spalanie, ale z tego co wiem, to aby spełnić bardziej rygorystyczną normę spalin montuje się większą chłodnicę spalin. Na pewno EGR daje o tyle wyższy komfort użytkowania, że jesteśmy niezależni od jakiegoś dodatkowego płynu eksploatacyjnego. W EGR mamy powiedzmy wyższe spalanie, a w AdBlue spalanie niższe, ale musimy kupić AdBlue, więc jedno i to samo. wink.gif Zastanawia mnie jak silnik z AdBlue radzi sobie w niskich temperaturach. smile.gif Filtra cząsteczek stałych w dużym ciągniku bym się jakoś szczególnie nie obawiał, jeżeli będzie to rozwiązane tak jak w VAG-u. Ciągnik pracuje nieprzerwanie często po kilkanaście godzin, przy sporym obciążeniu, a zazwyczaj filt zatyka się od jazdy z małym obciążeniem i niską temperaturą pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tc56    3

Odnośnie cen to się nie będę spierał bo kazdy może mieć sawoje zdanie. Popieram przedmówców w kwestii dealerów - gdy programy się skończa nie jeden zwinie interes- po prostu jest ich za dużo, wymusza to dawanie coraz niższych marży. Wróćmy jednak do tematu w tych nowy modelach nie podoba mi się jeszcze oznaczenie. Liczba koni będzie w oznaczeniu ale to będzie moc z busterem, może to będzie szpan jak się będzie kupować i sasiedzi będa zazdrościć mocy ale nam miłośnikom mechanizacji utrudni życie bo i tak dla rolnika ważniejsza jest moc nominalna a nie całkowita np. T7.170 tak na prawdę ma 130 koni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcint19    3

i tu masz sporo racji bo Boost w sumie rzadko sie załącza wiadomo ze w pracach polowych nie będzie tej mocy, a wszystkim zależy aby właśnie w polu ciągnik pokazywał na co go stać, a wiadomo Boost daje inną moc każdemu ciagnikowi i prawdę mówiac nie wierze w to co dealerzy piszą te 35km, dla mnie realne jest 20km ale oczywiście mogę źle myśleć B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    389

w sumie bobek masz rację na jedno wyjdzie,ale słyszałem że największe JD teraz robione mają metalową maską bo te z tworzywa się od temperatury odkształcały a właśnie przez EGR musieli wwiększe wentylatory dać do tych silników na 100% tego nie wiem.co do mocy to dla mnie się liczy ile faktycznie mocy mam na kołach czy WOMie a nie z jakimś BOSTem.a po za tym NH serii 7 przy 130 km to bedzie muł,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pożyjemy zobaczymy co lepsze... Rynek to zweryfikuje. W naszym potencjalnym też jest EGR, ale mniejszy. wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszCh    0

Problem w tym, ze ten filtr PM trzeba okresowo wymienic jak kazdy filtr(sama nazwa na to wskazuje). Filtr regenure sie co jakis czas wowczas ciagnik zużywa więcej paliwa. Jak to bylo wspomniane EGR wymaga wiekszego chlodzenia, co sie przeklada na wieksze zuzycie paliwa. Przy instalacji SCR taki problem nie wystepuje. Zreszta wszystkie ciezarowki obecnie produkowane, czyli spelniajace norme EURO5 maja SCR, czyli AdBlue. :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przy obecnej technologii filtr cząsteczek wymaga okresowego wypalenia poprzez zwiększenie temperatury gazów wydechowych. Jak dla mnie różnice w spalaniu między EGR a SCR będą znikome. Fakt w EGR jest więcej ciepła, ale jest układ nie wymagający zasadniczo elektroniki. Nie ma obawy przy rozruchu w niskich temp. Niestety, ale AdBlue trzeba grzać, bo `w ujemnych temperaturach gęstnieje. Wzrost zużycia paliwa w przypadku EGR wynosi około 5%, natomiast w SCR AdBlue stanowi również 5% paliwa, ale w teorii mamy oszczędność spalania rzędu 5%. Także na dobrą sprawę, będzie ciężko odczuć te różnice. Ja jestem zwolennikiem może nie tak dobrej technologii EGR, bo przy SCR jesteśmy uzależnieni od dodatkowego płynu, a nikt nie zapewni nas, że cena 31% roztwaru mocznika w wodzie destylowanej będzie stała i nie wzrośnie drastycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×