Polecane posty

Maksol    1
Napisano (edytowany)

Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?

Edytowano przez Maksol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorMisio    423

Napisz na początek jaka masz skrzynie biegów. I co rozumiesz przez słowo szybsze-  wolne ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atrol123    20

Tak możesz . Każda skrzynia biegów w mtz ma podobny układ . Czy to stara 9 (18 biegów przód ) czy 7 (14 biegów ) czy "legendarna" 16 (mtz 1025 /1221 ) . Zaczynasz od najniższego biegu danego zakresu . To jest jak z jazdą c330  , chyba nikt nie zaczyna od 1,2 ,3 i w czasie jazdy nie przebija na  4. Zaczyna się w transporcie od 4. Na przykładzie 18 biegowej jak ja jeżdżę. Na starcie zależy czy z przyczepą  czy solo ruszam z 2 lub odrazy z 6  rozpędzam się do 9 wszystko na reduktor na żółwiu i przy pełnej prędkości przebijam reduktor na zająca . 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
superfarmer02    3690

Tak jak kolega wyżej. Zaczynasz na szybkich na żółwiu a jak dojdziesz do najwyższego przełożenie wbijasz zająca. Nie wiem jaka tam skrzynia ale przy dużym obciążeniu może być konieczne wrzucenie zająca na przedostatnim biegu żeby się bardziej rozpędzić. Potem szybka redukcja na żółw i jednoczenie wbijasz najszybszy bieg 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robs    4

Jazda Bielarus w transporcie wymaga nie lada umiejętnosci rąk i nóg.

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron16    20

jak ktoś wprawiony to biegi bez sprzęgła w MTZ-cie zmienia. Tylko żółw zając i oczywiście wsteczny ze sprzęgłem  

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2372
Skowron16 napisał:

jak ktoś wprawiony to biegi bez sprzęgła w MTZ-cie zmienia. Tylko żółw zając i oczywiście wsteczny ze sprzęgłem  

jak ktoś tak zmienia biegi to wróżę szybka naprawę skrzyni

  • Like 2

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    794
robi57362 napisał:

Skowron16 napisał:

jak ktoś wprawiony to biegi bez sprzęgła w MTZ-cie zmienia. Tylko żółw zając i oczywiście wsteczny ze sprzęgłem  

jak ktoś tak zmienia biegi to wróżę szybka naprawę skrzyni

też tak myślę, bo albo ja nie umiem jeździć albo mam wyjątkowy egzemplarz bo często dwa razy wciskam sprzęgło...

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorMisio    423
39 minut temu, superfarmer02 napisał:

Czemu?🤔🤔

Bo po coś ktoś to sprzęgło wymyślił? Pedał sprzęgła w kabinie też jest chyba po to żeby go używać czy tylko po to aby przeszkadzał? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
superfarmer02    3690
30 minut temu, Grzechooo napisał:

też tak myślę, bo albo ja nie umiem jeździć albo mam wyjątkowy egzemplarz bo często dwa razy wciskam sprzęgło...

A mój znów w drugą stronę, bez sprzęgła lepiej wchodzi niż z 

8 minut temu, ZetorMisio napisał:

Bo po coś ktoś to sprzęgło wymyślił? Pedał sprzęgła w kabinie też jest chyba po to żeby go używać czy tylko po to aby przeszkadzał? 

W fendzie też jest pedał sprzęgła... 

Wiem inna konstrukcja ale... Stare amerykańskie ciężarówki też mają.sprzegla i normalne skrzynie a sporo kierowców zmienia biegi bez sprzęgła.

Według mnie jeśli nie ma zgrzytów i szarpnięć to raczej się nic nie stanie 🤔

 

W ciapku jak mały byłem to ciężko było włączyć wom i wciskać sprzęgło to się nauczyłem robić to bez sprzęgła i bez zgrzytu. Po kilkunastu latach takiego włączania tryb nie był jakoś bardzo poharatany 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    451

W starych ciężarówkach bez synchronizacji czesto też jeżdzono używajac sprzegła praktycznie tylko do ruszania i zmiany kierunku jazdy. Pozniej zmieniano biegi tylko operując gazem i dzwignią zmiany biegów.  W Europie to mniej popularne, ale w Usa dalej chyba sa skrzynie bez synchronizarorów w ciężarówkach i zmieniają biegi bez sprzegła  

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2372
superfarmer02 napisał:

Czemu?🤔🤔

zgrzyt nie jest tak dezelujacy skrzynię, jak niepelny tryb dostaje obciążenia


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron16    20
2 godziny temu, Grzechooo napisał:

też tak myślę, bo albo ja nie umiem jeździć albo mam wyjątkowy egzemplarz bo często dwa razy wciskam sprzęgło...

może masz niewyregulowany hamulec wałka sprzęgłowego albo już zużyty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1614
2 godziny temu, Alchemik napisał:

W starych ciężarówkach bez synchronizacji czesto też jeżdzono używajac sprzegła praktycznie tylko do ruszania i zmiany kierunku jazdy. Pozniej zmieniano biegi tylko operując gazem i dzwignią zmiany biegów.  W Europie to mniej popularne, ale w Usa dalej chyba sa skrzynie bez synchronizarorów w ciężarówkach i zmieniają biegi bez sprzegła  

W starych ciężarówkach to due sprzęgło na dwa razy wciskało przy zmianie na wyższy a przy redukcji jeszcze dodatkowo z miedzygazem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

W motocyklu to nawet wolę biegi w górę zmieniać bez sprzęgła, w dół ze sprzęgłem ale daje też radę bez, ale w MTZ bez sprzęgła nie próbowałem. Najgorzej jest z 8 na 9 przerzucić ale idzie to zrobić bez zgrzytu tylko sprzęglo na dwa razy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    794
Skowron16 napisał:

może masz niewyregulowany hamulec wałka sprzęgłowego albo już zużyty.

od nowości tak miał, tz odkąd ja pamiętam bo mtz był kupiony jak miałem 2lata😉


w sumie nie uważam się za króla kierownicy i nie umiem zmieniać biegów "na podgazówkę" raz tylko jechałem beż sprzęgła jak mi "grzybek" w docisku się urwał podczas koszenia łąki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez michal0734
      witam mam problem z pronarem 82a kupilem 2 nowe aku i nie ma pradu w kabinie i świateł nic tylko jest prad na rozrusznik jak odpale to jest prad w kabinie ale tak jaby tylko z alternatora bo jak dam ale oborty to swiatla przygasaja radio gasnie ktos wie cos moze byc przyczyna?
    • Przez upadłymtz
      Witam. Czy mógłby ktoś zrobić i wrzucić zdjęcie całego mechanizmu załączania świateł STOP pod pedałem hamulca w mtz Pronar? Z góry dziękuję
    • Przez DoorJan
      Witam serdecznie, jestem operatorem Belarusa 820 z 2022 roku. Mam problem z dźwignia walka wom która jest "luźna" i przy pracy z kosiarka bijakowa wałek zwalnia przy większym obciążeniu. Próbowałem zwiększyć naciąg na zewnętrznym mechanizmie. W starszym modelu dźwignia działała ciężej jednak "przeskakiwała" w pozycję włączona i nie było z tym problemu. Proszę o jakąś poradę, czy jako laik mechaniki będę w stanie coś z tym zrobić, czy będzie to wymagać interwencji doświadczonego mechanika ? Z góry dziękuję 
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj