Polecane posty

Maksol    1
Napisano (edytowany)

Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?

Edytowano przez Maksol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorMisio    438

Napisz na początek jaka masz skrzynie biegów. I co rozumiesz przez słowo szybsze-  wolne ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atrol123    20

Tak możesz . Każda skrzynia biegów w mtz ma podobny układ . Czy to stara 9 (18 biegów przód ) czy 7 (14 biegów ) czy "legendarna" 16 (mtz 1025 /1221 ) . Zaczynasz od najniższego biegu danego zakresu . To jest jak z jazdą c330  , chyba nikt nie zaczyna od 1,2 ,3 i w czasie jazdy nie przebija na  4. Zaczyna się w transporcie od 4. Na przykładzie 18 biegowej jak ja jeżdżę. Na starcie zależy czy z przyczepą  czy solo ruszam z 2 lub odrazy z 6  rozpędzam się do 9 wszystko na reduktor na żółwiu i przy pełnej prędkości przebijam reduktor na zająca . 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
superfarmer02    3723

Tak jak kolega wyżej. Zaczynasz na szybkich na żółwiu a jak dojdziesz do najwyższego przełożenie wbijasz zająca. Nie wiem jaka tam skrzynia ale przy dużym obciążeniu może być konieczne wrzucenie zająca na przedostatnim biegu żeby się bardziej rozpędzić. Potem szybka redukcja na żółw i jednoczenie wbijasz najszybszy bieg 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robs    4

Jazda Bielarus w transporcie wymaga nie lada umiejętnosci rąk i nóg.

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron16    20

jak ktoś wprawiony to biegi bez sprzęgła w MTZ-cie zmienia. Tylko żółw zając i oczywiście wsteczny ze sprzęgłem  

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2410
Skowron16 napisał:

jak ktoś wprawiony to biegi bez sprzęgła w MTZ-cie zmienia. Tylko żółw zając i oczywiście wsteczny ze sprzęgłem  

jak ktoś tak zmienia biegi to wróżę szybka naprawę skrzyni

  • Like 2

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    798
robi57362 napisał:

Skowron16 napisał:

jak ktoś wprawiony to biegi bez sprzęgła w MTZ-cie zmienia. Tylko żółw zając i oczywiście wsteczny ze sprzęgłem  

jak ktoś tak zmienia biegi to wróżę szybka naprawę skrzyni

też tak myślę, bo albo ja nie umiem jeździć albo mam wyjątkowy egzemplarz bo często dwa razy wciskam sprzęgło...

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorMisio    438
39 minut temu, superfarmer02 napisał:

Czemu?🤔🤔

Bo po coś ktoś to sprzęgło wymyślił? Pedał sprzęgła w kabinie też jest chyba po to żeby go używać czy tylko po to aby przeszkadzał? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
superfarmer02    3723
30 minut temu, Grzechooo napisał:

też tak myślę, bo albo ja nie umiem jeździć albo mam wyjątkowy egzemplarz bo często dwa razy wciskam sprzęgło...

A mój znów w drugą stronę, bez sprzęgła lepiej wchodzi niż z 

8 minut temu, ZetorMisio napisał:

Bo po coś ktoś to sprzęgło wymyślił? Pedał sprzęgła w kabinie też jest chyba po to żeby go używać czy tylko po to aby przeszkadzał? 

W fendzie też jest pedał sprzęgła... 

Wiem inna konstrukcja ale... Stare amerykańskie ciężarówki też mają.sprzegla i normalne skrzynie a sporo kierowców zmienia biegi bez sprzęgła.

Według mnie jeśli nie ma zgrzytów i szarpnięć to raczej się nic nie stanie 🤔

 

W ciapku jak mały byłem to ciężko było włączyć wom i wciskać sprzęgło to się nauczyłem robić to bez sprzęgła i bez zgrzytu. Po kilkunastu latach takiego włączania tryb nie był jakoś bardzo poharatany 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    451

W starych ciężarówkach bez synchronizacji czesto też jeżdzono używajac sprzegła praktycznie tylko do ruszania i zmiany kierunku jazdy. Pozniej zmieniano biegi tylko operując gazem i dzwignią zmiany biegów.  W Europie to mniej popularne, ale w Usa dalej chyba sa skrzynie bez synchronizarorów w ciężarówkach i zmieniają biegi bez sprzegła  

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2410
superfarmer02 napisał:

Czemu?🤔🤔

zgrzyt nie jest tak dezelujacy skrzynię, jak niepelny tryb dostaje obciążenia


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron16    20
2 godziny temu, Grzechooo napisał:

też tak myślę, bo albo ja nie umiem jeździć albo mam wyjątkowy egzemplarz bo często dwa razy wciskam sprzęgło...

może masz niewyregulowany hamulec wałka sprzęgłowego albo już zużyty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1660
2 godziny temu, Alchemik napisał:

W starych ciężarówkach bez synchronizacji czesto też jeżdzono używajac sprzegła praktycznie tylko do ruszania i zmiany kierunku jazdy. Pozniej zmieniano biegi tylko operując gazem i dzwignią zmiany biegów.  W Europie to mniej popularne, ale w Usa dalej chyba sa skrzynie bez synchronizarorów w ciężarówkach i zmieniają biegi bez sprzegła  

W starych ciężarówkach to due sprzęgło na dwa razy wciskało przy zmianie na wyższy a przy redukcji jeszcze dodatkowo z miedzygazem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

W motocyklu to nawet wolę biegi w górę zmieniać bez sprzęgła, w dół ze sprzęgłem ale daje też radę bez, ale w MTZ bez sprzęgła nie próbowałem. Najgorzej jest z 8 na 9 przerzucić ale idzie to zrobić bez zgrzytu tylko sprzęglo na dwa razy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    798
Skowron16 napisał:

może masz niewyregulowany hamulec wałka sprzęgłowego albo już zużyty.

od nowości tak miał, tz odkąd ja pamiętam bo mtz był kupiony jak miałem 2lata😉


w sumie nie uważam się za króla kierownicy i nie umiem zmieniać biegów "na podgazówkę" raz tylko jechałem beż sprzęgła jak mi "grzybek" w docisku się urwał podczas koszenia łąki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez DżejSiBi
      Witam, belarus 1025.3, 12V/24V
      Poproszono mnie o poprawienie elektryki, choć się średnio znam na kabelkach. Ładowanie ogarnąłem, świece ogarnąłem, światła też i pare innych dupereli, ale ze wskaźnikami to mi już czaszka dymi.
      Ogólnie problem tkwi, że włączamy zapłon wskaźnik ciśnienia oleju w silniku pokazuje miedzy 5 a 6 bar + kontrolka braku ciśnienia oleju świeci na zgaszonym silniku xd kontrolka ostrzegawcza od wysokiej temperatury świeci, wskaźnik temperatury pokazuje poniżej 40stopni. Odpalamy silnik i kontrolka ciśnienia silnik gaśnie, wskaźnik pokazuje miedzy 3-4bar,(podpinałem też manometr i ciśnienie faktycznie w granicach 3-4bar) kontrolka za wysokiej temperatury świeci cały czas, ale wskaźnik temperatury normalnie prawidłowo wskazuje temperature w trakcie rozgrzewania sie silnika i po rozgrzaniu. Wskaźnik cisnienia oleju skrzyni po odpaleniu odrazu wali na maksa (tj18bar) 
      Teraz tak, masa kabiny jest zrobiona, dodatkowa do deski też, czujnik temp przy termostacie nowy, czujnik cisnienia silnk nowy DD6M taki jak był stary, rezystancja do masy na zgaszonym ok. 180ohm, wskaznik sprawdzałem potencjometrem noi reaguje normalnie, poprowadzone nowe kabelki od samego zegara aż po czujniki, kombinacje alpejskie robie i wszystko wskazuje że same zegary mają w sobie jakieś zwarcie czy cuś ale nie chce na darmo naciągać na pare stówek właściciela. Jak myślicie, wymieniać zegary czy jeszcze gdzie indziej szukac przyczyny
       
       
       
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez aniszek1
      Witam, właśnie montuje nowy rozdzielacz do MTZ-a  Badestost 80l  dla pompy nsz32, która to ma przepływ nominalny ok. 55l/m jak wszyscy wiemy. Rozdzielacz ma  przyłącze zasilające o rozmiarze 1/2" więc i węże planuje kupić DN12 na m22x1,5 które mają średnicę wewnętrzną ~13mm. Więc z tabeli przepływu prędkość wychodzi ok 8m/s  więc będzie ok.
      Ale, mierząc średnicę wew. końcówki (zakucia) tych węży jak również kolanek m22x1,4 czy złączki m22x1,5  Większość ma średnicę 10mm! Dla wyjść nie ma to znaczenia bo i tak się je przytnie jakimś dławikiem. Ale Dla zasilania czy to nie wpłynie na grzanie się oleju? Te kolanka czy złączki zadziałają jako spowalniacze. zwiększając ciśnienie.
      Więc co w takim wypadku zrobić olać to? czy zwiększyć przewód na powrocie i zasilaniu do dn16?
       
    • Przez Beniio369
      Dzień dobry mam pytanie MTZ 82 odnośnie działania opuszczania pływającego w podnośniku. Przerobiłem hydraulikę wyrzuciłem regulator pod siedzeniem i ten od siły podnoszenia pod kierownicą zostawiłem aby główny rozdzielacz i bezpośrednio puściłem przewody do siłownika, jednak pomimo wstawienia regulatora hydraulicznego na pokrętle do węża od opuszczania to jak dam podnośnik na pływający to cały ciężar maszyny opada od razu jakby regulator nic nie dawał,
      czy podczas dania podnośnika na pływający to olej wraca również przewodem od podnoszenia a nie tylko od opuszczania?
    • Przez Szczawa
      Co zrobić aby rozwiązać ten problem???


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj