przemo93pl

żyto hybrydowe

Polecane posty

przemo93pl    29

cześć mam pytanie jestem zielony w uprawie hybryd a chce zasiać troche żyta hybrydowego jeśli ktoś sieje takie niech się podzieli doświadczeniem onim ziemie którą bym przeznaczył po tąm uprawe to 4 i 5 przedplon to łubin wąskolistny zeus ?

Edytowano przez AF_Mirek
  • Like 2
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kryssr    52

Hybrydowe czyli mieszańcowe. Lepiej plonuje ale i jest trochę bardziej wymagające odnośnie nawozów i ochrony. Po łubinie to będzie ładne B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
redek    47

Jeżeli chcesz uprawiać żyto intensywnie, to na pewno warto hybrydy, ja sieję je od kilku lat właśnie na ziemiach 4 i 5 klasy i średni plon wychodzi mi ok. 8t/ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    31

NPK nie żałować, 80kg na ha nasion, trzeba je płytko posiać, wsadzisz za głęboko to gówniano się rozkrzewi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BlackMamba    1

W przypadku hybryd wysiewanie swojego materialu to totalny bezsens. Hybrydy oparte sa na efekcie heterozji, dzieki ktoremu pokolenia F1 charakteryzuje sie największą wybujałością. Tak wiec kolejne pokolenia przyniasa mizerene korzyści. Czy sieje ktos zyto mieszancowe na V i VI klasie?? Jak to wychodzi i jak wyglada agrotechnika by uzyskiwac plony o ktorych piszecie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo93pl    29

A a drugi rok posiał bym je zmieszane ze wzykłym żytem populacyjnym to się uda może ktoś tak siał???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

napisze tak, są u mnie jedni co sieją hybryde ale kupują nasiona co roku :)

raz kupili inni od nich żyto na siew to nawet na słomę było tego żyta, ale jeśli chodzi o ziarno to porażka..