MichaKpiski

Renault 110.54

Polecane posty

MichaKpiski    1

Mam na oku ten model renault z mechanicznym rewersem. Czy ktoś użytkuje taki model, szukam cennych porad? Czy są drogie koszty eksploatacji? Największe zalety a największe bolączki tego modelu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniekc360    122

To jest ponad 30 letni ciągnik. Jak trafisz na wykończonego to więcej będziesz stał i naprawiał niż jeździł. Trzeba się przygotować na awarie i naprawy. Dużo renówek ma problem z rozdzielaczem podnośnika jak się nagrzeje olej(chyba większość), z nie rozłanczaniem napędu. Po za tym drobne naprawy jak alternator, rozrusznik, uszczelniacze w zwolnicach, uszczelniacze dolnego wałka podnośnika,, uszczelniacze siłowników wspomagania. No i oczywiście w skrzyni sychnronizator rewersu lub jakiegoś biegu. Sam mam 2 Renówki, w okolicy też pojawiło się pare, inni kupowali Massey Fergusony jeszcze inni John Deere. W jedną renówkę włożyłem już chyba z 30 tys, i co roku jest jakiś problem,  druga młodsza bardziej udana mniej pieniędzy pochłoneła. Znajomy kupiłe renówkę wlaśnie 110.54 i za rok ją zepchnął bo były problemy i kupił większą i nowszą. Inny kupił chyba 133.14 i już jesienią robił remont skrzyni biegów. Inny znajomy kupił Masseya fergusona, zaczął się zacinać rozdzielacz podnośnika, okazało się że opiłki, potem się skrzynia rozleciała, zapłacił chyba z 25 tys, a teraz wziął kredyt i kupił dużo młodszega MFa, ale 3x droższego. Inny znajomy kupił wymarzonego JD o mocy 120KM, pomimo że robi na 7ha rozleciała się zaraz skrzynia biegów no musiał trochę sypnąć grosza. Gościu od którego kupiłem Renówkę kupił jakieś 8 lat temu JD za 100 tys i na drodze rozwaliła się skrzynia i zapłacił 50tys. Także to jest ciężki temat. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichaKpiski    1

To jaki ciągnik kupić , mam ursus c360 3p , c330 :) uważam że to ciągniki to już nie na te czasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28812
36 minut temu, MichaKpiski napisał:

To jaki ciągnik kupić

Pewny, z pewnych rąk 

I nie zamykać się na konkretny model, ani nawet na konkretną markę 

Wybrać parametry jakie powinien posiadać, i wg. tych parametrów szukać ciągnika 

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2498
MichaKpiski napisał:

To jaki ciągnik kupić , mam ursus c360 3p , c330 :) uważam że to ciągniki to już nie na te czasy.

a zetor lub ursus ? proste ciągniki? wiadomo jak to jest z użytkami


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniekc360    122
7 minut temu, MichaKpiski napisał:

w dzisiejszych czasach ciężko znaleźć z pewnych rąk. Zazwyczaj to są ciągniki sprowadzone

A kupiłbyś 30 letni samochód?

Teraz jest zastój w handlu maszynami przez niską opłacalność w rolnictwie, może się trafi jakiś niewyrąbany ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28812
20 minut temu, MichaKpiski napisał:

w dzisiejszych czasach ciężko znaleźć z pewnych rąk. Zazwyczaj to są ciągniki sprowadzone

Trzeba uzbroić się w cierpliwości i szukać 

Nie sztuka kupić wyjebańca z zachodu i potem ładować w niego kasę co parę miesięcy 

W tym wypadku cierpliwość popłaca 

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2498
MichaKpiski napisał:

To co rozważyć do 60 tys zł ? jakieś propozycje modeli ?

MTZ Białoruś Ursus 934 zetor jakiś jak na nie duże gospodarstwo to przynajmniej ceny części tanie

  • Like 2

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniekc360    122

Komfort? W 110.54 jeśli chodzi o komfort to jest wspomaganie kierownicy, oddzielenie kabiny od nadwozia tak jak w zetorach np 7211, oraz duże koła dzięki czemu mniej trzęsie. Sprzęgło od wałka WOM jest ręcznie zaciągane i po całym dniu ręce odpadają. Jeśli chodzi o szczelność kabiny to i tak trzeba otwierać okna bo ciepłe powietrze z silnika(80*C) czy skrzyni biegów(50*C) opływa kabinę i jest nie do zniesienia nawet w pochmurny dzień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichaKpiski    1
maniekc360 napisał:

Komfort? W 110.54 jeśli chodzi o komfort to jest wspomaganie kierownicy, oddzielenie kabiny od nadwozia tak jak w zetorach np 7211, oraz duże koła dzięki czemu mniej trzęsie. Sprzęgło od wałka WOM jest ręcznie zaciągane i po całym dniu ręce odpadają. Jeśli chodzi o szczelność kabiny to i tak trzeba otwierać okna bo ciepłe powietrze z silnika(80*C) czy skrzyni biegów(50*C) opływa kabinę i jest nie do zniesienia nawet w pochmurny dzień.

A Pan jaki ciągnik posiada ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    604

Bezpośrednio styczności z Renówkami tej serii nie miałem ,ale znam przypadki problemów ze skrzyniami 24+8 ,z 3 półbiegami , Jeden ze znajomych miał Temisa z taką skrzynią i tylko z tego powodu nie mógł go szybko sprzedać.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2498
MichaKpiski napisał:

che trochę komfortu

co to dla Ciebie ten komfort? klima ehr rewers amortyzacja przedniej osi? to chyba nie ten przedział cenowy i wiekowy

  • Like 1

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
superfarmer02    3702
9 godzin temu, MichaKpiski napisał:

che trochę komfortu

Robiłeś takimi ciągnikami? Lekko udoskonalony mtz w porównaniu do siuntki to już Mercedes 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2498
superfarmer02 napisał:

9 godzin temu, MichaKpiski napisał:

che trochę komfortu

Robiłeś takimi ciągnikami? Lekko udoskonalony mtz w porównaniu do siuntki to już Mercedes 

też tak uwazam


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yanek_113    17

Ja miałem 60tke i kupiłem renault 85-14 przeskok jest znaczny jeśli chodzi o komfort. Przede wszystkim jest dużo ciszej, kierownica kręci się leciutko, napęd na 4 koła, spalanie takie samo a siła dużo wyższa, rewers - mega wygodna rzecz.  W środku spokojnie można posłuchać radia. Prosta maszyna wszystko mechaniczne. Ceny części wyższe niż Ursus czy Zetor ale akceptowalne. 
niestety sprzedałem bo musiałem kupić większy padło na agrotron 110 i tutaj ceny części to już czuć mocno. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    638

Przede wszystkim poczytaj sobie forum w dziale renault. Czytania masz aż do majówki...

 

Ciągniki te są dobre, proste, solidne i wytrzymałe.

Jak przez żabojada nie został zajechany to Ty go na tym areale nie jesteś w stanie wykończyć.

Osobiście posiadam 2szt serii .54

W porównaniu do siuntki to jest prom kosmiczny a w porównaniu do MF z serii 30xx to renault jest bardziej masywny, większy i mniej wrażliwy na oleje i uszkodzenia elektryki.

Pamiętaj, że gówno możesz kupić zawsze, niezależnie od marki jeśli będziesz mieć pecha.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ma123    28

Ja bym się napewno nie pchał w jakieś ursusy i zetory  jak ci tu doradzają co z tego że części tanie jak jakość ujowa i robisz przeważnie remont remontu myślę że renault będzie dobrym wyborem tylko tak jak co koledzy piszą aby szroty nie kupić 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1155

przy obecnej sytuacji mocno  bym się zastanowił czy warto pchać się w zwykle zajechany zachodni ciągnik z początku lat 90. to nie 10-15 lat wstecz gdy było w czym wybierać i dało się kupić ciągnik do pracy bez większego wkładu na dzień dobry

tak na prawdę to nawet coś pokroju zetora 7045 czy MTZ 82 w zupełności Ci wystarczy na taki areał

  • Like 1

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sewo
      witam chciałem wymienić simeringi na tylnych osiach w renówce 10314 sciągłem plecak bo remontuje całą odkręciłem śrubki kture wydawało mi sie że blokują oś z pochwą i nadal nie mogę wyjąć półosi jeżeli któryś z was rozbierał te żeczy był bym wdzięczny za podpowieć 
    • Przez alojzy110183
      witam. Czy orientuje się ktoś czy w Renault Ares 815 kalibruje się skrzynię biegów ? Jeżeli tak to w jaki sposób ? z góry bardzo dziękuję za informacje i proszę o pomoc
    • Przez einsztain
      Witam, mam problem z aresem 620rz, a mianowicie podczas maksymalnego skętu kołami przestaje działać sprzęgło, ciągnik nie chce ruszyć pomimo włączonego biegu. Wspomaganie również trochę ciężko pracuje a po dodaniu gazu pracuje o wiele lepiej ale mimo to nadal istnieje problem z sprzęgłem. Czy ktoś już miał taki problem i wie co mogło się wydarzyć? 
    • Przez Marecki112
      Witam wszystkich może ktoś wie jak zdemontować kabinę albo chociaż unieść tylna część kabiny są jakieś ukryte śruby czy tylko poduszki przewody i kable ?
    • Przez Ebeebe
      Witam. Pod koniec zeszłego roku zakupiłem właśnie Renault 7514. Podnośnik chodził dobrze, raz na jakiś czas sobie podbił podnośnik do określonej pozycji. Jednak niedawno nagle zaczął puszczać ciśnienie i bardzo szybko podbija do góry, że trzęsie całą kabiną. Być może ktoś wie czym dokładnie jest to spowodowane 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj