Skocz do zawartości
tomparkiet

Co lepsze FENDT 512 czy 312

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
tomparkiet    1

Witam chciałbym się was o coś poradzić otóż mam FENDTA 304 i chcę go wymienić na coś większego znalazłem na allegro 312-tkę i 512 -tkę w podobnych cenach tyle że 512 ma resorowaną oś mi to bardziej pasi bo ciągnik dużo w transporcie będzie robił tylko kiedyś ktoś napisał na forum że ta seria 500 to jakaś taka nie udana doradcie coś i chciałbym usłyszeć opinie użytkowników serii 500.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elemer    9

Pierwszy raz słyszę że ta seria jest kiepska B) U mnie mają serie 300 i serie 500 obie śmigają po usługach i każdy je chwali. Mówi się że seria 800 600 i właśnie 500 to najbardziej bezawaryjne serie Fendtów. JA jeśli miałbym kasę wybrałbym serie 500 niż 300, mają lepsze wyposażenie i są tak jakby większe gabarytowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juzek    0

Jeśli chodzi ci o wyposażenie w kabinie to niczym się nie różnią tylko tym że 300 ma 3 półbiegi ze sprzęgłem, a 500 mają 4 przełożenia bez sprzęgła, no wiadomo to co jest bardziej urozmaicone tym jest bardziej podatniejsze na awarię.

500 mają wydajniejszą pompę. Gabarytową są takie same, tylko w katalogu są podane większe opony z przodu i z tyłu w 512 a niżeli w 312 i wychodzi na to, że jest szerszy i wyższy.

 

A możesz zapodać linka o które miej więcej Fendt-y ci chodzi, to postaram ci się coś doradzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomparkiet    1

to są link do tej 512 i 312 .

To z tego co rozumiem to 500 jest lepsza jak ma 4 biegi bez sprzęgła a i nie wiecie czy oba ciągniki mają rewers elektro hydrauliczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juzek    0

Tak mają rewers elektrohydrauliczny 300 i 500

 

Ta 312 jak wiem to stoi już chyba od lutego do Sprzedania, a co do 512 jest trochę za tania jak na 97 rok. Lepiej trochę doplacic i kupić coś konretniejszego, bo szukając okazji mozesz trafić na coś zajeżdzonego i z remontem więcej cię wyjdzie, a nizeli inny mialbyś kupić.

 

Ja bym polecał tego: http://allegro.pl/ciagnik-fendt-512-c-i1203648493.html

Bardzo dobre sprzęty maja w opolski. Sprowadzane z Niemiec, a wiadomo z Niemcy lepiej dbaja o sprzęt a nizeli Francja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Miękka oś kiepsko sprawdza się w transporcie z przyczepami, jej działanie można docenić tylko przy transporcie ciężkich maszyn i obowiązkowo musi być dobry balast na przodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A dlaczego kiepsko się sprawdza w transporcie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Bo jest przystosowana do większych obciążeń i jak ciągnik nie jest odpowiednio obciążony to poprostu nie amortyzuje. W nowych ciągnikach jest to już trochę poprawione i masz regulacje działania amortyzacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co Ci z wiekszego obciązenia z tylu jesli przod bedzie latał i kolysal sie...wlasnie jezeli jest tyl obciazony to ciagnik bedzie sie bujał i podrywał przód.

Os resorowana polepsza komfor jazdy w transporcie.

Swoje spostrzeżenia bierzesz z własnych doświadczeń ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

W transporcie z przyczepami tylko tandemy dociążają tył zwykle przyczepy nie, więc i dociążenie przodu nie jest potrzebne i zdejmuje się ciężarki. Spostrzeżenia opieram na własnym doświadczeniu B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wystarczy upiąć przyczepę maksymalnie wysoko przy ciągniku i koła dociąży. Testowałem w żniwa i JD bez ciężarków z przodu z przyczepami 10 i 6 ton startował z przodem w górze. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Wystarczy zapiąć równo lub poniżej tylnej osi i wszystkie koła będą równo ciągnąć B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik0020    0

ja mam amortyzowanu przód w dwóch jonych i jest to idealne rozwiazanie i w polu i w transporcie i z maszynami zaczepianymi i zawieszanymi!! nie wiem jak to jet w fendach ale w jonych polecam TLS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    11

ja mam 312(bez miekkiego) do transportu polecam z miekkim przodkiem pow 40km/h przydaje sie na pewno bo tak nie skaka i niema gadania ze dobry lub nie B) a co do tych obydwu modeli to zalezy co trafisz podobno 312 są mniej awaryjne poprostu biegi rewers włączas ze sprzegłem i sie tak nie psuja a 512 to różnie mechaniki gadają ZAPRASZAM DO GALERII B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Przy kupnie tych traktorów nie zapomnieć o instrukcji obsługi(przyda sie na pewno!). W transporcie w 300 może kogoś wkurzyć nieusttanna zmiana biegów(głównie przy jeździe przez miasto). Jeżeli nie posiada sie górek to 300 zrobi także cieżka robote w polu(w filmach pokazowych z lat '90tych seria 300 była pokazywana w ciężkich pracach uprawowych), sam startuje z uwrocia przy pracy z talerzówką z biegu, na którym można sie kulnąć 20km/h...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomparkiet    1

Widzę temat trochę zboczył z kursu ale chociaż się trochę o miękkiej ośce dowiedziałem tylko dziwi mnie trochę że miękka ośka z przyczepami nie zdaje egzaminu to po h....j ona jest chyba po to żeby amortyzowała drgania i nierówności przy jeździe z prędkością np. 50 km/h no nie, teraz jak jeździłem po drzewo swoim to po tych podlaskich drogach przy prędkości 30 km/h trzeba było się jedną ręką podsufitki trzymać żeby z kabiny nie wylecieć a żołądek po 2 godzinach jazdy to miałem pół w jajach a pół w gardle do damian 83 który to rok tej 312 jak można wiedzieć ile dałeś i gdzie kupowałeś i tak ogólnie zadowolony jesteś i tam masz rewers za sprzęgłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Fendt troche zmienił konstrukcje amortyzacji przedniej osi, 300 i 500 "zawiasy"(nie wiem jak to nazwać) osi były ustawione prostopadle do osi traktora i tłoki amortyzujące znajdowały sie tylko po jednej stronie(chyba lewej?), nowe mają ten zawias obrócony i tłoki amortuzujące są z przodu(nie myślalem jeszcze jaki bajer w tym jest). Ja nie narzekam na drogi w mojej wsi, ciągle but i 40...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@Arek mi chodziło o celowe dociążenie osi. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juzek    0

ja swoim lecę 44 km/h > przyśpieszenie w ręcznym gazie i obroty na 2550 wchodzą

Jakie obroty mają 500 jeśli osiągają prędkość 50 km/h ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W transporcie z przyczepami tylko tandemy dociążają tył zwykle przyczepy nie, więc i dociążenie przodu nie jest potrzebne i zdejmuje się ciężarki. Spostrzeżenia opieram na własnym doświadczeniu B)

 

Ale rozmowa była o amortyzacji przedniej osi, nie o cieżarkach. Ja nie wyobrażam sobie teraz transportu bez ,,miekkiej osi''

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Ares1x
      Witam co użytkownicy Fendt'ów 511/512 myślą o nich? Warto inwestować w to pieniądze? Jak z awaryjnością? 
    • Przez HugoTomek
      Witam.
      kupiłem Fendt 512 C i mam pytanie, potrzebuję instrukcji obsługi w języku polskim w wersji elektronicznej najlepiej bo papierowe są dostępne ale strasznie drogie, prosze o pomoc.
      Może ktoś by mi polecił jakieś pługi od razu do tego typu fendt?? Chodzi mi o jakieś obrotowe 4 skibowe do 49 tyś (nowe)
    • Przez MsDarsen
      Witam
       
      Mam problem z półbiegami w swojej 512 a mianowicie wyskakuje mi ikonka od półbiegów i dźwięk ostrzegawczy.
      Kod błędu 5.1.43 - ponoć zdefektowany zawór magnetyczny Y1
      Możecie mi powiedzieć jak wymienić ten zawór magnetyczny? czy to będzie trudne i ewentualnie prosiłbym o zdjęcia w którym miejscu znajduje się ten zawór.
      Dodatkowo mam problem ze sprzęgłem z tego co się dowiedziałem brakuje mu oleju ale za żadne skarby nie mogę znaleźć tego wlewu do sprzęgła mógłby ktoś podesłać jakieś fotki gdzie on się znajduje?
       
      Z góry dziękuje za pomoc
    • Przez mariog84
      Witam wszystkich. Wczoraj pojawił się niemały problem. Zauważyłem że między 2 a 3 głowicą pojawia się płyn chłodniczy. Czy ktoś przerabiał już ten problem?? Czy wymiana uszczelki pod głowicą powinna pomóc?? Czy to zapowiedź jakiś większych problemów?? A jeżeli to uszczelką pod głowicą to mógłby mi ktoś podpowiedzieć jaką siłą dokręcić głowicę i jakie ustawic luzy zaworowe?? Będę wdzięczny za wszystkie pomocne wiadomości.
    • Przez SLAWEK69
      .Na piatym tłoku slychac glosne stuki co moze byc
×