Skocz do zawartości
tomparkiet

Co lepsze FENDT 512 czy 312

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
tomparkiet    1

Witam chciałbym się was o coś poradzić otóż mam FENDTA 304 i chcę go wymienić na coś większego znalazłem na allegro 312-tkę i 512 -tkę w podobnych cenach tyle że 512 ma resorowaną oś mi to bardziej pasi bo ciągnik dużo w transporcie będzie robił tylko kiedyś ktoś napisał na forum że ta seria 500 to jakaś taka nie udana doradcie coś i chciałbym usłyszeć opinie użytkowników serii 500.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elemer    9

Pierwszy raz słyszę że ta seria jest kiepska B) U mnie mają serie 300 i serie 500 obie śmigają po usługach i każdy je chwali. Mówi się że seria 800 600 i właśnie 500 to najbardziej bezawaryjne serie Fendtów. JA jeśli miałbym kasę wybrałbym serie 500 niż 300, mają lepsze wyposażenie i są tak jakby większe gabarytowo.


Sprzedam Siarczan wapnia wraz z transportem. Najtańsza forma siarki i wapnia. Zapraszam chętnych do kontaktu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juzek    0

Jeśli chodzi ci o wyposażenie w kabinie to niczym się nie różnią tylko tym że 300 ma 3 półbiegi ze sprzęgłem, a 500 mają 4 przełożenia bez sprzęgła, no wiadomo to co jest bardziej urozmaicone tym jest bardziej podatniejsze na awarię.

500 mają wydajniejszą pompę. Gabarytową są takie same, tylko w katalogu są podane większe opony z przodu i z tyłu w 512 a niżeli w 312 i wychodzi na to, że jest szerszy i wyższy.

 

A możesz zapodać linka o które miej więcej Fendt-y ci chodzi, to postaram ci się coś doradzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomparkiet    1

to są link do tej 512 i 312 .

To z tego co rozumiem to 500 jest lepsza jak ma 4 biegi bez sprzęgła a i nie wiecie czy oba ciągniki mają rewers elektro hydrauliczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juzek    0

Tak mają rewers elektrohydrauliczny 300 i 500

 

Ta 312 jak wiem to stoi już chyba od lutego do Sprzedania, a co do 512 jest trochę za tania jak na 97 rok. Lepiej trochę doplacic i kupić coś konretniejszego, bo szukając okazji mozesz trafić na coś zajeżdzonego i z remontem więcej cię wyjdzie, a nizeli inny mialbyś kupić.

 

Ja bym polecał tego: http://allegro.pl/ciagnik-fendt-512-c-i1203648493.html

Bardzo dobre sprzęty maja w opolski. Sprowadzane z Niemiec, a wiadomo z Niemcy lepiej dbaja o sprzęt a nizeli Francja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    137

Miękka oś kiepsko sprawdza się w transporcie z przyczepami, jej działanie można docenić tylko przy transporcie ciężkich maszyn i obowiązkowo musi być dobry balast na przodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A dlaczego kiepsko się sprawdza w transporcie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    137

Bo jest przystosowana do większych obciążeń i jak ciągnik nie jest odpowiednio obciążony to poprostu nie amortyzuje. W nowych ciągnikach jest to już trochę poprawione i masz regulacje działania amortyzacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co Ci z wiekszego obciązenia z tylu jesli przod bedzie latał i kolysal sie...wlasnie jezeli jest tyl obciazony to ciagnik bedzie sie bujał i podrywał przód.

Os resorowana polepsza komfor jazdy w transporcie.

Swoje spostrzeżenia bierzesz z własnych doświadczeń ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    137

W transporcie z przyczepami tylko tandemy dociążają tył zwykle przyczepy nie, więc i dociążenie przodu nie jest potrzebne i zdejmuje się ciężarki. Spostrzeżenia opieram na własnym doświadczeniu B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wystarczy upiąć przyczepę maksymalnie wysoko przy ciągniku i koła dociąży. Testowałem w żniwa i JD bez ciężarków z przodu z przyczepami 10 i 6 ton startował z przodem w górze. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    137

Wystarczy zapiąć równo lub poniżej tylnej osi i wszystkie koła będą równo ciągnąć B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik0020    0

ja mam amortyzowanu przód w dwóch jonych i jest to idealne rozwiazanie i w polu i w transporcie i z maszynami zaczepianymi i zawieszanymi!! nie wiem jak to jet w fendach ale w jonych polecam TLS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    11

ja mam 312(bez miekkiego) do transportu polecam z miekkim przodkiem pow 40km/h przydaje sie na pewno bo tak nie skaka i niema gadania ze dobry lub nie B) a co do tych obydwu modeli to zalezy co trafisz podobno 312 są mniej awaryjne poprostu biegi rewers włączas ze sprzegłem i sie tak nie psuja a 512 to różnie mechaniki gadają ZAPRASZAM DO GALERII B)


...zadużo kasy i wolnego czasu = porabane w głowie ROLNICTWO chroni mnie przed jednym i drugim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    87

Przy kupnie tych traktorów nie zapomnieć o instrukcji obsługi(przyda sie na pewno!). W transporcie w 300 może kogoś wkurzyć nieusttanna zmiana biegów(głównie przy jeździe przez miasto). Jeżeli nie posiada sie górek to 300 zrobi także cieżka robote w polu(w filmach pokazowych z lat '90tych seria 300 była pokazywana w ciężkich pracach uprawowych), sam startuje z uwrocia przy pracy z talerzówką z biegu, na którym można sie kulnąć 20km/h...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomparkiet    1

Widzę temat trochę zboczył z kursu ale chociaż się trochę o miękkiej ośce dowiedziałem tylko dziwi mnie trochę że miękka ośka z przyczepami nie zdaje egzaminu to po h....j ona jest chyba po to żeby amortyzowała drgania i nierówności przy jeździe z prędkością np. 50 km/h no nie, teraz jak jeździłem po drzewo swoim to po tych podlaskich drogach przy prędkości 30 km/h trzeba było się jedną ręką podsufitki trzymać żeby z kabiny nie wylecieć a żołądek po 2 godzinach jazdy to miałem pół w jajach a pół w gardle do damian 83 który to rok tej 312 jak można wiedzieć ile dałeś i gdzie kupowałeś i tak ogólnie zadowolony jesteś i tam masz rewers za sprzęgłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    87

Fendt troche zmienił konstrukcje amortyzacji przedniej osi, 300 i 500 "zawiasy"(nie wiem jak to nazwać) osi były ustawione prostopadle do osi traktora i tłoki amortyzujące znajdowały sie tylko po jednej stronie(chyba lewej?), nowe mają ten zawias obrócony i tłoki amortuzujące są z przodu(nie myślalem jeszcze jaki bajer w tym jest). Ja nie narzekam na drogi w mojej wsi, ciągle but i 40...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@Arek mi chodziło o celowe dociążenie osi. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juzek    0

ja swoim lecę 44 km/h > przyśpieszenie w ręcznym gazie i obroty na 2550 wchodzą

Jakie obroty mają 500 jeśli osiągają prędkość 50 km/h ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W transporcie z przyczepami tylko tandemy dociążają tył zwykle przyczepy nie, więc i dociążenie przodu nie jest potrzebne i zdejmuje się ciężarki. Spostrzeżenia opieram na własnym doświadczeniu B)

 

Ale rozmowa była o amortyzacji przedniej osi, nie o cieżarkach. Ja nie wyobrażam sobie teraz transportu bez ,,miekkiej osi''

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johnfarmer    0

Co myślicie o tym 312 farmer 2000r.,otomoto?Może ktoś go oglądał na żywca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez krowiarz87
      Mamy Fendta 509 favorita z 1996 . Zastaniawiamy sie nad wymianią na 511 . Ta 509 ma orginalny tur fendta  .Posiadamy tez fendta 309 turbomatika farmera czy ten tur by pasował ? Czy ta wymiana sie oplaca ? Jesli ten tur nie bedzie pasowc ile za niego zawolać i czy  podnosi wartosc tej 509
    • Przez emilioo
      Witam, od jakiegoś czasu mam kłopot z odpaleniem sprzętu.  Podczas przekręcania kluczyka w stacyjce zdarza się:
      nie ma reakcji, ledwo kręci rozrusznik jak gdyby był rozładowany akumulator, kilka razy leniwie krętnie i się poddaje, strzela elektromagnes i nic się nie dzieje, żywo kręci rozrusznik maszyna odpala bez problemu. Akumulator standardowy Jenox 12V 145Ah 900A - zakupiony wiosną tego roku.  Napięcie na akumulatorze wynosi 13V. Zamieniałem aku, nie ma róznicy. Zamontowany mam hebel na masie, ale to nie ma znaczenia bo przed montażem było to samo. Po przekręceniu kluczyka pojawiają się informacje na tablicy, w koolejnym stopniu pojawia się lampka świec żarowych, w kolejnym uruchomienie rozrusznika. Nie ma reguły czy na zimno czy na ciepło. Nie kręci tak samo.

      Bezsensem jest grzanie świec po krótkim postoju więc dynamicznie przekręcam kluczyk do stopnia kiedy następuje uruchomienie rozrusznika.

      Rozrusznik był demontowany i sprawdzany u fachowca. Stwierdził, że jest sprawny. Po przekręceniu kluczyka na tablicy w częsci dotyczącej akumulatora jego stan jest określany jako dwa punkty nad minimalym dolnym zakresem czerwonym. Po uruchomieniu stan na wyświetlaczu podnosi się do trzech punktów przed wartością maksymalną pod pole czerwone.

      Dopiero za którymś razem rozrusznik normalnie kręci. Zauważyłem, że po podłączeniu aku do ładowania na około 5min prądem 10A, rozrusznik kręci bez marudzenia.

      Mam pytanie i prośbę o pomoc do bardziej doświadczonych użytkowników, gdzie szukać problemu, co sprawdzić.
    • Przez emilkochanek
      Witam. Ostatnio podczas pracy na przednim napędzie pojawił się w przedniej osi dziwny zgrzyt. Brzmi bardziej jak obcieranie mniej więcej tak jak gdy ramię obciera się o tylne koło. Dźwięk ten słychać na zakrętach. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Podejrzewam łączniki w przegubach. Podzrzas jazdy bez napędu nic nie słychać. 
    • Przez szymek85
      Witam czy przy demontażu pompy wtryskowej trzeba też ściągnąć pompę hydrauliczną która zamontowana jest z przodu i przez tą dziurę odkręcić koło z pompy wtryskowej??
      Wszystko podkręcałem co jest na wierzchu i pompa wychodzi tylko 5 mm i jest opór. Proszę o radę bo nie chcę na siłę nic robić.  
    • Przez Bocian6230
      Witam , otóż od niedawna jestem dumnym właścicielem takiego ciągnika i mam pytanie do Was odnośnie sterowania hydrauliką , chodzi mi o wyjścia hydrauliczne , tzn wiem jak je obsługiwać tylko jak zablokować aby cały czas szło ciśnienie , jest obok dźwigni od sterowania taka druga dźwignia którą" blokuje "  aby cały czas szło ,ale blokuje się tylko para wyjść o kolorze żółtym , a jak zablokować te niebieskie lub czerwone , tak aby cały czas pompowały olej?  Potrzebna mi jest do przyczepy samozbierającej zablokowanie tylko jednego , czyli żółte by wystarczyło ale chciałbym się dowiedzieć jak zablokować pozostałe  z góry dziękuję za pomoc
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.