Michle18

Wal przedniego napedu

Polecane posty

Michle18    8
Napisano (edytowany)

Witam mam problem renault 90-34 zauważyłem że wałek od przedniego mostu jest uszkodzony (zjedzony frez) od strony skrzyni jest ok moje pytanie brzmi czy jeśli pominę tuleje która łączy wałek z przednim mostem i zespawam to na stałe czy pochodzi to trochę czy musi być jakiś luz na tej złączce wału? Chce zrobić coś na szybko bo robota w polu się szykuje z góry dziękuję za opinie

Edytowano przez Michle18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    604

Jeżeli nie masz ciężkiej pracy typu orka to dasz radę obrobić bez napędu. Frezy zeżarlo na wale ,czy na wałku atakującym od strony mostu? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michle18    8
Napisano (edytowany)
4 minuty temu, andrzej78 napisał:

Jeżeli nie masz ciężkiej pracy typu orka to dasz radę obrobić bez napędu. Frezy zeżarlo na wale ,czy na wałku atakującym od strony mostu? 

Zjedzone na wale tam gdzie przedni most i na wałku łączącym go przy skrzyniu frez jest ok i na wałku od strony skrzyni jest też ok ciężkiej pracy no trochę mam orki i lądowania obornika ciekawi mnie tylko czy zespawanie rozwiąże problem bo tak czy siak czeka mnie wymiana tego wałka w przednim moście czy ktoś to próbował zespawać wgl czy powinien być luz na tym złączeniu?😂

Edytowano przez Michle18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    604

Luz jest konieczny bo most pracuje na tulejach wspornika ,a podejrzewam , że masz je wywalone i dlatego zeżarlo frezy.  Na ogół naprawa polega na ucięciu końcówki wału  , wałek atakujący tnie się między łożyskami i dospawuje końcówki z wielowypustem. Napawanie się nie sprawdza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michle18    8
16 minut temu, andrzej78 napisał:

Luz jest konieczny bo most pracuje na tulejach wspornika ,a podejrzewam , że masz je wywalone i dlatego zeżarlo frezy.  Na ogół naprawa polega na ucięciu końcówki wału  , wałek atakujący tnie się między łożyskami i dospawuje końcówki z wielowypustem. Napawanie się nie sprawdza.

Aha to się wspawuje myślałem że to trzeba cały przód rozbierać jakiś link do tych końcówek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    604

No wałek atakujący trzeba wyjąć. Nie mogę teraz  znaleźć , wiem że znajomy w taki sposób naprawiał wałek atakujący w MF. dokupił gotową końcówkę z frezem i ktoś mu to toczył i spawał . Z kolei w moim Case nacinali frezy na dospawanej końcówce wałka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michle18    8
25 minut temu, andrzej78 napisał:

No wałek atakujący trzeba wyjąć. Nie mogę teraz  znaleźć , wiem że znajomy w taki sposób naprawiał wałek atakujący w MF. dokupił gotową końcówkę z frezem i ktoś mu to toczył i spawał . Z kolei w moim Case nacinali frezy na dospawanej końcówce wałka.

Dobra dzięki za podpowiedzi przemyśle co z tym zrobić 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    604

Wcześniej proponuje popytać u fachowców,jak to zrobić aby jeszcze te elementy nadawaly się do naprawy a nie na złom . Widziałem też połączenie tulei z wałkiem za pomocą kołka stalowego  ( kołek luźno w otworze tulei).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    1182
17 godzin temu, andrzej78 napisał:

Wcześniej proponuje popytać u fachowców,jak to zrobić aby jeszcze te elementy nadawaly się do naprawy a nie na złom . Widziałem też połączenie tulei z wałkiem za pomocą kołka stalowego  ( kołek luźno w otworze tulei).

Ten kołek, to chyba na sztukę u handlarza, bo do przeniesienia napędu raczej się nie nadaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Stojan21
      przychamowało mi ciągnik podczas jazdy, czuc opór, biegi nie zakleszczonego z napędem czy bez nie ma różnicy, na N da się holować. miał ktoś podobny przypadek?? dzięki.
    • Przez tmic
      Czy ktoś się już spotkał  z umową dzierżawy gruntu pod instalację wodorową ? Szukam informacji o problemach i opłacalności.
    • Przez damianc360
      Witam. mam pytanie jakim środkiem myjecie swoje silniki. chodzi mi o zacieki i inne takie. Zwykłym płynem to nie zchodzi. prosze o wypowiedzi.
    • Przez dariusz86
      Cześć,
      Stoję przed małym dylematem w kwestii doboru haków sprzęgających. Chcę zamontować coś takiego do ciągnika o mocy 70KM. Nie wykonuje on nie wiadomo jak ciężkich prac ale jednak hak to wygoda o czym już się przekonałem nie raz. I teraz biję się z myślami, czy inwestować prawie 500zł za sztukę, za oryginał CBM'a, kat 2S, czy może pójść w coś tańszego i wziąć waryńskiego. Generalnie waryński chyba robi nie najgorsze te części ale nie wiem jak jest z hakami. Szukam opinii i ciężko cokolwiek znaleźć. CBM to wiadomo, marka sama w sobie. Ale różnica w cenie dość znaczna bo na 2 sztukach około 400zł. Bardzo bym Was prosił o pomoc w dokonaniu wyboru. Może są na forum osoby które mają haki waryńskiego już jakiś czas i z perspektywy tego czasu, są w stanie wydać jakąś opinię. O opinię CBM'a nie pytam bo wiadomo że to górna półka. 
    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj