Skocz do zawartości

Renault ares 550 rx Problem z półbiegami


Michał8201

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 1.02.2024 o 08:27, Michał8201 napisał(a):

Witam ,jak wyżej napisane renault 550 rx problem polega na tym że przy zmianie polbiegu z 1 na 2 nie ma reakcji z 2 na 3 jest odczuwalne szarpnięcie i z 3 na 4 znowu brak reakcji, czy ktoś może coś pomóc bo podobno może mieć tylko 2 półbiegi.

Udało ci się ogarnąć? Mam identyczny problem w 710. Z taką różnicą że ja mam rewers mechaniczny. Ręce mi już opadają 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.11.2024 o 04:53, Rowan napisał(a):

Ale co ci opadają ręce? Sprawdzić czy prąd dochodzi do obu cewek, czy cewki dobre, jeśli tam jest wszystko ok , to rwij sterownik, jest pod plastikiem za fotelem i wyślij go do mnie, naprawimy.

Jaki może być orientacyjny koszt naprawy sterownika? Za tydzień kończę roboty tak więc mogę wyciągać i wysyłać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedziec co padło. Ale raczej od tysiaka w góre, ale zasada jest taka, że nigdy nie zaczynamy od sterownika, jesteś prwny, że cewki są dobre i ponprostu prąd nie dochodzi? Z tego co pamiętam, to na pierwszym półbiegu powinien być prąd na obie cewki, jeśli niema, to sterownik.

Edytowane przez Rowan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2024 o 08:53, Rowan napisał(a):

Trudno powiedziec co padło. Ale raczej od tysiaka w góre, ale zasada jest taka, że nigdy nie zaczynamy od sterownika, jesteś prwny, że cewki są dobre i ponprostu prąd nie dochodzi? Z tego co pamiętam, to na pierwszym półbiegu powinien być prąd na obie cewki, jeśli niema, to sterownik.

Z pierwszym i czwartym półbiegiem nie ma problemu, cyrk jest na drugim i trzecim. Z drugiego zbija na pierwszy, i po chwili znowu wskakuje na drugi, a z trzeciego zbija na drugi, czasem i z trzeciego zbije na pierwszy i również tak w kółko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zobaczyć jaki tam jest sterownik Autotronic 2 czy Autotronic 3 - z tyłu za siedzeniem pod osłona jest moduł.

Jeśli jest Auto 2 to konieczna może być wymiana tranzystorów zespolonych tu masz link gdzie to załatwisz:

http://sprzedambyka.pl/messey-ferguson/sterownik-autotronic-mf-renault-claas-ares-70759.html

Jeśli jest Auto 3 to naprawa - ale wtedy tylko konkretnie ten tranzystor który nie działa. Tu naprawa jest tańsza.

Czasami jak działają dwa półbiegi a dwa nie działają to może też być wina oprogramowania - bo podczas konfiguracji można wybrać czy są 2 półbiegi czy 4. Miałem już taki przypadek.
 

Załączam też schematy do samodzielnej diagnostyki instalacji.

Auto 2 - Schemat 1.pdf Auto 2 - Legenda 1.pdf Auto III.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez bolek1521
      Witam. Mam takie pytanko odnośnie opon w wyżej wymienionym ciągniku. Chodzi o opony na tył stoję przed zakupem, obecnie założone są 520/85/38 szukając w internecie większość mówi o 520/70 .  I chciałbym poradzić się na forum które wybrac. Opony na przodzie to 480/70/28 
    • Przez darik
      Witam, od 2 lat jestem posiadaczem ciągnika Renault Ares 816rz z roku 2003, silnik John Deere, sprowadzony z Francji. Po zakupie zrobiłem z mechanikiem przegląd techniczny: m in wymiana filtrów i wszystkich olejów, stwierdzilismy, że za dużo kopci, najbardziej widoczne jest to podczas pracy w nocy, w świetle reflektorów. Dym jest ciągły, nawet na biegu jałowym, wydobywa się z tłumika cały czas. zmieniliśmy wtryski (zamienniki) - nic nie pomogło. Po ok 20 godz pracy wlożyliśmy oryginały nowe, ponownie nic nie pomogło. Zregenerowaliśmy turbinę(wkład turbiny był lekko niebieski, przegrzany). Zaznaczam, ze po regeneracji turbiny z tłumika wyleciał cały brud( było słychać). Ciągnik ma siłę i moc, tylko kopci w nocy, w dzień to nie widoczne, gdy wiatr zawieje na przednią szybę, widać gęstą mgłę, tzn spaliny oraz czuć lekko nie spalone paliwo. 
      Stan oleju w silniku jest praktycznie bez zmian, pompa paliwowa jest w oryginalna, nigdy nie była demontowana, marki Delphi. Mechanik podejrzewa, że ktoś mógł jej zwiększyć dawkę paliwa.
      Może ktoś miał taki przypadek i mógłby mi coś doradzić?
    • Przez elamir
      Panowie co to za element renówki 103.54 niedaleko tylnego mostu? Cieknie mi spod niego olej hydrauliczny. 


    • Przez Krzysw5
      Witam wszystkich, 
      Przygotuję się do remontu silnika mojej renówki 103.54. Jest tam silnik MWM turbo TD 226-4 R185. Objawy są takie,  że pali coraz więcej oleju, już na dolewki 10l na sezon nie starcza. Po odpaleniu zimnego chmura białego dymu. Tak ogólnie pracuje dobrze, zdarza się,  że gdy jest mocno rozgrzany przy temp. otoczenia powyżej 25 stopni i np orce pod rzepak potrafi mignąć kontrolka oleju na wolnych obrotach,  np przy ruszniu jak obroty spadną.
      Z tego co się zorientowałem to tuleje w tym silniku są suche. Planuje ściągnąć głowicę,  zobaczyć stan tulei, tłoka,  pierścieni i przy okazji korbowodów. Czytałem też,  że przy takich objawach mogą być zużyte same głowice.
      Chciałem się poradzić,  czy da radę wymieć tuleje, bez wyciągania silnika? Mechanik twierdzi że przy takich tulejach powininny być wyrównane/rozwiercone otwory w bloku i dopiero zamówione tuleje pod ten wymiar i następnie wciśnięciu honowane na wymiar pod tłok.
      Czy ktoś może wymieniał tuleje w takim silniku w oryginalnym wymiarze że np po wciśnięciu nie wymagają honowania?
      Przy mokrych nie byłoby problemu.


    • Przez user88
      Witam. 
      Mam 155.54 będę musiał ja zamykać z kluczyka którego brak. Jeśli posiada ktoś wkład z kluczykiem to kupię. Wiem też, że te wkładki posiadały numery zgodne z tym na kluczu może dałoby się dopasować coś ew dorobić kluczyk. Jest dostepna takowa na zamówienie ale 400 zł trochę sporo. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v