max2505

Regeneracja siłownika od hl

Polecane posty

max2505    1

Kupiłem niedawno przyczepę rolniczą hl wywrotkę dwustronną (prawdopodobnie 5 tonową bądź 6). Okazało się że z jednego z siłowników cieknie z pierwszej sekcji olej. Czy regenerował ktoś kiedyś taki siłownik?? gdzie i ile kosztowała taka zabawa, jaki był efekt??

czy da się jakoś samemu wymienić manszety w siłowniku jeśli gładź jest dobra??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

Kiedyś kupiłem z hl'ki siłownik.. niby uszczelniacze nowe, trzymały.. ale tłoki były tak wyrobione i takie luzy miało że uszczelniacz wypchnęło przy kiprowaniu popiołu!

Same uszczelniacze można kupić u mnie np w sklepie z częściami do naczep, no i w składnicy maszyn rolniczych

Wymiana chyba trudna nie jest..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

dzięki,

u mnie na razie cieknie delikatnie, także mam jakies szanse na sukces.

Czy możesz podać jakieś namiary na Twój sklep??

Ile kosztuje taki uszczelniacz i kto robił siłownik od Twojej hl'ki?? ile kosztowała wymiana??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1
dzięki,

u mnie na razie cieknie delikatnie, także mam jakies szanse na sukces.

Czy możesz podać jakieś namiary na Twój sklep??

Ile kosztuje taki uszczelniacz i kto robił siłownik od Twojej hl'ki?? ile kosztowała wymiana??

JA ten siłownik co tłok wyszedł na wierzch jakimś cudem sprzedałem na złom za 50 zł :(

Kupiłem funkiel nówke 3lata gwarancji firmy Hyva za 1300zł(8 ton, 5 sekcji, 1100mm skok. dlugość po złozeniu 38cm) i ostatnio podniósł w ciągu pół dnia 70 razy po 3,5 kubika ziemi i wygląda dalej jak nowy :)

Nie ma to jak nówka, straciłem sporo czasu żeby przystosować tamten stary do przyczepy jak ją konstruowałem, potem przerabianie-masakra..

 

Regeneracji może podejmie sie jakiś samochodowiec, miałem włożyć zamiast tego Hyva siłownik od jelcza ale miał luzy i uszczelniacze nie bardzo i do tego troche porysowany, kupił go ode mnie kierowca samochodów ciężarowych, mówił że wymiana banalna i sobie poradzi, a uszczelniacze kupi się w samochodowym(części do cieżarówek, naczep etc)

 

Siłowniki sie łatwo rozbiera ale jak sie kilkanaście lat nie rozbiera to potem problem żeby to ruszyć ; ]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

z ruszeniem większego problemu nie bedzie raczej, bo chodzi in w oleju a ponadto wycieki też dobrze go zakonserwowały:)

od której strony rozbiera się ten od hl'ki?? od dołu czy od góry????

 

a może ktoś posiada katalog od takiej przyczepy?? :(???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1
z ruszeniem większego problemu nie bedzie raczej, bo chodzi in w oleju a ponadto wycieki też dobrze go zakonserwowały:)

od której strony rozbiera się ten od hl'ki?? od dołu czy od góry????

 

a może ktoś posiada katalog od takiej przyczepy?? :(???

Masz fote? Wydaje mi sie że z jednej strony(od dołu) jest taka duża nakrętka-gigant, trzeba ten kaptur odkręcić i chyba tłoki od spodu sie wyciągnie a co dalej dokładnie to nie wiem, ale myśle że jak nie masz dwóch lewych rąk to dasz rade..

Daj fote tego siłownika :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek10    1

ja regenerowalem rok temu tlok od zwyklej przyczepy 4,5t. nie wiem jaki to typ, ale wiem, ze po kupieniu jej na pusto podnosila dobrze, ale pod obciazeniem to olej sikal jak nie wiem. regeneracja zajal sie majster i za 100 zl zrobil tlok swietnie. rok juz chodzi i nic nie kapie. tylko troszke kapie jak sie podniesie pod obciazeniem, ale to sa minimalne ilosci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

misiek10 masz moze jakieś namiary na tego majstra?? ilu sekcyjny był tłok (wydaje mi się że pewnie 3) i czy miał duże ubytki w gładzi??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek10    1

czy duze ubytki? nie wiem. nie widzialem szczerze mowiac :P koles jest z przasnysza. adresu, nazwiska ani nr telefonu nie mam, ale pamietam m/w jak dojechac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek10    1

to jest taka malutka firma. widzialem u niego kilku pracownikow, ale naprawde kilku. chyba 2 albo 3. przypomialo mi sie nawet nazwisko. tylko, ze nie wiem, ktore jest poprawne, bo mam w glowie dwa, podobne, i naprawde nie wiem.

 

 

moj 250 post :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karuś    5
ja regenerowalem rok temu tlok od zwyklej przyczepy 4,5t. nie wiem jaki to typ, ale wiem, ze po kupieniu jej na pusto podnosila dobrze, ale pod obciazeniem to olej sikal jak nie wiem. regeneracja zajal sie majster i za 100 zl zrobil tlok swietnie. rok juz chodzi i nic nie kapie. tylko troszke kapie jak sie podniesie pod obciazeniem, ale to sa minimalne ilosci.

 

Miałem ten sam problem. Pod siłownikiem wisiała ucięta beczka plastykowa i przykręcona drutem, aby olej nie leciał na ziemie. Koszt wyniósł 80 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pejton    2

W Ciechocinku jest facet zajmujący się siłownikami wywrotu.

Jest co niedziele w Słomczynie, ja brałem u niego na zamianę siłownik po regeneracji do przyczepy D47.

Wymienia uszczelniacze i jak trzeba to szlifuje tuleje.

Kontakt do niego:

Andrzej Kuligowski tel. 608 709 220


parę ha i para rąk do pracy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtus    2

Też przed żniwami uszczelniałem siłowniki.Znaczy się uszczelniacze w jednym z nich wymieniłem i jest ok.a drugiego złozyłem i okazało się że nie można wcisnąć tłoków.Pojechałem do fachowca który zajmuje się tymi sprawami i powiedział że dobrze że na siłe nie składałem bo bym popsuł.Okazało się że jeden cylinder był jajowaty i przeszlifował mi go za 50 złotych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1
Też przed żniwami uszczelniałem siłowniki.Znaczy się uszczelniacze w jednym z nich wymieniłem i jest ok.a drugiego złozyłem i okazało się że nie można wcisnąć tłoków.Pojechałem do fachowca który zajmuje się tymi sprawami i powiedział że dobrze że na siłe nie składałem bo bym popsuł.Okazało się że jeden cylinder był jajowaty i przeszlifował mi go za 50 złotych.

A od czego mógł się 'zjajić" ?

Swoją drogą, ja jak robiłem przyczepe, za mocowanie siłownika(3 tuleje,bolec podkładki), zawiasy do wywrotu zawiasy do burt i zaczep zapłaciłem 80zł, a materiał był z huty, nawet papierek-fakture dostałem, więc troche Cie drogo skasował ;] Ale jak działa.. lepsze to niż kupno nowego siłownika B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtus    2

Cylinder robi się "jajowaty "podobno gdy podniesiesz pełną tzn.przeładowaną przyczepe i siłownik wtedy tego nie wytrzymuje.Tak mi mówił ten mechanik,który mi regenerował.Całkiem możliwe że tak moze być.A czy drogo? Bo ja wiem?Roboczogodzina na obrabiarkach tak mniej więcej się kształtuje.Z pewnościa nie robił godzine,ale nie będę się z nim spierał.Nowego to napewno nie kupiłbym a uzywany to też niewiadomo co wart i gdzie szukać.Powiem tylko- najważniejsze że nie ciekną. :)

PS.A gdzie wyrwałeś tak tanio,to u Ciebie są takie tanie części?aż nie chce mi się wierzyć. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1
Cylinder robi się "jajowaty "podobno gdy podniesiesz pełną tzn.przeładowaną przyczepe i siłownik wtedy tego nie wytrzymuje.Tak mi mówił ten mechanik,który mi regenerował.Całkiem możliwe że tak moze być.A czy drogo? Bo ja wiem?Roboczogodzina na obrabiarkach tak mniej więcej się kształtuje.Z pewnościa nie robił godzine,ale nie będę się z nim spierał.Nowego to napewno nie kupiłbym a uzywany to też niewiadomo co wart i gdzie szukać.Powiem tylko- najważniejsze że nie ciekną. :)

PS.A gdzie wyrwałeś tak tanio,to u Ciebie są takie tanie części?aż nie chce mi się wierzyć. B)

Yh, nie w sklepie kupowałem :)

Tokarz mi wytoczył :)

I to wcale nie znajomy, a robił to 'na lewo' w wielkiej 'hucie' stali w mojej mieścinie :)

 

A co do regeneracji, sam sie przekonałem że lepiej regenerować, kupiłem po rozwaleniu starego siłownika siłownik od jelcza, niby cacy ale nie było jak zamontować, sprzedałem (rozleciał sie też kolesiowi) i kupiłem nowy bo sie wkurzyłem :) Droga zabawa(1500zł) ale nowa przyczepa to musi być nowa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

rozebrałem dzisiaj ten siłownik. nie było tam żadnych nakrętek, ogólnie on jest bardzo prostej budowy. Zabezpieczony jest drutami, po wyciągnięciu których wszystko mamy na wierzchu.

I tu pojawił się problem. Otóż nie wiem gdzie szukać uszczelniaczy do niego gdyż po rozebraniu okazało się ze po prostu z powodu swojego sędziwego wieku stwardniały i straciły swe właściwości uszczelniające. to był problem wycieków.

moja prośba dotyczy jakichś namiarów na sklepy oraz zakłady regeneracji hydrauliki siłowej zajmujące sie tymi sprawami

Dodam ze jestem z dawnego województwa pilskiego.

Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    885

U mnie by się przydało wyregenerować dwa siłowniki do D45 bo olej leci.. Samemu niby ich nie można zrobić, tak sąsiad mówił. Jakieś 50km odemnie jest firma co regeneruje siłowniki, no ale nie wiem jakie są koszty. Czy ktoś może wie jakie są to koszty?


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek10    1
ja regenerowalem rok temu tlok od zwyklej przyczepy 4,5t. nie wiem jaki to typ, ale wiem, ze po kupieniu jej na pusto podnosila dobrze, ale pod obciazeniem to olej sikal jak nie wiem. regeneracja zajal sie majster i za 100 zl zrobil tlok swietnie. rok juz chodzi i nic nie kapie. tylko troszke kapie jak sie podniesie pod obciazeniem, ale to sa minimalne ilosci.

 

 

tak trudno luknac pare postow wyzej ? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    885
tak trudno luknac pare postow wyzej ? ;)

Ta, ale 100 od jednego siłownika ? Bo u mnie tak mocno nie sikaja tylko olej sie saczy


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek10    1

no niestety. troche drogo, ale w koncu robi sie to raz na pare lat. ;) a umnie to byla koniecznosc, bo wszystko co wyszlo z ciagnika trafialo w glebe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    885
no niestety. troche drogo, ale w koncu robi sie to raz na pare lat. ;) a umnie to byla koniecznosc, bo wszystko co wyszlo z ciagnika trafialo w glebe.

Ta twoja wywortka ma wywrót na trzy strony ? U mnie też tak było, ale do D35. Wszystkie węże co szły do tłoka były ze stożkiem, a bez stożka nie mogliśmy kupić. A ze stożkiem złapiesz na 2-3 gwinty ciśnienie i rozpiernicza. Ale udało się wkońcu dostać ten nieszczęsny wąż


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez gofermk4
      Cześć wszystkim, jak w temacie stoję przed wyborem przyczepy skorupowej na tandemie. Zastanawiam się nad markami Umega spc16, Auto-tech aps16 i Metal tech ts16. Przyczepa będzie służyć do przewozu zbóż oraz do wywozu obornika( dość sporo towaru). Może ktoś z was użytkuje którąś z tych przyczep i doradzi w co doposażyć przyczepę?? Jakie opony wybrać 600czy 560 wystarczą, czy skrętna oś czy bez tego idzie przeżyć....
    • Przez Wopl
      Czy ktoś zakładał koła od koparki do przyczepy rolniczej. Opona jaką chcę założyć ma wymiary 10.00r20 a oryginalna 8.25r20. Najbardziej interesuje mnie jak opona się zachowuje.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj