Skocz do zawartości

MTZ 952 - ramiona podnośnika podnoszą się samoczynnie.


panmino

Rekomendowane odpowiedzi

Ciągnik pracuje z ładowaczem. Po wymianie pompy hydraulicznej, ramiona podnośnika podnoszą się samoczynnie od czasu do czasu. Po użyciu siły, opadają, później znowu zauważam, że się podniosły. Ki czort? Wiążę to z poważniejszą usterką, czyli przepychaniem oleju hydraulicznego do skrzyni biegów, który to problem pozostał nierozwiązany w innym wątku na forum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tego nie wiązał z przepychaniem oleju do skrzyni bo to dwie różne rzeczy. Jeśli temat się powtarza ale nie regularnie to myślę że masz jakiegoś farfocla w oleju i on przytyka któryś kanał i dlatego się podnośnik podnosi. Ewentualnie możesz zmienić położenie dźwigienki od hydrauliki siłowa/pozycyjna i zobaczyć czy się nie poprawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale do tego regulatora jaki by on nie był powinny iść jakieś ciegiełka od strony podnośnika (chodzi o to) żeby regulator "wiedział" w jakim położeniu są ramiona podnośnika. Możesz zrobić zdjęcia z tyłu ciągnika? Tak jak Mani napisał- to musi być jakoś połączone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to sorki - wyglądają jak ciegiełka które prowadzą do jakiegoś rozdzielacza a tu w takim razie ten rozdzielacz jest w tym bloku. To ja się poddaje bo w takim razie prawdopodobnie w środku jest jakiś mechanizm sterujący rozdzielaczem (siłowo-pozycyjnie) - sorki za zamieszanie. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez RycerzNocy
      Witam. Remontuje ciągnik mtz. Przy poszukiwaniu zestawów naprawczych trafiłem na ofertę firmy Waryński co o niej sadzicie? Czy ktoś już montował? 
    • Przez Oskar08
      Mam taki problem albowiem mój ciągnik pierwszy raz po postoju nie chce odpalić na akumulatorze 12v160ah i trzeba go wspomagać prostownikiem a po pierwszym uruchomieniu pali bez problemu. Czy mój problem rozwiązał by większy akumulator 12v200ah? ( Posiadam rozrusznik szybkoobrotowy )
    • Przez michalhinc1
      Witam mam problem z wyskakującym reduktorem w MTZ 82 na półbiegu jest ok a jak wezmę na cały to przy obciążeniu lub ruszeniu wyskoczy na neutral 
    • Przez Mtz82_1991_92
      Witam, proszę osoby znające zagadnienie o pomoc, doradę oraz wyjaśnienie jak to do końca działa.
      W poprzednim tygodniu kolega przerobił mi wspomaganie w MTZ 82 i zdemontował całe stare wspomaganie i założył orbitrol z nowym zbiornikiem. Wspomaganie śmiga, ale w teraz nie mam blokady tylnego mostu. Czy da się domontować blokadę hydrauliczną, bo w tej chwili rurka od blokady jest odłączona (na tym gumowym połączeniu zaślepiono).
      Czytałem inne posty i ktoś doradzał, aby wpiąć się trójnikiem w zasilanie orbitrola i poprzez elektrozawór hydrauliczny połączyć zablokowaną rurkę i wróci blokada. Czy to dobry pomysł?
      Zawór elektryczny 2/2 jest jednokierunkowy i on powinien łączyć zasilanie z pompy na membranę blokady. Czy ciśnienie z pompy nie będzie za wysokie na tę membranę? Co będzie się działo po zamknięciu zaworu sterującego 2/2? Czy tu należałoby domontować równolegle zawór kierunkowy umożliwiający powrót oleju (możliwość zdjęcia ciśnienia z blokady)? Czy ten olej po zamknięciu zaworu gdzieś będzie się przelewał?
      A jeżeli tak to czy konieczne będzie uzupełnianie oleju w zamontowanym nowym zbiorniku oleju?
      Proszę o informację i pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
      Z góry dziękuję za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v