Zaloguj się, aby obserwować  
Radzio1

Zetory 7211 czy sa z turbo?

Polecane posty

Gość   
Gość

Raczej napewno nie miały. Tak jak u przedmówcy 7745 raczej tylko mial. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie ma 7211 z turbo a moze sie myle ale raczej nie

a jak ktos by próbowal zrobic to by bylo bardzo ciezko a moze nawet nie da rady :)

ale fajny by byl taki 7211 z turbo :)

Edytowano przez Nikita_Bennet
ortografia

Power by tradition

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    17

zakladanie turbiny do silnika ktory nie jest do tego przystosowany jest bardzo ryzykowne :)


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cree    0
zakladanie turbiny do silnika ktory nie jest do tego przystosowany jest bardzo ryzykowne :P

Wydaje mi się że to nie takie straszne pomieważ bloki silników serii 72xx są identyczne :) a przy dołożeniu Turbo to:

1. Większe ciśnienie- zalecane byłoby wymienić korbowody

2. Wyższa temperatura w komorze spalania-zalecane byłoby zastosować inne pierścienie, tłoki

3. Należy stworzyć obwód smarowania turbiny olejem z silnika

4. Bajery typy wycięcie maski na turbinę, tłumik, podłączenie przewodu od kolektora powietrza...

 

Jest możliwe Turbo w Zetorze, takiego Zetorka ja też mam i sam zastanawiam się czy aby przy generalnym remącie silnika nie sieknąć my sprężarki no i jeszcze szersze buty z tyłu wtedy by się zdało, podejrzewam, że różnica byłaby odczuwalna, nie tylko dla ucha ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

ale to seria 77xx (7745) miała turbo a różni się ona od seri 7211 skokiem tłoka (10 mm różnicy) czyli musi być inny wał ,korbowody no i tuleje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

Ja się zastanawiam nad założeniem turbo do mojego 7245 ( zawsze te pare koni więcej się przyda )

Kupiłbym komplet naprawczy od 7745 terbo ( tuleje tłoki i piesćcienie), korbowody, turbine, głowice ( bo do turbo też głowice od wolnossącego się nie nadają ). Narazie to plany, jak będzie to się okaże ale możliwe że na wiosne będe pracował na 7245 turbo ;)


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

@ziemek256 a robiłeś jakiś wstępny kosztorys tej przegóbki? Może się bowiem okazać że szybko sobie darujesz, tym bardziej jak Twój Zetor nie potrzebuje jeszcze remontu radzę się zastanowić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Tak w ogóle po co Turbo w 7211, co prawda 7711 może mieć turbo ale żeby moc dobrze wykorzystać to już powinien być przedni napęd. Dlatego częściej można spotkać turbo w 7745 a nawet 7245.

Wiem że tłoki w turbo mają większą średnicę komory gdzie wtryskiwana jest mieszanka. I tu moje pytanko, jaka będzie różnica w chodzie silnika jeśli zamontuję tłoki od turbo w silniku bez turbo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdruj77    3

taki silnik powinien być zrywniejszy bardziej agresywny ale szybciej się zużyje wuja robił kiedyś jakąś szóstkę która miała 5 zwykłych tłoków a jeden był od turbo.On był najbardziej zniszczony można powiedzieć że ciągną tamtą resztę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Silnik raczej kulał na ten tłok. W jaki sposób takie tłoki mogą zwiększyć zrywność silnika? Przecież masz mniej sprężone powietrze w komorze spalania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Otuż mój zetorek 7211 ma to do siebie że nie odpala dobrze jak jest zimny. Trzeba go grzać i kombinować szczególnie zimą.

To się dzieje od ładnych kilkunastu lat, kiedy brakowało mu mocy (tłumnik zalepiony sadzą) został oddany na gwarancji jeszcze do warsztatu gdzie nie wiedzieli co jest więc wymieniali niepotrzebnie tłoki, pierścienie i tuleje itd. do momentu wymiany tłumnika. I prawdopodobnie tłoki były podmienione i włożone od turbo, lecz podczas ostatniej naprawy nie były sprawdzane czy to są od turbo.

Dodam jeszcze że ostatnia naprawa była w tym tygodniu. Pierścienie były wymieniane. Moc ma zadowalającą, ale nadal nie odpala tak jak powinien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

To że był bardziej zniszczony wcale nie oznacza że działała na niego wieksza siła. Mógł pracować w niekorzystnych warunkach, np. nieodpowiednio rozpylone paliwo względem innej komory spalania, niekorzystny stosunek paliwo-powietrze co przekłada sie na temperature spalania, itp...

 

Jeśli twierdzisz inaczej to wyjaśnij w jaki sposób samo zmniejszenie stopnia sprężania poprzez odprężające tłoki wpływa na zwiększenie mocy w silniku? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdruj77    3

czy miał większą moc to nie wiem po prostu tak słyszałem a że był bardziej zniszczony to chyba świadczy że pracował ciężej (może w niekorzystnych warunkach)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Obi32
      Witam, można ten luz na przedniej osi jakoś wyregulować?

    • Przez ddd4233
      Witam czy może ktoś z was instalował zewnętrzny rozdzielacz zamiast tego oryginalnego ? (Zepsuty rozdzielacz nie potrzebuje ehr)  już mam wypatrzony rozdzielacz 3 sekcie (dwie pływające jedną zwykła ) z podłączeniem nie będę miał problemu. Tylko chodzi o to że na jednym poście w forum widziałem jak ktoś zakładał rurkę taka dłuższa(c360)  ta od tłoka potem widziałem jak ktoś zakładał rurkę tą od powrotu też od c360 . I teraz moje pytanie jest takie  czy zamiast tego rozdzielacza co jest w środku w zetorze założył bym adapter taki od c360 to by miało prawo chodzić? Dodam zdjęcie poglądowe o jakie elementy mi chodź . Prosił bym o pomoc

       

    • Przez Obi32
      Zetor 7745, rok 1990,.sprowadzony z Finlandii, 3800 mtg. 
      Po regeneracji pompy jak to bywa trzeba, ustawić kąt wtrysku. No i tutaj zaczynają się schody tak mnie zastanawia bo mam te 3 kreski ale przed demontażem kreciłem jeszcze kołem zamachowym i paliwo drgalo w pierwszej sekcji zupełnie w innym miejscu A dokładniej 1/3 obrotu koła zamachowego dalej.Dodam że ciągnik chodził dobrze przed regeneracją pompy jak i ustawieniu kątu na znakach i normalnie odpala, tylko dlaczego paliwa na kapilarce drgało w innym miejscu. Może ktoś miał podoby problem i wie jaka jest przyczyna. Z góry dzięki za odpowiedź!
    • Przez raven18
      Hej, ma ktoś zamontowane wewnętrzne lusterko na ramce tylnej szyby, do łatwiejszego zaczepiania maszyn (na zaczep hitch, który jest nie widoczny za zaczepem do przyczep jednoosiowych i trzeba na czuja podjeżdżać). Oglądałem zdjęcia ciągników i nie znalazłem jak to w sumie wygląda, czy to dobry pomysł skoro chyba nikt nie montuje? 😎 
    • Przez dawidkrawczyk
      Witam, jestem w posiadaniu Zetora 5211 i chciałbym założyć przedni napęd od Zetora 5245. I właśnie przychodzę z pytaniem co trzeba przerobić w skrzyni biegów żeby wszystko ze sobą współpracowało?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj