Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Radzio1

Zetory 7211 czy sa z turbo?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetory



Wiadomość z agroFakt.pl




bart24    0

Raczej napewno nie miały. Tak jak u przedmówcy 7745 raczej tylko mial. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie ma 7211 z turbo a moze sie myle ale raczej nie

a jak ktos by próbowal zrobic to by bylo bardzo ciezko a moze nawet nie da rady :)

ale fajny by byl taki 7211 z turbo :)

Edytowano przez Nikita_Bennet
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Cree    0
zakladanie turbiny do silnika ktory nie jest do tego przystosowany jest bardzo ryzykowne :P

Wydaje mi się że to nie takie straszne pomieważ bloki silników serii 72xx są identyczne :) a przy dołożeniu Turbo to:

1. Większe ciśnienie- zalecane byłoby wymienić korbowody

2. Wyższa temperatura w komorze spalania-zalecane byłoby zastosować inne pierścienie, tłoki

3. Należy stworzyć obwód smarowania turbiny olejem z silnika

4. Bajery typy wycięcie maski na turbinę, tłumik, podłączenie przewodu od kolektora powietrza...

 

Jest możliwe Turbo w Zetorze, takiego Zetorka ja też mam i sam zastanawiam się czy aby przy generalnym remącie silnika nie sieknąć my sprężarki no i jeszcze szersze buty z tyłu wtedy by się zdało, podejrzewam, że różnica byłaby odczuwalna, nie tylko dla ucha ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sebe1033    62

ale to seria 77xx (7745) miała turbo a różni się ona od seri 7211 skokiem tłoka (10 mm różnicy) czyli musi być inny wał ,korbowody no i tuleje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ziemek256    13

Ja się zastanawiam nad założeniem turbo do mojego 7245 ( zawsze te pare koni więcej się przyda )

Kupiłbym komplet naprawczy od 7745 terbo ( tuleje tłoki i piesćcienie), korbowody, turbine, głowice ( bo do turbo też głowice od wolnossącego się nie nadają ). Narazie to plany, jak będzie to się okaże ale możliwe że na wiosne będe pracował na 7245 turbo ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

igorass    31

@ziemek256 a robiłeś jakiś wstępny kosztorys tej przegóbki? Może się bowiem okazać że szybko sobie darujesz, tym bardziej jak Twój Zetor nie potrzebuje jeszcze remontu radzę się zastanowić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Apista    6

Tak w ogóle po co Turbo w 7211, co prawda 7711 może mieć turbo ale żeby moc dobrze wykorzystać to już powinien być przedni napęd. Dlatego częściej można spotkać turbo w 7745 a nawet 7245.

Wiem że tłoki w turbo mają większą średnicę komory gdzie wtryskiwana jest mieszanka. I tu moje pytanko, jaka będzie różnica w chodzie silnika jeśli zamontuję tłoki od turbo w silniku bez turbo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


zdruj77    1

taki silnik powinien być zrywniejszy bardziej agresywny ale szybciej się zużyje wuja robił kiedyś jakąś szóstkę która miała 5 zwykłych tłoków a jeden był od turbo.On był najbardziej zniszczony można powiedzieć że ciągną tamtą resztę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7

Silnik raczej kulał na ten tłok. W jaki sposób takie tłoki mogą zwiększyć zrywność silnika? Przecież masz mniej sprężone powietrze w komorze spalania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Apista    6

Otuż mój zetorek 7211 ma to do siebie że nie odpala dobrze jak jest zimny. Trzeba go grzać i kombinować szczególnie zimą.

To się dzieje od ładnych kilkunastu lat, kiedy brakowało mu mocy (tłumnik zalepiony sadzą) został oddany na gwarancji jeszcze do warsztatu gdzie nie wiedzieli co jest więc wymieniali niepotrzebnie tłoki, pierścienie i tuleje itd. do momentu wymiany tłumnika. I prawdopodobnie tłoki były podmienione i włożone od turbo, lecz podczas ostatniej naprawy nie były sprawdzane czy to są od turbo.

Dodam jeszcze że ostatnia naprawa była w tym tygodniu. Pierścienie były wymieniane. Moc ma zadowalającą, ale nadal nie odpala tak jak powinien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


mirasek    7

To że był bardziej zniszczony wcale nie oznacza że działała na niego wieksza siła. Mógł pracować w niekorzystnych warunkach, np. nieodpowiednio rozpylone paliwo względem innej komory spalania, niekorzystny stosunek paliwo-powietrze co przekłada sie na temperature spalania, itp...

 

Jeśli twierdzisz inaczej to wyjaśnij w jaki sposób samo zmniejszenie stopnia sprężania poprzez odprężające tłoki wpływa na zwiększenie mocy w silniku? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zdruj77    1

czy miał większą moc to nie wiem po prostu tak słyszałem a że był bardziej zniszczony to chyba świadczy że pracował ciężej (może w niekorzystnych warunkach)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez samsung335
      Witam wszystkich mam problem z olejeniem w zetorze 5211 wygania mi olej, a dokładniej wyciek znajduję się zaraz pod korkiem wlewu oleju i cały czas mi pali się olejenie, ale ciśnienie oleju na wskaźniku jest maksymalne olej cieknie jeszcze przez czujnik oleju co może być przyczyną wycieku?
    • Przez tedi2
      co o nim sadzicie dane techniczne opinie wszystko o modelu
    • Przez olo1104
      Witam, pomuzcie!doslownie kapie z tej rurki między filtrami oleju,w zetorku 5245,cięzko nie pracuje,z początku nie moglem ustawic tych kubków olejowych bo pod nimi pojawial się olej teraz z tego odpowietrznika ,nie radze,co jest?
    • Przez amix
      Witam!!! Od niedawna posiadamy Zetora 7245 i w tym roku, po dopłatach planujemy wymienić opony przednie na 12.4/r 28 bądź 13.6/r 28 może zaszaleć i kupić 14.9/r 28 , a aktualnie mamy 9.5/r 28 i oto moje pytanie: Czy zgra się przód z tyłem? Dodam jeszcze, że z tyłu mamy 13.6/r 38, które również planujemy wymienić na 16.9/r 38, ale to już na następne dopłaty :angry:
    • Przez Pele94
      Witam. w kilku zdaniach przedstawię mój problem : 
      Ostatnio przeprowadzaliśmy remont skrzyni biegów oraz tylnego mostu w 7211, po złożeniu całego ciągnik   i przeprowadzeniu wszelakich prób wszystko działało jak należy , każdy bieg, wałek wom , podnośnik oraz pozostałe podzespoły. 
      Dziś niestety okazało się że coś poszło nie tak mianowicie nie działa wałek wom ani pompa, Dzwigienka załaczająca wałek wom oraz pompę ( ta po lewej stronie przy nodze )  ''Lata luźno'' bez żadnego oporu czy na włączonym silniku czy na zgaszonym ,  po odkręceniu wodzika widać że listwa przesuwa się bez żadnego problemu ale żadnej pozycji nie załącza, zauważyłem jedynie że działa w w pozycji ( wałek wom zależny od  skrzyni biegów ) wtedy wałek wom się kręci na każdym biegu  ale pompa i tak nie działa. W pozycji tz. luz z tyłu ciągnika wałkiem można swobodnie ruszać , po włączeniu na pozycje np. pompa oraz wałek wom wałkiem z tyłu nie można ruszyć ponieważ pompa robi ciśnienie i ciężko idzie ręką ruszyć. Więc wydaję mi się że  dzwignia załącza wszystkie pozycje jak się należy ale  nic nie działa. Regulowałem już linkę od tz sprzęgła 5 min ale to nic nie dało . Teraz linkę  całkowicie odłączyłem   .
      Wszystko działało bez zarzutów a teraz jest tak jak by cały czas sprzęgło było zaciągnięte 
      Problemem może być sprzęgło Wom ?  ( oglądaliśmy tarczę oraz łopatki były w dobrym stanie ) 
      Dziękuję za pomoc.   
×