Skocz do zawartości
piotra

proszę o opinie BELARUS 1025 wyłącznie posiadaczy!!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
piotra    0

chcę opinie wyłącznie posiadaczy tych ciągników....

 

1) jak silnik

2) przecieki

3) ile mtg

4) wszystko jak jest czy jestescie zdowoleni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

Za wielu odpowiedzi to się tu nie spodziewaj :D


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheCinek    3

Ja mam 952 2001r. 95km czyli mała różnica... Mój był do tego roku jako ciągnik Główny w gospodarstwie :D Został sprowadzony z Norwegii na pewno trochę może różnic się do krajowego.. Nie mam powodów do narzekania, w chwili zakupu miał 4lata i 1320 mth, teraz już ma 2600mth bez poważnej awarii... Silnik, hydraulika suche.. Moim zdaniem (może śmiesznie to zabrzmi) ale te 95KM naprawdę jest silne :) Sorki ale nigdy bym nie zamienił na Pronara :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Nikita_Bennet    101

chcę opinie wyłącznie posiadaczy tych ciągników....

 

1) jak silnik

2) przecieki

3) ile mtg

4) wszystko jak jest czy jestescie zdowoleni

Szukając opini o belarusach i pronarach miałem podobny problem jak ty - dużo krzykaczy którzy widzieli ten ciągnik przez płot u sąsiada lub o nim słyszeli jak sąsiad sąsiadowi pod sklepem coś tam mówił.

Ja swego 952.3 kupiłem po przeczytaniu wielu dyskusji i rozmowie z gościem co ma pronara 1025 (bebechy takie jak w belarusie a inna kabina, maska itp).

1. Na silnik nie narzeka - nic przy nim nie robił a ma go ponad 6 lat.

2. Przecieków nie miał - gniazda hydrauliki trochę ubabrane miał w hydrolu i nic więcej - sam oglądałem ten ciągnik.

3. Nie pamiętam ale wiem że uprawia nim bardzo ciężką ziemię, osiemdziesiątka znajomego jak wydzierżawił tam kilkanaście hektarów poszła się paść - silnik padł (a była zadbana i nikt by nie pomyślał że padnie).

Gość jest bardzo zadowolony i drugi raz by go kupił ale tylko i wyłącznie z klimatyzacją.

 

Jedyna poważna awaria w tym pronarze to była zwolnica - brak oleju od nowości czy jakoś tak.

No i cięgna zawieszenia coś robione były od strony gdzie maszynę się wiesza.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

Ja często jeżdżę belarusem 1025.3 sąsiada, ma chyba coś ok 500mth i powiem że silnik chodzi bez zarzutu i czuć, że ma te 110 KM. Przecieków jak narazie nie zauważyłem i sąsiad tez nie a ciągnik sporo pracuje hydrauliką zewnętrzną, mocny podnośnik, skrzynia 16/8 może być. Moim zdaniem jest to dobry ciągnik jako główny na 35-75ha wtedy będzie odpowiednio wykorzystany :D


MTZ 80
URSUS C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mouser    0

A więc tak:

Belarus 1025 , przebieg 1700 mtg, pracuje głównie z ładowaczem czołowym, a oprócz tego to pług 3x40 obrotowy(tylko 3 bo teren górzysty i ziemie bardzo ciężkie) rozrzutnik 11 ton, kosiarka dyskowa 2,7m.

1. Silnik. To co ludzie mówią na jego temat to akurat prawda. Wytrzymały i praktycznie nic przy nim nie trzeba robić oprócz kontroli płynów.

2. Przecieków brak.

3. Skrzynia biegów 16x8. Reduktor to trochę jakby namiastka rewersu mechanicznego ponieważ pierwszy zakres i wsteczny są ustawione w linii co znacznie ułatwia np. manewrowanie podczas załadunku beli z sianokiszonką. Z tego co wiem to ta skrzynia jest taka sama jak w mocniejszym 130-konnym modelu (czyli przy mniejszej mocy i momencie obrotowym powinna więcej wytrzymać), ale przez to ma spory mankament tzn. rosyjscy inżynierowie nie przewidzieli, że słabszy ciągnik nie będzie miał wystarczającej mocy, aby bez kłopotów ruszyć z drugiego zakresu biegów ciągnąc spory ładunek. Przez co nie za bardzo nadaję się do transportu. Gdyby reduktor był zsynchronizowany, żeby można było zmieniać w czasie jazdy to nie miałbym, żadnych zastrzeżeń. Wszystkie biegi wchodzą bez zgrzytów.

4. Przedni most starszego typu (stożkowy), niby nie nadaję się pod ładowacz (tak niektórzy mówią), ale jak na razie daję radę z ładowaczem (raz było wymieniane łożysko w lewym kole).

 

 

Cudów nie ma, no ale niecały 1000zł za 1 KM kupując nowy ciągnik...jak to mówią coś za coś.

Jak za te pieniądze to jestem zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Pronara 1221A 130km. Żadnych problemów

mam go już 6 lat 1200mgh. narazie brak wycieków.

Jedyne usterki to pęknięcia przewodów hydrauliki, ale po pracy 24godz non-stop można mu wybaczyć xD

Jego moc jest zadzwiająca. np przy pracy z talezówką zapotrzebowanie mocy od 130 do 180km ja doczepiłem jeszcze brony i lata a ziemie mam ciężkie.

pług z którym pracuje to kverneland 5X45cm i też chodzi ;p. Ludzie tylko dużo krzyczą chociąż widzieli te ciągniki tylko z daleka. To naprawde dobra marka.

Polecam!!!

 

Ps.

Mam też mtz 82 z 1995. przecieki są ale tyle co on dostał to chocho.

a komfort jazdy super. resorowana przedni oś itp. nie prawda że w zetorze lepiej bo jeżdziłęm u szwagra

Pronar belarus mtz jak mają ileś koni to je mają i zawsze można na nie liczyć ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

witajcie ponownie. dokonałem zakupu belka 1025 i narazie sprawuje się świetnie ma 40 motogodzin także świeżo po dotarciu. jedyny minus to skrzynia dlatego jeżeli ktoś kupuje belarusa 1025 to polecam go z .3 (1025.3) ponieważ jest w nim synchronizoway reduktor co z pewnością ułatwia zmianę przełożeń.. dodam że ten ciągnik nie nadaje się do transportu ze względu na złe rozmieszczenie najszybszych biegów z 1 szybkiej nie da się ruszyć a z 4 reduktorem na 1 szybką przeredukować to graniczy z cudem. jeśli ktoś potrzebuje pomocy i opini proszę pisać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    1

To jak wy jezdzicie ja nie wiem po co uzywacie non sto reduktora, jak massz biegi szosowe to ruszaz z mniejszego biegu jak masz duze obciazenie potem pokolei do najszybszego, tak jak np w c-360 a z tego co piszesz to wychodzi na to ze ruszasz z 4 polowej i przerzucasz na 1 szosowa dopiero nie wiem po co takie komplikacje wam wychodza poczytajcie instrukcje. |a tak po za tym to 1 szosowa jest wolniejsza od 4 polowej.

Edytowano przez rino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

@rino chyba coś ci się skrzynie pomyliły bo w skrzyni 16/8 ruszyć z najszybszej grupy z tymi 10 tonami z tyłu to trzeba sprzęgło troche przypalić, albo próbować się rozpędzić z wolniejszej grupy, jednak zmiana grupy jest trudna....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

kris masz rację jak u wuja ruszałem z przyczepą ziarna to troche na sprzęgle trzeba trzymać żeby ruszyć, w 952 już jest lepiej ale w polu z 2 żółw szosowej też trudno


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hendryk21    2

kup 1025 tylko ze skrzynią 24/12, jest trochę droższy ale nie pożałujesz, nie daj sobie wcisnąc kitu że w belarusie takiej skrzyni nie ma bo jest tylko nie wszyscy dilerzy o tym wiedzą i mówią ze nie ma


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
torpedo    291

kup 1025 tylko ze skrzynią 24/12, jest trochę droższy ale nie pożałujesz, nie daj sobie wcisnąc kitu że w belarusie takiej skrzyni nie ma bo jest tylko nie wszyscy dilerzy o tym wiedzą i mówią ze nie ma

 

Witam,

ile wynosi doplata do tej skrzyni? Gdzie mozna znalezc wiecej szczegolow na temat tej konstrukcji?

Pozdrawiam

 

Tylko czy do 1025 mozna wziac skrzynie 24/12??? Spojrzcie tutaj

Napisali, ze do tego modelu mozna zamowic Powershifta 21/6 :rolleyes:

Edytowano przez torpedo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnikix    4

To jak wy jezdzicie ja nie wiem po co uzywacie non sto reduktora, jak massz biegi szosowe to ruszaz z mniejszego biegu jak masz duze obciazenie potem pokolei do najszybszego, tak jak np w c-360 a z tego co piszesz to wychodzi na to ze ruszasz z 4 polowej i przerzucasz na 1 szosowa dopiero nie wiem po co takie komplikacje wam wychodza poczytajcie instrukcje. |a tak po za tym to 1 szosowa jest wolniejsza od 4 polowej.

 

Nie jeździłeś nigdy takim belaruskiem z taką skrzynią 16/8 a się wypowiadasz.

Biegi(do przodu) on ma tak :

- 4 zakresy

- na każdym zakresie 4 przełożenia(4x4 = 16 do przodu)

- 2 zakresy znajdują się na "I" (nazwijmy je polowe) i 2 zakresy na "II" (nazwijmy je szosowe)

- na "I" jest zakres pierwszy i trzeci pod względem szybkości

- na "II" jest zakres drugi i 4 pod względem szybkości

 

Ponadto bardzo niewskazane jest przerzucanie z I na II w czasie gdy ciągnik się porusza(czyli po prostu w czasie jazdy) gdyż skrzynia wówczas posłuży nam na pewno nie tyle ile powinna - potwierdzi to każda instrukcja Belarus'a 1025 i każdy dobry mechanik.

 

Z takim ułożeniem biegów ruszenie z ciężarem 16 ton na 4 zakresie jest niemożliwe, a ruszanie z wolniejszego szosowego który jest przecież zaledwie drugim pod względem prędkości zakresem w tej skrzyni i nawet przyspieszanie biegami do najszybszego(przypominam, każdy zakres ma 4 biegi) a następnie zmiana na drugi z zakresów na biegach szosowych, czyli w rzeczywistości 4 zakres jest tak dużym przeskokiem prędkości że na pewno zadusisz ciągnik!

Jedynym wyjściem w takim przypadku jest ruszanie z trzeciego zakresu czy nawet drugiego i powolne zwiększanie prędkości poprzez zmianę KOLEJNO zakresów i biegów ale to wiąże się z wcześniej wspomnianą zmianą z I na II co jest przecież niewskazane i z pewnoscią kiedyś to odczujemy.

Dlatego między innymi każdy poleca inną skrzynię(najlepsza chyba 24/12).

Z tego co wiem to w Polsce firma grand z czarnej białostockiej chyba takie skrzynie załatwia(ale nie jestem tego pewien) oraz bezpośrednio Pronar, bo poszczególni dealerzy gdy słyszą o tej skrzyni to zazwyczaj nie maja pojęcia o czym się mówi - są po prostu niedoinformowani i to bardzo a klienta nie słuchają jak lepiej wie co jest możliwe w tym ciągniku niż oni :)

 

 

O tym Powershift'cie nie słyszałem jeszcze ale Belarus też powoli dodaje jakieś nowości więc to również może być ciekawa skrzynia

Edytowano przez Rolnikix

Sprzedam pług 2-skibowy, sadzarkę, przetrząsacze widłowe- maszyny z własnego gospodarstwa
W celu kontaktu proszę pisać prywatne wiadomości na tym forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
badi    0

Witam

Wpiszcie w Google Belarus 1022.3 znajdzie się tam kilka informacji na jego temat,głownie chodzi o skrzynie Power Shift 21/6.

z tego co zrozumiałem za pomocą translatora i zdjęć to skrzynia ma 4 biegi do przodu z czego trzy dają się podwojić przez reduktor mechaniczny czyli 3x2+1=7. Te siedem biegów mechanicznych ma możliwość 3 krotną zmianę prędkośći pod obciążeniem za pomocą przycisku.

więcej informacji trudno znaleść i jeszcze różnie podają dane np że prękość to 42 km lub 36 km.są również zdjęcia częściowe tej sprzyni.żęby je znaleść trzeba google przestawić na Grafike.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

a przecieki wręcz potoki oleju co niektórzy piszą to mit ludzie kto nagadał wam takich głupot że z każdego MTZ się leje bzdura! może trafić się jakiś krzywy odlew lub coś wadliwego ale to można wszystko naprawić..... ps: "nie wierzcie dosłownie innym bo nie każdy musi mieć rację"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suzuki21l    5

słuchajcie ja planuje kupić mtz 1025 2000 - 2001rok , 4-5tyś mth ,na 25ha, polecili byście, posłużył by mi jeszcze, bądź co bądź części są ogólnie dostępne? czy się mylę?

 

Kolego wisi nad Tobą miesięczny ban i nadal z uporem maniaka stawiasz pełno "?" Ostatni raz to poprawiam bez konsekwencji.

Edytowano przez milanreal1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek1025    0

suzuki21l

spokojnie możesz kupić belarusa 1025.

ja jestem właścicielem takiego ciągnika od 2 miesięcy. mam już 60 mtg. i jest ok. awarii nie było.polecam.

pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

Nie chcę zakładać tematu więc tu napiszę. A więc jakie macie ciśnienie w silniku 1025. Bo rozsadziło juz 3 filtry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

Filtr ten który się wymienia (ten normalny taki jak np.c-360). Jak się go odpali to wskazówka jest prawie na czerwonym polu.Filtry (polskie) były kupowane w sklepie rolniczym razem z olejem. Dziś zamówiłem ten filtr http://allegro.pl/filtr-oleju-silnika-mtz-audi-ford-volvo-i1401760517.html Filtr wysadza na dole. Da się przestawić to ciśninie. Orginalny filtr jaki był to BALDWIN BT216

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
badi    0

Witam

W instrukcji tej najcieńszej z silnikami EURO II są podane wymiary filtru olejowego jakie powinien spełniać.

wysokość 140 -160 milimetry

średnica 95-105 mm

średnica i skok gwintu 3/4"-16 UNF

te parametry spełnia sędziszowski PP-8.9 i jest on używany w Ursusach 4512 i innych tej serii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

Może coś gdzieś przytkało, albo przymarzło, ewentualnie za mała przepustowość filtra... ja mam odśrodkowy i jakoś problemów nie miałem jeszcze..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    83

Kolego a nie możesz zamontować Baldwina takiego jak był. Te które kupowałeś w sklepie były po prostu złej jakości lub nie były zamiennikami Baldwina, miały zbyt małą przepustowość. To że gwint i uszczelka pasowały to wcale nie znaczy że filtr jest odpowiedni. Ten który prezentujesz z allegro nie wygląda na produkt markowy –a jego cena wskazuje na mierną jakość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r niesprawności w nim to nie działający przekaźnik wom oraz problem z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgla od razu opadają. Czy ktoś mógł by mi poradzić jakie mogą być przyczyny tych usterek? 
    • Przez Lukasz9696x
      Witam kupiłem ciągnik jumz ktory poprzednio był koparko spycharką przerobiłem go na ciągnik rolniczy i mam problem ktory dotyczy przeglądu mianowicie jest napisane ze to pojazd specjalny i nie moge nigdzie w okolicy zrobić przeglądu czy mozna coś z tym zrobić ?
    • Przez emergency12
      Witam, Planuje kupić belarusa 952.6 (identyczny jak 952.5 tylko z podwójnym wtryskiem ad blue). Jak oceniacie ten ciągnik? 952.5 kosztował 123 tys brutto, 95km. warto dokładać pieniędzy do lepszego ciągnika na 20ha?
    • Przez czesio200
      witam mam problem z ładowaniem w moim mtz 82 z 2000r ładowanie jest ale słabe wymieniłem regulator na nowy i dalej jest to samo czyli bez świateł jako tako ładuje a na światłach wcale. miernikiem wyszło że ładuje na 11 z groszami i na zegarze pokazuje podobnie. co może być przyczyną jeśli alternator to jaki kupić nowy tzn są różnej mocy 700 i 1000W który kupić? do alternatora ida tylko 2 kable gruby i cienki. Aku są 2X 12V 125ah
×