pikuch76

John Deere 7800 skrzynia

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pikuch76    0

Witam.Mam problem z skrzynią biegów w john deere 7800.Mianowicie zaginął mi trzeci półbieg (po załączeniu nie ciągnie - słychać poślizg dobiegający ze skrzyni biegów).Pozostałe półbiegi działają bez zarzutu.Zastanawiam się czy to można wyregulować poprzez kalibrację skrzyni , czy to poważna awaria? Może ktoś miał taki przypadek , proszę o radę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
unki    2

Tego nie da sie wyregulowac i tej skrzyni sie nie kalibruje. A jezeli jest tak jak mowisz to nie ma innej mozliwosci jak tylko wyciagnac skrzynie i ja naprawic. Sciely sie zeby na koszu od 4 polbiegu i tarcza od 3 biegu i co do tego to jestem PEWIEN a co jeszcze to zobaczy sie jak rozbierzesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

@unki-jak rozumiem znasz się na skrzyniach PQ-jak je oceniasz,ile dajesz im bezawaryjnej pracy ?Znasz też wersję 16x16 ?Czym różni się od 24x24 oprócz obcięcia dwóch zakresów ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
unki    2

Troche chyba sie znam B) Od tego ile one wytrzymia zalezy glownie sposob uzytkowania i terminowe wymiany oleju wraz z filtrami wazne jest tez zeby nie mieszac oleji bo cuda sie dzieja wtedy. srednia zycia takiej skrzyni przy skrajnie ciezkiej pracy to moze byc 7000 godzin moze byc tez 15000 godzin a moze byc tylko 5000. wszystko zalezy od tego co wyzej napisalem i od tego na jaki model traficie bo nie oszukujmy sie nawed w JD trafi sie jakis BUBEL. Skrzynie Power Quad sa to skrzynie najbardziej dopracowane i najwytrzymalsze, no i tez moge powiedziec ze srednio tanie w utrzymaniu. Skrzynie 16x16 i 24x24 roznia sie iloscia zakresow i cisnieniami systemowymi bo co do budowy nie ma wiekszych roznic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Średnio tanie ?-tzn. chodzi Tobie o cenę oleju ?Niemieccy rolnicy z którymi mam kontakt twierdzili że mają już po 16 tys mth a sprzęgło i skrzynia te same B).Co masz na myśli z tym sposobem użytkowania ?Są jakieś tajemne chwyty  B) ? (ja mam zwykłą PQ 16x16 czyli ta na linki).Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
unki    2

Średnio tanie ?-tzn. chodzi Tobie o cenę oleju ?Niemieccy rolnicy z którymi mam kontakt twierdzili że mają już po 16 tys mth a sprzęgło i skrzynia te same B).Co masz na myśli z tym sposobem użytkowania ?Są jakieś tajemne chwyty  B) ? (ja mam zwykłą PQ 16x16 czyli ta na linki).Pozdrawiam

[/quo

 

Tanie tzn mam tu na mysli cene czesci do tych skrzyn biegow. A co do niemieckich rolnikow to powiem tak "kazdy swoj towar chwali" zdarzaja sie modele ktore wytrzymaja tyle godzin ale sa to nieliczne egzemplarze, no i nastepna wazna sprawa niemcy ciagniki serwisuja u deelerow a nie w stodole jak to sie robi u nas co troche podnosi zywotnosc tych jelonkow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Znając podejście co niektórych dealerów wolałbym serwisować ciągnik sam w stodole B)-co najczęściej siada w tych skrzyniach ?Masz jakieś doświadczenia z serią 5020 ?Jakieś słabe strony (ja słyszałem jedynie o problemach z pompą hydrauliki ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
unki    2

I jak tam kolego pikuch76 co ze skrzynia? Bo jesli jezdzisz talej swoim JELENIEM bez trzeciego biegu to za jakis czas rozsadzi Ci kosz od 4 biegu i bedzie problem i to dosc spory, bo malo ze nie bedziesz mial 2 biegow to remont tez bedzie nie maly B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Troche chyba sie znam :) Od tego ile one wytrzymia zalezy glownie sposob uzytkowania i terminowe wymiany oleju wraz z filtrami wazne jest tez zeby nie mieszac oleji bo cuda sie dzieja wtedy. srednia zycia takiej skrzyni przy skrajnie ciezkiej pracy to moze byc 7000 godzin moze byc tez 15000 godzin a moze byc tylko 5000. wszystko zalezy od tego co wyzej napisalem i od tego na jaki model traficie bo nie oszukujmy sie nawed w JD trafi sie jakis BUBEL. Skrzynie Power Quad sa to skrzynie najbardziej dopracowane i najwytrzymalsze, no i tez moge powiedziec ze srednio tanie w utrzymaniu. Skrzynie 16x16 i 24x24 roznia sie iloscia zakresow i cisnieniami systemowymi bo co do budowy nie ma wiekszych roznic.

 

Mam 6320 ze skrzynią 24/24, maszyna ma 5600 h i od niedawna zauważyłem że rewers działa bardzo "ostro", prawie nie da się jeździć bez użycia sprzęgła, jeszcze z przodu do tyłu nie ma tragedii ale odwrotnie jest gorzej. I tu moje pytanie, czy do kalibracji potrzebny jest serwis?

Druga sprawa dotyczy pochylania kabiny, jeden z przewodów idących między skrzynią a ramą zaczyna lekko cieknąć i bez podniesienia kabiny chyba się nie obędzie. Jest możliwe pochylenie kabiny bez jakiś specjalistycznych narzędzi?

Sorki że tyle pytań ale jeśli widać że ktoś się zna to warto się spytać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
unki    2

Co do szarpania skrzyni biegow to mozna sprobowac kalibracji tylko jest niewielkie prawdopodobienstwo ze ona cos pomoze ze wzgledu na to ze ciagnik szarpie tylko do tylu z tego co rozumiem, ale napewno zaczac trzeba od kalibracji!!! jesli to nie pomoze to mozna sie pobawic w reczna zmiane czasow napelnien sprzegiel i to powinno zadzialac a zeby wszystko dzialalo jak trzeba to musial bys wymienic na koniec zawor proporcjonalny i skalibrowac skrzynie. do kalibracji potrzebny serwis a do zmiany czasow napelnien sprzegiel polecam sam siebie :D

A kabine samemu mozna wywrocic bardzo prosto ale to troche dluzsza historia i takie info wraz z tymi odnosnie skrzyni moge udzielic tylko indywidualnie badz przez tel POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nibynikt    0

waitam, mam jelonka ktory jest po pierwszym przegladzie, ale do rzeczy .... byl lekko niski stan oleju w tylnim moscie, serwisant zalezal dolac troche oleju wiec i tak zrobilem :D Ale po dolaniu olej zrobil sie malo klarowy, co z tym robic? mam obawy czy to moze nie zaszkodzic.

 

 

teraz olej tak jakby nabiera barwy, przepracowal tak z 2 godziny. Co ty na to unki? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
unki    2

pytanie czego dolales?

Bo jezeli to byl hydramot to moglo sie tak stac bo ma on taki ciemny nawet bardzo ciemny kolor. A oryginalny jd olej jest przejzysty. Ale nic sie nie boj te dwa akurat mozna mieszac. a tak na marginesie to jezeli chodzi o oleje to najlepiej do jd kupowac oryginal jd ceny porownywalne z np fuchs.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Co do szarpania skrzyni biegow to mozna sprobowac kalibracji tylko jest niewielkie prawdopodobienstwo ze ona cos pomoze ze wzgledu na to ze ciagnik szarpie tylko do tylu z tego co rozumiem, ale napewno zaczac trzeba od kalibracji!!! jesli to nie pomoze to mozna sie pobawic w reczna zmiane czasow napelnien sprzegiel i to powinno zadzialac a zeby wszystko dzialalo jak trzeba to musial bys wymienic na koniec zawor proporcjonalny i skalibrowac skrzynie. do kalibracji potrzebny serwis a do zmiany czasow napelnien sprzegiel polecam sam siebie :D

A kabine samemu mozna wywrocic bardzo prosto ale to troche dluzsza historia i takie info wraz z tymi odnosnie skrzyni moge udzielic tylko indywidualnie badz przez tel POZDRAWIAM

 

Dzięki za odp. Troszkę niewyraźnie napisałem, ciągnik bardziej zrywa do przodu, do tyłu mniej ale też idealnie nie jest. Dlaczego jest tak że 4 półbieg włącza się ostrzej niż pozostałe, dotyczy to również nowego ciągnika?

Czy Szanowny Kolega pracuje bądź pracował w serwisie JD?

Jeśli można to prosiłbym numer tel. na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

pytanie czego dolales?

Bo jezeli to byl hydramot to moglo sie tak stac bo ma on taki ciemny nawet bardzo ciemny kolor. A oryginalny jd olej jest przejzysty. Ale nic sie nie boj te dwa akurat mozna mieszac. a tak na marginesie to jezeli chodzi o oleje to najlepiej do jd kupowac oryginal jd ceny porownywalne z np fuchs.

Z ciekawostek to np. w Contractusie (tam ostatnio kupowałem ) oryginał JD był znacznie tańszy od Fuchsa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

czasami jak włacze z postoju bieg ze sprzegłem a nastepnie przełącze rewers do tyłu z neutrala to ciągnik nie ruszy, dopiero jak z powrotem wylacze na neutral i następnie na pozycję dźwigni jazdy w tył ciągnik normalnie rusza, ciągnik 6210 przebieg 5400 mth skrzynia power revers 16/16 ? wie ktoś czemu ?


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

raczej coś może nie łączy ?


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
unki    2

moze sie nie znam ale mocno wydaje mi sie ze w power rewers jest rewers mechaniczny :D wiec nie ma mowy zeby cos nie laczylo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pikuch76    0

I jak tam kolego pikuch76 co ze skrzynia? Bo jesli jezdzisz talej swoim JELENIEM bez trzeciego biegu to za jakis czas rozsadzi Ci kosz od 4 biegu i bedzie problem i to dosc spory, bo malo ze nie bedziesz mial 2 biegow to remont tez bedzie nie maly :blink:

 

Dzięki kolego Unki za odpowiedź.Na razie jeżdżę JD, tylko używam półbiegu pierwszego i drugiego .Planuję jeszcze dokończyć orkę ,a remont skrzyni zrobię zimą. Mam pytanie czy używając tylko dwóch pierwszych półbiegów kosz od 4 półbiegu nie uszkodzi się ? Czy do wyjęcia skrzyni biegów trzeba zdjąć kabinę ? Za odpowiedź z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
unki    2

Jezdzac na 1 i 2 nic nie powinno sie uszkodzic ale i tak kosz od 4 masz do regeneracji, ale to tak na marginesie. kolejna sprawa skrzynia wyjezdza sie do tylu ciagnika nie zdejmujac kabiny jest do tego specjalny wozek badz mozna tez na kolach wyjechac :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kor    0

Jezdzac na 1 i 2 nic nie powinno sie uszkodzic ale i tak kosz od 4 masz do regeneracji, ale to tak na marginesie. kolejna sprawa skrzynia wyjezdza sie do tylu ciagnika nie zdejmujac kabiny jest do tego specjalny wozek badz mozna tez na kolach wyjechac :P

 

Kolego "unki " widzę że posiadasz wiedzę o skrzyniach biegów w john deere może mógłbys mi pomóc, mam johna 6800. Miga mi w nim kontrolka zółta z wykzyknikem i nie wiem od czego ona jest założyłem temat na Agrofoto nikt mi nie pomógł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
unki    2

Jest to kontrolka informacyjno/ostrzegawcza, swiadczy o jakims problemie ale zeby okreslic co dokladnie sie dzieje to musial bys wejsc w diagnostyke. A moze cos poza ta kontrolka jeszcze zauwazyles co sie dzieje z ciagnikiem, jak sie zachowuje???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kor    0

Jest to kontrolka informacyjno/ostrzegawcza, swiadczy o jakims problemie ale zeby okreslic co dokladnie sie dzieje to musial bys wejsc w diagnostyke. A moze cos poza ta kontrolka jeszcze zauwazyles co sie dzieje z ciagnikiem, jak sie zachowuje???

 

Ciągnikiem zrobiłem ok 1000mtg wszystko działa jak należy ,ta kontrolka zapala się przy niższych obrotach silnika 650-800 powyżej gasnie mierzyłem ciśnienie w skrzyni biegów na półbiegach i na rewersie jest od 12-14 .tylko w jednym miejscu jest zamałe jest 1 atmosfera a chyba powinno być 2 atmosfery tyle zmierzyłem w innym ciągniku w tym miescu (przednia czesc skrzyni od spodu po prawej , ciagnik 6800 przebieg 11 tysiecy ).z góry dzieki za rade.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
unki    2

Nie wiem jak mierzyles cisnienia ale powinno sie to robic na rozgrzanym oleju to po pierwsze po drogie to gdyby byly problemy z cisnieniem to zapalal by sie STOP i swiecila by sie kontrolka od skrzyni takie male kolko zebate lub taka kropla jest na desce (nie moge sobie szybko przypomniec) ale skoro ci sie swieci tylko informacja to jest jeszcze cos innego ale naprawde ciezko cos mi powiedziec, a moze wiesz jaki kod generuje ten wykrzyknik???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez RelMy
      Chciałem wymienić termostat ponieważ wydawało mi się, że ciągnik nie trzyma optymalnej temperatury podczas pracy i dodatkowo nie działa ogrzewanie. Po odkręceniu pokrywy był tylko jeden a są dwa miejsca na 2 termostaty. Widziałem rysunki i z dwoma i z jednym termostatem i pytanie brzmi czy założyć dwa czy zostawić jeden?
    • Przez Latashi
      Cześć, proszę o opinię o traktorach marki John Deere z serii 3050, 3140. Wady zalety, spalanie, dostępność i koszt części. Czy wgl warto pchać się w te modele. Zastąpił by Zetora serii 10045. Byłby jako traktor główny do pługa, glebosza, agregatu uprawowo-siewnego i pracy z turem.
    • Przez MarcinRajca
      Witam. Mam problem z pompą główna w John.D 3130 max ciśnienie to 150-160 bar i po kilku minutach czasu spaduje do 120-110 bar i wtedy wskazówka manometru dostaje silnych drgań jakby ciśnienie pulsowalo.  Po rozebraniu pompy zaworki od strony wejścia oleju wyglądają dobrze tloczki tez są w dobrym stanie bez rys.  Jedynie zaworki po stronie wyjścia oleju mają wyklepane gniazda od tulejek.  Ale te płytki na zaworach można odwrócić. 
      W pokrywie pompy w środkowej części gdzie częściowo wchodzi łożysko są dwa otwory duży i mały oba prowadzą do zaworów duży otwór do dużego tloczka z gruba sprężyna. I jest tam jakby miejsce na iglice ale jej tam nie ma.  I pytanie czy powinna tam ona być? 
      Drugi mały otwór prowadzi ma małego zaworka z iglica ale ten otworek był zakorkowany grubymi kawałkami metalu i opilkow tak ze tam nie było wcale przejścia i sam zaworek był zacięty. 
      Wie ktoś od czego jest ten mały zaworek?  
      To jest ten największy model pompy występujący z przednim napędem na hydrostacie.  
      Orientuje się ktoś czy można ta pompę zastąpić pompa zebata i takich samych parametrach 
      Taka sama pojemność i. Wydajność 
      To znaczy oryginalna pompa i zębata jaka znalazłem mają po 50ccm 
      I obie po 75L/min 
      Regeneracja oryginalnej 2500zł 
       ruska nowa pompa około 300 zł wiec jest to duża różnica. 
      Proszę o pomoc, 
      Pozdrawiam 
       
    • Przez bem
      Czy ktoś może mi powiedzieć jak te maszyny się spisują?
    • Przez patrykb2736
      Witam mam problem z John Deere.Wciskajac gaz ciągnik nie wchodzi na obroty, wymieniłem potencjometr i bez zmian.Do tego sam czasami wchodzi na wyższe obroty.Mial ktoś podobny problem to proszę o odpowiedzi bo już ponad tydzień stoi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj