pikuch76

John Deere 7800 skrzynia

Polecane posty

power2347el    1

Podepnę się do tematu i: mam dylemat odnośnie swojego john deera, wydawało mi się że jest duży luz na łączniku skrzyni z silnikiem na frezie bądź krzyżakach ale jednak nie, krzyżaki idealne a frez ok, delikatny luz jak w nowym john deere. Ale jednak coś się dzieje ponieważ podczas prac z ciężkim siewnikiem i jazdy po nierównej drodze gdzie traktor się buja czuć jakiś delikatny grechot w skrzyni okolice łącznika, ale luzu na pierwszym łożysku widocznym w pokrywie nie ma Według mnie a może się myle, BARDZO PROSZĘ O WSKAZÓWKI I POMOC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
areq7    0

witam kolego unki zaprosiłem Cie do znajomych gdyż potrzebuje nr tel do Ciebie bo chciałbym porozmawiać zaakceptuj zaproszenie pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mski    0

Witam!

Posiadam John Deere 7530 Premium 2011r z skrzynią AQ plus i mam z nim dwa problemy, Pierwszy to okropna praca silnika pod obciazeniem, ktora przejawia sie okropnym halasem przypominajacym stukanie zaworow w glowicy nawet na rozgrzanym silniku. A jak zimny to szkoda gadac.... Drugi problem to skrzynia biegow AQ lub cos z ukladem przenieienia napedu. Tu jest mi troche trudno to wyczuc, poniewaz nie wiem co to moze byc? Podczas ruszania ze sprzegla czy przelaczania polbiegow ciagnik podszarpuje, slychac lekkie czasem mocniejsze uderzenie tak jakby byl jakis jałowy moment w przeniesieniu napedu. np puszczam powoli sprzeglo jest jalowy momen, puszczam dalej slychac gluche uderzenie pod kabiną rozchodzace sie po skrzyni biegow, tylnym moscie, puszczam sprzeglo dalej ciagnik powoli sobie rusza i niby jest ok.  Ale podczas orki i nawrotów na 10 razy ruszania tyl - przód ze sprzegla 2 razy udaje sie ruszyc normalnie, mimo wieklich staran. O ruszaniu z rewersa bez sprzegla, trzeba zapomiec lub przygotowac sie na brzydki start. Owy ten jałowy momen, "luz"  tez przeszkada podczas przelaczania  polbiegow pod obciazeniem  powodujac lekkie zatrzesienie kabiny... to tak jakby sie ciaglo przyczepe z duzym otworem na dyszlu, a cienkim bolcem w zaczepie ciagnika.

Jeden serwis JD byl - temat olali wraz z wlascicielem. Czekam na drugi i mam nadzieje, ze da sie cos z tym zrobic... Bo jesli nie to  sam sie biore do roboty, tak nie moze być! Tylko nie mam zadnych pomocy, moze wiecie gdzie kupic instrukcje napraw czy schemat budowy JD lub cos podobnego. Chetnie sie zapoznam ze szczególową budowa ciagnika, ktory kosztowal mnie 300 stowki, jezdze nim i pracuje cale dnie wiec fajnie byloby cos tam wiedziec. Bo zdobycie wiedzy w zakresie John Deere nie jest takie łatwe jak do Zetora itp. Często od innych czuje sie jakby smak tajemnicy....

pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
R1D2    0

Skrzynia do kalibracji... A sprawdzałeś wałek łączący skrzynie z silnikiem i tłumik drgań ? A błędów żadnych nie masz od skrzyni/silnika?

A softshift masz włączone? Ile ma mth?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mski    0

Skrzynie skalibrowalem, ale zrobil mi to normalny mechanik swoim komputerem w sposob automatyczny. Dowiedzialem sie, ze prawidlowo w uzywkach powinno przeprowadzac sie kalibracje recznie czyli pojedynczo kazde cisnienie... Do tego zmienielem olej w skrzyni wraz z dwoma filtrami, majac nadzieje, ze jak niepomoze to i nie zaszkodzi. Zaluje troche tylko, ze dalem sie namowic na zamienniki olej hydraulicznyj AgroUTTO Platinium. Reszte rzeczy mam John Deer.

Walek laczacy skrzynie i silnik jest ok. A tlumik drgan troche mi jest podejrzany bo juz go sprawdzalem. Zalozylem klucz oczkowy na jedna ze srób po stronie sprzegla i napieralem silom. Super sztywno nie bylo, moze troche i zaduzo sie odchylalo.. Ale musialby to ktos ocenic kto sie zna i na ile jest to dopuszczalne.

Bledy zadne nie wyskakuja, ani na silniku, ani na skrzyni. Ciagnikiem zrobilem ponad 200h i bledow nigdy nie bylo. Teraz traktor ma 2700h. Ilosc przepalonego paliwa ok 28 tys litrow wg komputera mechanika.

Softshift zazwyczaj mam wlaczony. Podczas prac na polu kombinowalem jak jest lepiej. Czasem pod obciazeniem dobrze bylo bez softshift, przelaczenie polbiegu w gore bylo do zaakceptowania z mojej strony lecz podczas normalnej jazdy juz bylo zle.

Dzis kombinowalem w garazu. Postawilem JD na klockach, tylne kola w powietrzu i "jezdzilem".Na biegu np D1 2 3 4 slychac glosno i nie milo uderzenia podczas zalaczania polbiegow, najbardziej slycha jakby przy wyjsciu ze skrzyni od przedniego napedu, chociaz wal sie nie krecil.  W moim odczuciu to sprawe paskudzi wspominany juz wczesniej prze ze mnie jalowy momen w ukladzie przeniesienia napedu. Gdy recznie ruszalem - krecilem tylnymi kolami pusty zakres owszem byl, ale w porownaniu z starym ciagnikiem wydaje sie nie az tak duzy... Ale czy to jest przyczyna...? Na razie walcze dalej!

A.. czy moze wie ktos jakie jest cisnienia oleju silnika rozgrzanego na wolnych obrotach 850/min. U mnie jest ok 2bar.

Pozdr!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
R1D2    0

Szczerze powiem, że jak ktoś przyjechał z komputerem to jest w stanie ocenić stan rewersu z danych w sterowniku... A kalibrację można zrobić bez komputera... Olej wgl zgodny z jdm 20c? Ja bym w życiu tego nie wlał do jd... Takiego go kupiłeś czy nie szarpał wcześniej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mski    0

A jak mozna zrobic kalibracje bez komputera???

 

Wlasciwosci oleju AgroUTTO 10W30 sa zgodne z John Deere JDM J20C. Zawsze jeszcze moge zrobic wymiane wczesniej niz sie zaleca. Ale jak na razie wymiana oleju na zamienik  i kalibracja nic nie poprawila. Problem musi byc gdzie indziej niz w oleju.

 

Jak juz go kupilem tak bylo, tylko na poczatku tak to nie denerwowalo.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
R1D2    0

A temperatura robocza skrzyni jest ok? Ja bym jeszcze sprawdził elektrozawory i sprężyny przy nich... Stuki przy przełączaniu to nic strasznego wg mnie a tym bardziej przy redukcji... Ale żeby w polu z rewersu szarpał to tak nie może byc... A jak rusza z rewersu na np e1 i obroty niskie lub 2000?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mski    0

Najwieksza temperatura oleju w skrzyni latem to nie cale 60 stopni C. Teraz podczas orki gdzie temp powietrza na zawnatrz ok 5 stopni, olej w skrzyni nie przekracza powyzej 40 stopni C.

Jak sprawdzic te elektozawory i sprężyny przy nich?

A co do ruszanie z E1 nie sprawdzalem, ale mysle ze sie zadusi tym bardziej na wolnych obrotach. Ale napewno jeszcze to sprawdze i dam znać!

Prawdomowiac  to zawsze ruszam ze sprzegla, z samego rewersu zmiana kierunku jazdy tyl - przod wyglada kiepsko szczegolnie pod wzgledem tego uderzenia - stukniecia dochodzacego spod podlogi lub przy otwartej tylnej szybie. Ale zeby byc szczerym muszę  powiedziec, ze czasem zdarzy sie iz ciagnik ruszy dobrze ale zazwyczaj do tylu. Ten sam odglos slychać podczas jazdy po drodze gdy energicznie dodaje i ujmuje sie gazu (efekt rozkołysania ciagnika do przodu do tylu)

Jezdzilem u kumpla JD serii 6030, bawilem sie rewersem, biegami polbiegami 2 godz na rozne sposoby podczas pracy w polu i efekt byl dla mnie bardzo zadowalający. U mnie tylko na biegu A zmiana polbiegow przypomina zmiane u kolegi.Czasem na szosie zmieniam polbiegi ze sprzeglem by sie nie denerwowac...

 

Ps. dzieki za porady i zainteresowanie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
R1D2    0

W robocie niezależnie od temp otoczenia powinno byc w granicach 50-70 stopni... Tylko w takiej powyżej 30-50 min np jazdy ciągłej... Kolego... Włącz sobie katalog części do twojego jd... Wpisz w Google" deere parts catalog" strona angielska pierwsza z góry to strona jd i tam wpisujesz model np "7530" i masz wszystkie podzespoły w twoim ciągniku , wybierz autoquad i będziesz miał całe schematy skrzyni, zaworów itd...

W katalogu widzę, że krzyżak od silnika wchodzi w frez od skrzyni, ciekawe jaki tam jest luz? Wyciagnięcie skrzyni to duży koszt wiec lepiej szukać samemu póki co... Martwi mnie to ze rewrs słabo działa... Połbiegi przy 6-8tys mth juz nie działają idealnie i tez potrafi stukać w skrzyni przy przełączaniu ale szarpnięcia są do zaakceptowania a pod obciążeniem jest płynnie wszystko... Ale rewers powinien ruszać tak ze im wyższy bieg tym łagodniej rusza (sam ciągnik ). Moim zdaniem jakby był ktoś kompetentny to by powiedział jak sterownik skrzyni to widzi i jakie ma ciśnienia (juz tam można wywnioskować czy tarczki są ok w rewersie...) , jeśli kalibracja sie udała to powinien lepiej ruszać z rewersu chociaż... Wiec watpię w tego co go kalibrowal czy miał pojęcie co sie dzieje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mski    0

Witam! Dzięki za podanie adresu strony z katalogiem części JD.

Kiedyś sprawdzałem ten krzyżak miedzy skrzynią a silnikiem, ruszał się na frezach ale tylko trochę.

Wyciągnięcie, rozebranie skrzyni i koszty z tym związane nie są dla mnie straszne jeśli tylko rozwiązałyby problem, to jestem chętny!.  A gdy już o tym mowa, to muszę wspomnieć, że ktoś już ten mój ciągnik rozbierał bo między tylnym mostem a skrzynią jest inna uszczelka. Jestem ciekawy co tam było robione i czy tam ktoś nie zawalił roboty? Może uda się to ustalić w historii serwisowej bo gdy go kupowałem w Wielkiej Brytanii ciągnik był jeszcze 2 tyg na gwarancji, wykupiona była na 3 lata. Chyba, że była to robota na "kolanie".

Zgadzam się co do mechanika, że super nie był i wiele o nowoczesnych ciągnikach nie wiedział. Niestety koszty po sobie pozostawił 300zl kalibracja i robota przy wymianie oleju 200zl. Za to jeden z serwisów nie wziął nic. Zobaczył, że nie ma błędów na command center, przejechał się na pusto i powiedział wszystko dobrze. Obroty dasz na 1600 włączysz rewers to wtedy nie szarpnie. Bieg A i B ciężko wchodzi - a kto to używa w tak dużym ciągniku. itd., itd... Skoro traktor ich zdaniem jest ok to myślę, że ze mną coś nie tak? Ale po całym dniu pracy w polu jakoś nie mogę się oszukać, ze tak ma być.  Teraz czekam na inny serwis polecony od handlarza John Deere, może on będzie jakiś ludzki, zainteresuje się i chociaż podłączy komputer.
Być może przyczyna jest mechaniczna....?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eljote    0

Witam. Kupiłem John Deere 6610 i mam taki problem ma 6 biegów (A-F) jest to skrzynia POWER QUAD PLUS i są 4 półbiegi. Problem jest taki że biegi A-F wszystko działa natomiast półbiegi nie działają i wogóle nie pokazuje ich na wyświetlaczu. Czekam na waszą pomoc. Pozdrawiam

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez RelMy
      Chciałem wymienić termostat ponieważ wydawało mi się, że ciągnik nie trzyma optymalnej temperatury podczas pracy i dodatkowo nie działa ogrzewanie. Po odkręceniu pokrywy był tylko jeden a są dwa miejsca na 2 termostaty. Widziałem rysunki i z dwoma i z jednym termostatem i pytanie brzmi czy założyć dwa czy zostawić jeden?
    • Przez Latashi
      Cześć, proszę o opinię o traktorach marki John Deere z serii 3050, 3140. Wady zalety, spalanie, dostępność i koszt części. Czy wgl warto pchać się w te modele. Zastąpił by Zetora serii 10045. Byłby jako traktor główny do pługa, glebosza, agregatu uprawowo-siewnego i pracy z turem.
    • Przez MarcinRajca
      Witam. Mam problem z pompą główna w John.D 3130 max ciśnienie to 150-160 bar i po kilku minutach czasu spaduje do 120-110 bar i wtedy wskazówka manometru dostaje silnych drgań jakby ciśnienie pulsowalo.  Po rozebraniu pompy zaworki od strony wejścia oleju wyglądają dobrze tloczki tez są w dobrym stanie bez rys.  Jedynie zaworki po stronie wyjścia oleju mają wyklepane gniazda od tulejek.  Ale te płytki na zaworach można odwrócić. 
      W pokrywie pompy w środkowej części gdzie częściowo wchodzi łożysko są dwa otwory duży i mały oba prowadzą do zaworów duży otwór do dużego tloczka z gruba sprężyna. I jest tam jakby miejsce na iglice ale jej tam nie ma.  I pytanie czy powinna tam ona być? 
      Drugi mały otwór prowadzi ma małego zaworka z iglica ale ten otworek był zakorkowany grubymi kawałkami metalu i opilkow tak ze tam nie było wcale przejścia i sam zaworek był zacięty. 
      Wie ktoś od czego jest ten mały zaworek?  
      To jest ten największy model pompy występujący z przednim napędem na hydrostacie.  
      Orientuje się ktoś czy można ta pompę zastąpić pompa zebata i takich samych parametrach 
      Taka sama pojemność i. Wydajność 
      To znaczy oryginalna pompa i zębata jaka znalazłem mają po 50ccm 
      I obie po 75L/min 
      Regeneracja oryginalnej 2500zł 
       ruska nowa pompa około 300 zł wiec jest to duża różnica. 
      Proszę o pomoc, 
      Pozdrawiam 
       
    • Przez bem
      Czy ktoś może mi powiedzieć jak te maszyny się spisują?
    • Przez patrykb2736
      Witam mam problem z John Deere.Wciskajac gaz ciągnik nie wchodzi na obroty, wymieniłem potencjometr i bez zmian.Do tego sam czasami wchodzi na wyższe obroty.Mial ktoś podobny problem to proszę o odpowiedzi bo już ponad tydzień stoi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj