Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

yacenty

 

jak otworzysz obrotowa oslone chlodnicy i spojzysz na sam dol to jest tam chlodnica w ksztalcie prostokata i ona jest od klimy

 

ale w ciagniku wchodzi mi 1,5l i kabina nie jest wcale mniejsza i przeszklona jeszcze od tylu i klima nie ma problemow wiedz chyba pojemnosc ukladu nie decyduje o jej sprawnosci tym bardziej ze samochody osobowe maja wieksze kabiny a klimy maja do 1l 

Opublikowano

kbagro

 

zawor na przewodach od klimy idace do parownika pod siedzeniem czy na przewodach cieczy chlodzacej silnika idacych do nagrzewnicy tez pod siedzeniem?

 Wogole gdzie jest ten zawor i w pewnym stopniu to o 1/4?

Opublikowano

zawór znajduje się centralnie nad rozrusznikiem. ingerencja w ustawienia elektroniczne klimy u mnie nie pomogły.  w poprzednim sezonie wyłączyła się tylko kilka razy a tak to powyżej 34 stopni to była masakra

Opublikowano

Ciągnie się ta dyskusja...

Zaintrygowała mnie tutaj kwestia osuszacza więc znalazłem trochę teorii: http://www.klimatyzacja-samochodowa.com/osuszacz-klimatyzacji-samochodowej/

Jak dla mnie wymiana osuszacza dla samej wymiany gdy układ jest szczelny i sprawny nie za bardzo ma sens. Za to jest obowiązkowa przy wszelkich ingerencjach i rozszczelnieniu układu.

 

Opisałem swoją historię w wątku Yacentego "problem z klimatyzacją" - od tamtego czasu minęły kolejne 3 lata (czyli w sumie 6 sezonów) i bez żadnych ingerencji klima pracuje bez zakłóceń, nie wyłączyła się nawet w ubiegłoroczne upały, nie ma też żadnych problemów jesienią w kukurydzy (np. w deszcz pomaga odparować szyby). Powtórzę więc ponownie, choć dotyczy większego Jelonka - w moim przypadku reagowanie czujnika wysokiego ciśnienia spowodowane było zbyt dużą ilością czynnika w układzie. Po oczyszczeniu i naładowaniu do określonego ciśnienia w danej temperaturze otoczenia (a nie jakiejś z góry założonej ilości czynnika) problem zniknął. Jest na to jakiś wykres w manualu serwisowym i jest to silna zależność więc sądzę, że warto się jej trzymać.

A jak ktoś lubi metodę prób i błędów to radziłbym zaprosić kogoś ogarniętego z dobrą maszyną do klimy (aby nie wpakować wilgoci...), ściągnąć i zważyć czynnik, załadować 100-200g mniej i poczekać na upały :)

Mnie taki zabieg (u znajomego) kosztował kilka lat temu 100zł. Pewnie niebawem go powtórzę a przynajmniej skontroluję czy nie ubyło czynnika. Poza gorszą wydajnością chłodzenia utrata smarowania byłaby już niebezpieczna dla sprężarki. No ale jest przecież też czujnik zbyt niskiego ciśnienia który w razie takiej sytuacji powinien wyłączyć sprężarkę.

Opublikowano

kristofus

 

Miales problem zamrazajaca sie klima czy zbyt wysokim cisnieniem?

O jakim jeleniu piszesz?

U mnie w okolicy nikt nie chce przyjechac do maszyn tylko ty masz do nich dojechac a kombajnem w miasto to wiadomo 

I zostaje tylko serwis jelenia  do klimatyzacji

ale faktycznie o tym niepomyslalem ze wazniejsze jest cisnienie w ukladzie 

 

 

Opublikowano

Zamarzania nie zauważyłem ale też nie zaglądałem do parownika, jest pod siedzeniem pasażera (JD 9540).

Jak tylko w cieplejszy dzień zareagował czujnik wysokiego ciśnienia, komputer sypnął błędem i wyłączył sprężarkę przywiozłem znajomka z maszyną. W pierwszym lepszym warsztacie i tak to było trudne do zrobienia, maszyna miała krótkie przewody, króćce serwisowe wysoko i konieczne było podniesienie maszyny ładowarką.

 

Gdzieś znalazłem opinię, że zamarzanie też może być spowodowane przeładowaniem układu. U mnie przeładowany był na 100%, poprzedni właściciel "dobijał" jak się okazało niefachowo w sumie na moją prośbę, podczas testu przed kupnem klima się nie włączyła i podejrzewaliśmy niesprawność. Jak się później doczytałem w automacie sprężarka załącza się dopiero zdaje się od 15st. w kabinie, wtedy był chłodny deszczowy dzień i to spowodowało tzw. szukanie dziury w całym. Ale dzięki temu jest jakieś doświadczenie na przyszłość...

Opublikowano

Jak ktos ma dalej problem z zamarzaniem klimatyzacji to moge pomoc  bo mam problem rozwiazany poprzez zamontowanie termostatu i nim sie steruje teraz temp i to dziala i na dodatek plynnie mozna dodawac iak i odejmowac temperature a stare pokretlo od regulowania temperatury jest ustawione na max na zimno bo zamontowany termostat ma pierwszenstwo

 

naprawil mi to AgroSerwis Pasłek

Opublikowano

Wartość ciśnienia oleju silnikowego na komputerze jest poprawna, natomiast na słupku zapala się czerwona kontrolka. Dowiedziałem się, że w tym modelu jest dwa czujniki ciśnienia oleju silnikowego, jednak nie mogę ich zlokalizować. Pomoże ktoś?

Opublikowano

Witam czy warto kupić jd 1550 wts drugiej serii mały przebieg dobry stan, przeczytałem cały temat troche awari sie zdaza w tym kombajnie  ale z tego co widziałem to wiekszosc w młodych kombajnach serii pierwszej wiec pytam czy druga seria jest bardziej dopracowana? czy te problemy z elektryka i sieczkarnia wystepuja?? i czym rozni sie 1 seria od 2?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mikolaj12345678
      Witam szukam schematu elektryki kombajnu john deere 1072 1075
    • Przez poderwa
      Witam-po odpaleniu kombajnu nie działają żadne przełączniki od hydrauliki, to znaczy że nie mogę podnieść hederu ani załączyć młocarni itp. Ładowanie akumulatora gaśnie, gdzie szukać awarii ?
    • Przez damianus2222
      Witam mam pytanie do użytkowników kombajnów John Deere 1450 /1470 lub innych którzy mieli podobny problem. 
      Mam problem tego typu że, kombajn rano jest czyszczony obsługa codzienna na tip top jadę w pole kosze od 11 do ok 17/18 te 6/7 godzin i zaczyna mi się zapalać kontrolka powietrza dolotowego czyli żółta kontrolka świec żarowych, nad głową zapalają się 2 diody czerwona i żółta, gdy zejdę obrotami na 2 zakres gaśnie ujade kawałek indie znów zapala... Kody błedow to spn 1569, 1078, 1077 a fmi 31. Nie wiem w czym leży przyczyna, dodam że filtr powietrza jest nawet w ciągu dnia czyszczony tak po 5 godzinach . Proszę o pomoc lub rady 
    • Przez LulaszRol
      Witam posiadam kombajn 2254 ,miałem problem z ładowaniem po włączeniu świateł gubił ładowanie ale nie zawsze wymieniłem nawet alternator i prawie wykończyłem akumulatory, nie mówiąc wyłączającej się młocarni bo nie było odpowiedniego napięcia w instalacji. 
      Szukałem przyczyny dosyć długo jedynie na co się napotkałem grzebiąc to że po odłączeniu przewodów z D+ (wzbudzenie) było na nich napięcie 6,5V, sprawdziłem do kąd idą te przewody jeden prowadzi do kontrolki a drugi jest dla mnie zagadką  bo idzie do skrzynki pod silnikiem a tam połączony jest do przekaźnika k45 odpowiadającego za alarm biegu wstecznego, jedno z drugim nie ma nic wspólnego, przewód D+ wchodzący do przekaźnika otwiera (lub po prostu przechodzi) i wychodzi masą przez to jest spadek napięcia na wzbudzeniu po odłączeniu przekaźnika napięcie to okolice 12V. Czyli wszystko porządku 
      Na razie mam ładowanie na światłach również, zamontuje jeszcze woltomierz w kabinie.  Ciekami mnie ten dodatkowy przewód D+ czy ktoś pomylił się w fabryce ? wygląda jak te oryginalne przewody  czy może do czegoś to jest?
       
      Stąd moje pytanie do posiadaczy takich kombajnów czy też macie dwa niebieskie cienkie przewody wychodzące z D+ na śrubce m5 przy alternatorze?
       
    • Przez WojtekBuawski
      Wczoraj pojawił mi się błąd SPN 94 FMI 17- no rail fuel pressure na max obrotach silnika, który po czasie znikał i się ponownie pojawiał kilka godzin później. Dzisiaj błąd pojawił się i nie znikał, cały czas mrugała kontrolka silnika z wykrzyknikiem. Nie odczuwałem jakichkolwiek zmian w pracy silnika. Co może powodować pojawianie się tego błędu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v