marcin80wlkp

Jd 651 przeciek siłownika przechyłu

Polecane posty

marcin80wlkp    38

Czy ktoś podpowie, z czego wynika przeciek siłownika przechyłu łyżki w miejscu zaznaczonym na zdjęciu? Na samej górze siłownika. To wina zużytych uszczelniaczy wewnątrz siłownika? Nie wiedziałem nawet, że w tym miejscu jest takie okienko, aż do dziś. 

20230609_143700.jpg

20230609_143712.jpg

Edytowano przez marcin80wlkp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Do wymiany uszczelniacze w środku. Siłownik ma dwa tłoczyska, jedno wychodzi na zewnątrz a drugie pracuje schowane w tej rurze. Ten otwór to odpowietrznik, jak cieknie z niego olej to znak że padły uszczelnienia w dnie cylindra. Ostatnio robiłem podobne, sprawdzę czy mam jakieś zdjęcia...

Niestety tylko jedno na którym widać zewnętrzne tłoczysko i tłok. Do tłoka jest dokręcone drugie, które pracuje wewnątrz tej rury z której wycieka olej. Te siłowniki, które robiłem miały skręcany cylinder, u ciebie może być podobnie. Czyli wyjmujesz siłownik. W punkcie 1 odkrecasz dławnicy i wyciągasz wszystko ze środka. Sprawdź czy nie ma zabezpieczenia przed odkręceniem. Później w punkcie 2 musisz wykręcić ta widoczna śrubę i odkręcić cylinder od reszty. Uszczelnienia będą na wierzchu...

IMG_20230523_182808.jpg

Screenshot_20230611-002154~2.png

Edytowano przez peewee1984

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

No to niestety wychodzi na to że jest podobnie jak w siłownikach Quickie. Da się to zrobić, jest kilka możliwości:

1. odkręcasz tą śrubę, która prawdopodobnie trzyma wewnętrzną dłąwnicę, odkręcasz tą zewnętrzną dłąwnicę i wyciagasz wszystko razem, bo konstruktorzy tego siłownika poszli na rękę serwisantom i na końcu drugiego tłoczyska założyli jakiś pierścień zabezpieczający, który przy wyjmowaniu tłoczyska wyciągnie dławnicę ze środka. 

2. jeśli punkt 1 sie nie sprawdził to można wsunąć tłoczysko z powrotem na miejsce, wydłubać odpowietrznik siatkowy z którego wycieka olej i dmuchnąć tam sprężarką powietrze pod ciśnieniem. Jest szansa że te 8-10 bar będzie w stanie wypchnąć dławnicę z kanału i zostanie ona ta tłoczysku

3. jeśli do tej pory się nie udało to można spróbować dorobić jakiś ściągacz, którym wyciągnie się dławnicę ze środka. coś na kształt długiego pogrzebacza, albo jakiegoś sciągacza do łożysk

4. poprzednie metody nie dały rezultatu więc ostatecznie pozostaje cięcie tej rury, najlepiej jak najbliżej mocowania siłownika. po przecięciu dławnicę da się wybić do środka cylindra. Póżniej trzeba to pospawać żeby zachować długość i liniowość wszystkich elementów

Po wymianie uszczelnień tą dławnicę trzeba nasunąć na tłoczysko i dopiero razem z nim wkładać do środka inaczej ciężko będzie trafić. Najlepiej robić to w pionie, wówczas wszystko się samo wyśrodkuje. Po wsunięciu tłoczyska do końca, tłok umieści dławnicę na miejscu i wystarczy ją zabezpieczyć śrubą...

Jest jeszcze opcja oddać to do jakiegoś zakładu który regeneruje siłowniki, niech się oni z tym bawią....

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerMaciek
      Witam serdecznie
      Kupiłem Tura Prima ale bez mocowań, mocowania - czyli tą ramę którą przykręca się do ciągnika chcę wyspawać sam
      Mam Massey Ferguson 675 z napędem ale nigdzie nie potrafię znaleźć żadnych schematów jak te łapy do osadzenia tura mają wyglądać, gdzie się przykręca itd..
      Może ktoś z ma taki model ciągnika albo podobny i zechciałby zrobić parę dobrej jakości fotek?
       

    • Przez zetor6211
      Mam taki ładowacz. Chciałem podpiąć krokodyla ale coś jest nie tak. Ulistnić na 4 guziki. Ale najpierw pytanie czy to podpięcie jest wszystko okej i po co są te 2 kostki. 3 kostki są podpięte a 2 są luźno. 


    • Przez MKHarikeen
      Witam,
      Mam problem ze znalezieniem nazwy tego typu mocowania:


      Mam taki rodzaj, posiadam łyżkę i szukam do niego wideł. Nie jest to mocowanie typu SM ani EURO
       

    • Przez waldekwaldek
      Cześć. Mam problem z ładowaczem Mailleux mx 80. Jak pociągnę yoistyk  do końca do się blokuje przepływ oleju i nie podnosi. Musze tak na minimalny przepływ oleju pociągnąć to powoli podnosi. Jak się zablokuje i nie podnosi to muszę opuścić i dopiero zacząć podnosić. 
      Gdzie jest przyczyna ? W rozdzielaczu wymienione zostały oringi i nic się nie zminiło. 
       
      Z góry dziękuję za pomoc 
       
    • Przez MiłoszKr
      Witam, ma ktoś może dane techniczne ładowaczy mx t10 lub t410 albo t12 i t412. Interesuje mnie dokładnie szerokość mocowań na haki. Jeśli ktoś ma taki ładowacz i jest w stanie zmierzyć i podesłać informacje to byłbym wdzięczny.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj