Nikita_Bennet

prędkość maxymalna belarus/mtz 952.3 przy skrzyni 14/4 synchro

Polecane posty

Nikita_Bennet    314

Witam.

Czytając ten temat zacząłem się zastanawiać jaka jest maksymalna prędkość ciągnika Belarus/MTZ 952.3 ze skrzynią 14/4 czyli synchronizowaną.

Chodzi mi o prędkość przy oryginalnym ustawieniu obrotów silnika czyli max chyba 2000 obr/min przy cegle na pedale gazu.

Homologacja mówi że ok 40km/h a od wielu osób słyszę że max to 30-33km/h.

 

Wiem że po przestawieniu obrotów silnika na 2200-2300 prędkość jest większa ale interesuje mnie prędkość na fabrycznych ustawieniach.

 

Jak to więc jest u was?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariush19    0

ja mam 920-stkę, 14/4 synchro , obroty fabryczne 2200. Prędkość max 35km/h a według danych fabrycznych powinno być 36. Ten kilometr może gdzieś ginie na przeniesieniu napędu bo sprzęt jeszcze dobrze nie dotarty ( 80mth)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

No jest inne przełożenie w skrzyni i szybciej pojedziesz 952.3 niż 952.2 Ogólnie rzecz biorąc to te euro 2 czyli te .3 i 892 mają szybszą skrzynie niż pozostałe i przekracza się 40 km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rudi0018    3

Ja mam też Belarusa 920 i do 38-40 km/h nie raz dobija ale to pedał gazu do końca. A tak na spokojnie to około 33-35 km/h. Ja też mam skrzynię 14/4 synchro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

U mnie w 920 max 35.6 równe 36.0 pokazało się z górki. Nie ma innej opcji aby jechać szybciej bez wyższych obr u mnie max 2300

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

ciekawie się robi :D


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

silnik euro1 czy euro2, ile max masz obrotów?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

920 szybciej poleci gdyż ma silnik wolnossący czyli do większych obrotów się buja, natomiast 952 ma wysokoprężny no i 2000-2100 obr/min to maks, jeszcze wydaje mi się że 952 na krzyżaku pójdą więcej niż na stożku gdyż jest inne przełożenie, inne zgranie przodu z tyłem


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariush19    0

920 szybciej poleci gdyż ma silnik wolnossący czyli do większych obrotów się buja, natomiast 952 ma wysokoprężny no i 2000-2100 obr/min to maks, jeszcze wydaje mi się że 952 na krzyżaku pójdą więcej niż na stożku gdyż jest inne przełożenie, inne zgranie przodu z tyłem

obydwa silniki są wysokoprężne z tym że jeden jest wolnossący a drugi turbodoładowany :D Obydwa mają różną charakterystykę prędkościową co jest oczywiste.

Ale jeśli chodzi o krzyżak i stożek to jedyne co mogło by tutaj robić różnicę prędkości to rozmiar opon na niekorzyść stożka bo wówczas z tyłu są opony o mniejszym obwodzie. Przełożenie przedniego mostu i jego zgranie tył/przód nie ma tu nic do rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

952,3 ma max obrotów na minutę poniżej 2000.

Sprawdzcie w instrukcji.

Stąd ograniczenie prędkości do 30-32km/h.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

przeczytajcie prędkości które podał PRONAR w tym forlderze reklamowym


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

ta stara skrzynia 18/4 jest chyba szybsza od tej zsynchronizowanej przy tej starej skrzynie traktor jechał chyba 50km/h na 9 biegu oczywiście;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Meer    5

a prawda lezy po obu stronach nie ma identycznych belarusów wszystko zalezy od obrotow .ale przeklada sie to na obciazenie silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocki0076    0

ja mam belarusa ze skrzynią 18/4 i ostatnio mierzyłem jego prędkosć jadąc samochodem za nim,w ciagniku sandał 2300 obr gdzie licznik w ciagniku pokazuje 36.6 km/h a samochód tuż za nim i w aucie było 42-43km/h.

Szkoda ze niemiałem aparatu ze sobą ;) bo bym nagrał to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

jaką masz skrzynię synchro czy zwykłą?

ile leciał na fabrycznych ustawieniach?

ile masz teraz obrotów (max)?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panek    0

To i ja się wypowiem :D

Mój Belarus 952.2 (koła 18.4/34) przy orginalnym ustawieniu 1800 obr/min na liczniku pokazywał 28 km/h ale że czasem mi brakowało prędkości przed górą albo wyprzedzając to podkreciłem na pompie do około 2100 to teraz pokazuje dokładnie 34.5 km/h B) Miałem zamiar jeszcze troche pod kręcić ale teraz kontrolka zapylenia filtra mi sie zaswieca przy około 2000 obr/min więc wolę jednak więcej nie kręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj