Nikita_Bennet

prędkość maxymalna belarus/mtz 952.3 przy skrzyni 14/4 synchro

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Nikita_Bennet    316

Witam.

Czytając ten temat zacząłem się zastanawiać jaka jest maksymalna prędkość ciągnika Belarus/MTZ 952.3 ze skrzynią 14/4 czyli synchronizowaną.

Chodzi mi o prędkość przy oryginalnym ustawieniu obrotów silnika czyli max chyba 2000 obr/min przy cegle na pedale gazu.

Homologacja mówi że ok 40km/h a od wielu osób słyszę że max to 30-33km/h.

 

Wiem że po przestawieniu obrotów silnika na 2200-2300 prędkość jest większa ale interesuje mnie prędkość na fabrycznych ustawieniach.

 

Jak to więc jest u was?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariush19    0

ja mam 920-stkę, 14/4 synchro , obroty fabryczne 2200. Prędkość max 35km/h a według danych fabrycznych powinno być 36. Ten kilometr może gdzieś ginie na przeniesieniu napędu bo sprzęt jeszcze dobrze nie dotarty ( 80mth)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

No jest inne przełożenie w skrzyni i szybciej pojedziesz 952.3 niż 952.2 Ogólnie rzecz biorąc to te euro 2 czyli te .3 i 892 mają szybszą skrzynie niż pozostałe i przekracza się 40 km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rudi0018    3

Ja mam też Belarusa 920 i do 38-40 km/h nie raz dobija ale to pedał gazu do końca. A tak na spokojnie to około 33-35 km/h. Ja też mam skrzynię 14/4 synchro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

U mnie w 920 max 35.6 równe 36.0 pokazało się z górki. Nie ma innej opcji aby jechać szybciej bez wyższych obr u mnie max 2300

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

ciekawie się robi :D


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

silnik euro1 czy euro2, ile max masz obrotów?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

920 szybciej poleci gdyż ma silnik wolnossący czyli do większych obrotów się buja, natomiast 952 ma wysokoprężny no i 2000-2100 obr/min to maks, jeszcze wydaje mi się że 952 na krzyżaku pójdą więcej niż na stożku gdyż jest inne przełożenie, inne zgranie przodu z tyłem


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariush19    0

920 szybciej poleci gdyż ma silnik wolnossący czyli do większych obrotów się buja, natomiast 952 ma wysokoprężny no i 2000-2100 obr/min to maks, jeszcze wydaje mi się że 952 na krzyżaku pójdą więcej niż na stożku gdyż jest inne przełożenie, inne zgranie przodu z tyłem

obydwa silniki są wysokoprężne z tym że jeden jest wolnossący a drugi turbodoładowany :D Obydwa mają różną charakterystykę prędkościową co jest oczywiste.

Ale jeśli chodzi o krzyżak i stożek to jedyne co mogło by tutaj robić różnicę prędkości to rozmiar opon na niekorzyść stożka bo wówczas z tyłu są opony o mniejszym obwodzie. Przełożenie przedniego mostu i jego zgranie tył/przód nie ma tu nic do rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

952,3 ma max obrotów na minutę poniżej 2000.

Sprawdzcie w instrukcji.

Stąd ograniczenie prędkości do 30-32km/h.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

przeczytajcie prędkości które podał PRONAR w tym forlderze reklamowym


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

ta stara skrzynia 18/4 jest chyba szybsza od tej zsynchronizowanej przy tej starej skrzynie traktor jechał chyba 50km/h na 9 biegu oczywiście;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Meer    5

a prawda lezy po obu stronach nie ma identycznych belarusów wszystko zalezy od obrotow .ale przeklada sie to na obciazenie silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocki0076    0

ja mam belarusa ze skrzynią 18/4 i ostatnio mierzyłem jego prędkosć jadąc samochodem za nim,w ciagniku sandał 2300 obr gdzie licznik w ciagniku pokazuje 36.6 km/h a samochód tuż za nim i w aucie było 42-43km/h.

Szkoda ze niemiałem aparatu ze sobą ;) bo bym nagrał to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

jaką masz skrzynię synchro czy zwykłą?

ile leciał na fabrycznych ustawieniach?

ile masz teraz obrotów (max)?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panek    0

To i ja się wypowiem :D

Mój Belarus 952.2 (koła 18.4/34) przy orginalnym ustawieniu 1800 obr/min na liczniku pokazywał 28 km/h ale że czasem mi brakowało prędkości przed górą albo wyprzedzając to podkreciłem na pompie do około 2100 to teraz pokazuje dokładnie 34.5 km/h B) Miałem zamiar jeszcze troche pod kręcić ale teraz kontrolka zapylenia filtra mi sie zaswieca przy około 2000 obr/min więc wolę jednak więcej nie kręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj