Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ktoś już naprawiał ta usterkę i wymieniał łancuch napędu albo może któras zębatkę. U mnie róży większym obciążeniu już hałasuje. Chciałbym to naprawić ale nie wiem jak się zabrać do tego. Może ktoś już robił i wie co trzeba rozebrać by to ogarnąć. 

Opublikowano (edytowane)

Jedyne co ci mogę doradzić to zdjąć pompę i zdemontować tę przystawkę na której ona się trzyma wtedy powinieneś coś więcej zobaczyć jak to trzeba rozbierać. Na pewno wyjmiesz małą zębatkę. Duża chyba z tego co widzę po katalogach powinna być na wałku napędzającym wom. Ale licz się, że będzie trzeba rozpołowić.

PS nie wiem czy czasami dużą zębatką nie jest kosz od załączania womu. Trzeba tam zajrzeć a najłatwiej po zdjęciu tej przystawki od pompy.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Dzięki . Podejrzewam że u mnie poszła mała zębatka albo któreś z łożysk przy niej. Ewentualnie może coś z łańcuchem. Dzwoniłem dziś trochę po hurtowniach ale nikt nie był m kw stanie powiedzieć czy ten łańcuch jest rozpinany czy nie . Podejrzewam że najprędzej albo łańcuch albo mała zębatka. Jutro się dobieram do tego. Wyjmę pompę zdejmę przystawkę i zobacze co tam się porobiło 

Opublikowano

A więc tak. Rozebrałem napęd. Robota banalna. Koronka od czujnika obrotów kręci się sama dlatego obrotomierz swoim życiem żył to raz a dwa zębatki igła łańcuch minimalne ślady zużycia. Wymienię łożyska na nowe i chyba to jutro złoże bo nie ma do czego się przyczepić . Jedyne co to łożyska trochę wypracowwne . Duża zębatka to kosz sprzęgłowy wom. Ale to wszystko wygląda bardzo ładnie. Jedyne co to może tylko te łożyska. Grzechotalo tylko jak hydraulika dostawała pełne obciążenie np jak włączyłem kiper bez podpiętej żadnej maszyny 

 

Opublikowano

U mnie na rozgrzanym oleju i wolnych obrotach czasem sam włączy się napęd slabe ciśnienie, slbo uszczelnienie albo pompa przerabiał ktoś ten temat

Opublikowano

Do wymiany łańcucha trzeba go niestety rozpolowic. Zrobiłem. Działa . Nowe łożyska i wszystko ładnie sztywno się kręci. Śmiga aż miło. U mnie to się zaczynało i wcześnie to usłyszałem. Jakby ktoś dłużej jeździł to niestety ale zębatka pójdzie . A z częściami do tego to już inna bajka. Łańcuch 1980 netto i na zamówienie . Żadnych zamienników. Ale temat ogarnięty nie jest to żadna wielką filozofia ogarnąć 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v