Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Slowik57

Mf 255, Zakleszczanie się skrzyni.

Polecane posty

Slowik57    1

Witam !

Mam pytanie zakleszcza wam się skrzynia w MF 255 ? Bo ja wyjechałem 4 razy w miesiącu ciągnikiem i 2 razy mi się zakleszczył, 2 razy na wstecznym, 1 raz jak pokładałem, 2 jak byłem w lesie i wyciągałem traktor z bagna (Przejeb... na całej lini.). Co może być przyczyną ??

I jak go odkleszczacie ? Był 2 razy mechanik i dalej nie wiem jak to się robi...

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam :))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gusin24    0

Witam !

Mam pytanie zakleszcza wam się skrzynia w MF 255 ? Bo ja wyjechałem 4 razy w miesiącu ciągnikiem i 2 razy mi się zakleszczył, 2 razy na wstecznym, 1 raz jak pokładałem, 2 jak byłem w lesie i wyciągałem traktor z bagna (Przejeb... na całej lini.). Co może być przyczyną ??

I jak go odkleszczacie ? Był 2 razy mechanik i dalej nie wiem jak to się robi...

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam :))

Witam. ja mam podobnie u siebie ale zakleszczają mi się biegi przy szybkiej ich zmianie i czasami. co do odkleszczenia to sprawa wyglada tak: odkrecasz korek od wlewu oleju do skrzyni, ten obok dzwigni zmiany biegów, mała dzwignie ustawiasz na N jak do odpalania, dalej bierzesz długi srubokret, badz cos podobnego i patrzysz przez otwor po korku do srodka. widac 3 wodziki (takie suwaki)ustawiasz je tak aby byly w jednej linii, zawsze sa 2 tak samo a jeden przesuniety czyli te jeden dopasowujesz do reszty. To jest najprostszy sposob, bez sciagania pokrywy skrzyni wraz z kolumna kierownicza. jaki jest powod zakleszcania to nie wiem, ale nie dociekalem gdyz u mnie czesto sie to nie zdarza. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kryssr    50

a ja odkleszczam poprzez pobujanie ciągnikiem i celowanie w prawy górny róg :) i to nie żart.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek73    186

Powód zakleszczenia jest poważny.Trzeba rozjechać skrzynią od mostu.Tam wychodzą w skrzyni 3 wodziki.W nich jest kulka która przeskakuje z jednego wodzika do drugiego,ale zawsze kulka blokuję 2 wodziki.Tam są 2 blachy a przyczyną zakleszczania jest pęknięta jedna blacha z nacięciami.

Kiedyś to robiłem u siebie i praktycznie tyle pamiętam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ja w u2812 podobnie jak kolega wcześniej mówił o wkrętaku tak ja wygiąłem z drutu taki przyrządzik i jest super a biegi blokują się przy szybkiej zmianie biegów to raz a dwa gdy dobrze się nie do końca wciśnie się pedał sprzęgła przynajmniej u mnie tak potrafi się zrobić ale odpukać sporadycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slowik57    1

@tomek73 Chyba będę musiał to zrobić, bo nie będzie tak ze wyjadę w trasę i zaraz zakleszczenie, dzięki za odpowiedź. :)

 

@gusin24 Ja właśnie widzę tylko 1 wodzik, jutro postaram się zrobić zdjęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    82

Gdy ja zakleszczyłem biegi na 1 to tato wybijał taką szpilkę mocującą (pod gumą przechodzi w poprzek drążka) drążek zmiany biegów i drążkiem nastawiał wodziki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Też tak robię :)

Ostatnio zdarza mi się coraz częściej ze się zakleszcza MF 255, chyba już tam się trochę części wypracowało :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    82

Mi to pierwszy raz w życiu się zblokowało podczas orki.

Ja mam gorszy problem bo mi się ta taka jakby nakrętka co w niej zamocowana jest wajcha reduktora się wyrobiła, a dokładniej gwint i podczas jazdy się wajcha reduktora przekręca na boki i mnie wkór... bo przy wysiadaniu i wsiadaniu nogawką czasem zahaczam i nią obkręcam. Tato tego szukał w agromach, grene i tego nie mają. Ciekawe czy w obudowie też gwint się nie spierniczył, a do wymiany trzeba pokrywę skrzyni odkręcać ehhh :D

Kris, ile twój ma mth bo mój ok 6k i nie mogę narzekać, no prawie bo nie mogę włączyć blokady ale to chyba pedał rdza przyłapała bo blokady nigdy nie używałem ,a tato bardzo rzadko :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelwlosty    6

Mi jak sie zablokuje to zdejmuję tą gumę co jest na dole dzwigni i wybijam taki bilec co trzyma dzwignie podnoszę do góry i celuję w ten bieg na którym jest zablokowany :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

dokładnie jak kolega @pawelwlosty napisał należy wyjąć bolec blokujący wajchę zmiany biegów i ustawić lewarek na tym biegu, na którym się zakleszczył ciągnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Mój ma coś koło 6,5tys ale ostatnio przez pół roku licznik nie działał :D i kiedyś tam też linka się zerwała na dłuższy czas :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kryssr    50

mój też ma 6,5 ale od ładych kilku lat nie działa licznik i na pewno by się obrócił :D Już końcówka silnika niestety

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w moim MF 235 też czesto się zakleszczała skrzynia chociarz ostatnio to juz nie pamiętam kiedy i tak samo odkrecałem śrube od wlewu oleju i tam coś tata wybijał i najcześciej to się działo wtedy gdy np. zmieniałem z 3 biegu na 4 i nie puszczałem odrazy sprzegła tylko leciał z gurki rozpedzil sie troche i za chwile puszczałem to wtedy sie zakleszczał albo np czesto gdy z kultywatorem wkładałem 2 i traktor prawie sie zatrzymał to juz wiecej 2 nie wyciągnąłem:D:DTylko że traktor ma już 11000 mth i skrzynia ani razu robiona nie była

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×