mac1974

szersze opony z przodu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Prawe koła mam bardziej zdarte i jest lekko przechylone . czy to też od zbieżności ? :):)

Edytowano przez kamilrolnik18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak masz różne kąty pochylenia obu przednich kół to znak, że musisz robić przednie zwrotnice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chochlik    0

Witam mam zamiar założyć w swoim 1212 przednie koła w rozmiarze 11,5, czy może mi ktoś podpowiedzieć jakie zmiany będe musiał wprowadzić tzn. czy felgi pasują, a jeśli nie to jakie założyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

zadnych zmian, wszystko P&P

mozesz zalozyc 10x18, jesli znajdziesz taka obrecz, pwenie w Pronarze by zrobili


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogrodnik70    0

ja mam w moim 11,5 jestem zadowolony a flasze tokaz mi wycioł z starych felg dla za iteresowanych mogę fote podesłac jak to wyglada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

Mam pytanie .Kupiłem dzisiaj felgi na przód 9x15,3 ET+12 ( w agromie, według numeru katalogowego"koła na żądanie szerokie") , wstępnie przymierzyłem bez opony i wygląda, że opona 11,5x15,3 będzie obcierać o obudowę sprężyny zwrotnicy. Teraz pytanie, jak to u Kolegów wyglądało, czy obracaliście felgę wentylem do środka ?Przy tej opcji nie ma fabrycznych zatoczń pod nakrętki . Możę to jest tylko opcja do zwrotnic sztywnych ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

jesli masz odpowiedni kąt piasty( czyli nie zużyte łożyska, piasta, czop) to powinno pasować bez problemu... jesli jest wszystko ok, to teraz na większych okłach powinny stac lekko pod kątem ( czyli góra koła powinna byc odsunięta od obudowy zwrotnicy...) jesli koła stoją prostopadle do podłoża, to najpierw musisz zregenerować zwrotnice ,a dopiero potem zakładac balonówki.. ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

Zwrotnice robiłem, jutro założę opony to będzie pewność jak to pasuje, ale wygląda, że jest to na styk . Kusi obrócenie felg, ale żeby zrobić fachowe gzymki pod nakrętki to znowu trzeba gdzieś je wieźć, szukać zakładu itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

Mam pytanie .Kupiłem dzisiaj felgi na przód 9x15,3 ET+12 ( w agromie, według numeru katalogowego"koła na żądanie szerokie") , wstępnie przymierzyłem bez opony i wygląda, że opona 11,5x15,3 będzie obcierać o obudowę sprężyny zwrotnicy. Teraz pytanie, jak to u Kolegów wyglądało, czy obracaliście felgę wentylem do środka ?Przy tej opcji nie ma fabrycznych zatoczń pod nakrętki . Możę to jest tylko opcja do zwrotnic sztywnych ?

A więc tak kiedyś szukałem informacji na forum na temat szerokiej felgi, ale nikt nie umiał odpowiedzieć co i jak. Dużo osób zakładało te felgi, nikt nie wie jakie, pasują, nie pasują i tak w kółko ''Macieju''.Mam u siebie takie felgi w ursusie 912 z resorowanym przodem, felgi nie pasują!!!!!jeśli miały by być zamontowane w pierwotnej formie(czyli wentylami na zewnątrz lub jak kto woli na fabrycznych nawierceniach w feldze pod nakrętki. Nie pamiętam dokładnie, ale problemem była felga kolidująca z ''kielichem'' zwrotnicy.Nie wiem jak jest w przypadku ''sztywnego'' przodu, do rzeczy. Rozwiązaniem problemu okazało się odwrócenie felg(wentylami do środka), nawiercenie ''fazy'' po drugiem stronie, na wiertarce stołowej w warunkach domowych. U mnie mam opony 11.5, moje felgi to pronar nr katalogowy 1530907. PS nie pomogą tutaj nawet zwrotnice świeżo po naprawie ;). Wstawił bym zdjęcie, ale ten temat chyba nie posiada takiej opcji.

Edytowano przez UrsusFan1222

W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    10

Zgadza sie, przy resorowanym przodzie felgi należy obrócić. Jesienią zakładałem i nie było innego lepszego wyjścia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

Teraz przeczytałem te dwa ostatnie posty, już jestem "po robocie". Nie dało się założyć tak jak fabryka zrobiła, obróciłem, zrobiłem fazki na wiertarce kolumnowej , wiertłem coś ok.24 mm . Musiałem zdjąć oponę, którą 5 minut wcześniej zakładałem . Trochę to irytujące, że trzeba wszystko dopasowywać, chociaż Agroma sprzedaje te felgi pod numerem katalogowym ursusa . Mam teorię, że fabrycznie balonówki były tylko przy sztywnych zwrotnicach .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

mam takie koła w swojej c 385 i są montowane wentylem do środka. mam normalnie resorowaną oś i nic nie ociera


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

Miałeś fabryczne zatoczenia pod nakrętki z obu stron felgi ? Jak obróciłem to u mnie też nie obciera , o tym obracaniu właśnie tutaj rozmawiamy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Fezoi- wg. instrukcji obsługi (902- 1604), zwrotnice resorowane mogą służyć właściwie tylko do pracy w transporcie (bo instrukcja zaleca zwrotnice resorowane blokować, nawet do pracy z obciążnikami przednimi). Więc Twoja teoria (fabryczne balonówki tylko pod sztywny przód) ma sens. W transporcie lepsze są wąskie, wysokie gumy + amortyzacja osi. W polu, sztywny przód + balonówki wymiatają. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Miałeś fabryczne zatoczenia pod nakrętki z obu stron felgi ? Jak obróciłem to u mnie też nie obciera , o tym obracaniu właśnie tutaj rozmawiamy .

 

Rozważam zakup takich felg i mam do Ciebie pytanie, dużo brakowało żeby weszły bez odwracania, ja mam przód sztywny (kupiłem specjalnie do tura) i się zastanawiam czy wejdą standardowo i jeszcze ile dałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

Bez odwracania to opona się docisneła do obudowy sprężyny ( brakuje ok.2cm + jakiś luz by się przydał)i jakby jej nie było to na 99% wszystko będzie ok . Już myślałem , że z moim traktorem coś nie tak bo nikt wcześniej na forum się " nie chwalił", że jest problem . Zapłaciłem dużo ( 200) bo mnie nerwy wzięły, czekałem miesiąc w innej firmie i przyjechały zwykłe ( jak do przyczepy), ale zwrot był na szczęście bez dodatkowych kosztów . Szukałem w sklepach internetowych, wszędzie są, ale ich nie ma :wacko: ( brak na stanie ). Są "sklepy", gdzie kupujemy, towar jest (a nawet jest promocja na nasze felgi ), później dzwoni właściciel "sklepu" i mówi że będą za miesiąc .

Powiedzcie, czym grozi płączenie miękkiego przodu + balonówki + tur .

Edytowano przez fezoi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

przy pracy z turem zwrotnice resorowane powinny być blokowane. są specjalne śruby blokujące do tego. w innym przypadku może popękać sprężyna lub się odkształcić. nie wiem czy u mnie były fabrycznie zatoczenia pod nakrętki, bo ja już kupiłem traktor z takimi kołami, ale gdy w zeszłym roku zdejmowałem koło to zauważyłem, że owe zatoczenia są


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

Ja w ubiegłym roku kupiłem felgi bezpośrednio z pronaru, 150 zł/szt. Wysyłka za pobraniem 40 zł /szt, nie wiem jak to teraz wygląda.


W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Powiedzcie, czym grozi płączenie miękkiego przodu + balonówki + tur .

 

Miękki przód kończy się przy turze niemal w oczach :) U siebie zablokowałem zwrotnice i choroba rozwija się zdecydowanie wolniej ;) Sztywny przód ma jeszcze inne plusy, o których wspominałem w ostatnim poście w temacie:

 

http://www.agrofoto....c-resorowanych/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

Dzięki Stefano1 za linka do tematu, sądziłem, że te śruby blokujące to jakaś książkowa teoria, a tu proszę ludzie stosują i sobie chwalą . Pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

Witam, mam niezablokowane zwrotnice i traktor kilkanaście lat w turze chodzi, a poprzedni właściciel miał ze 40 ha. Jak belke podnoszę to opadają, jak ją stawiam to wracają do poprzedniego poziomu. Jedyny mankament to niedokładna praca z łyżką bo ciężko równo ziemię zebrać. dodam tylko że tam powinien być oprócz sprężyny gumowy odbój jak w d47 pod resorem. Oczywiści blokowanie poprawia komfort pracy ale podczas jazdy jest kicha. także jak kto woli.

Edytowano przez lukaskurp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Tylko, że z tego gumowego odboju zostają tylko strzępy, gdy spocznie na nim ważący 600kg ładowacz z toną w łyżce ;) Z mankamentów,-zwróć uwagę, jak ciągnik skręca na dobitych sprężynach i wyprostowanych ;) Ale dość off topu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj