rudi0018

Przedni Napęd - pytanie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rudi0018    3

Witam.

Mam Belarusa 920 i gdy mam włączony napęd na drugi lub pierwszy stopień to gdy włączam bieg wsteczny i cofam to przedni napęd nie ciągnie(wogule nie działa tylko same tylne koła ciągną) ,a gdy jadę do przodu to normalnie oby dwa ciągną na drugim stopniu a na pierwszy to ciągną tylko jak tylne koła dostaną poślizgu.

Czy u was też tak jest? Czy muszę jeszcze inaczej to włączyć, aby działał przedni napęd do tyłu?

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rudi0018    3

No ale jak mam na drugim stopniu to też nie ciągnie.

Więc może jeszcze inaczej się włącza ten napęd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

musisz trzymać cały czas na maksa do góry żeby zadziałał

Edytowano przez krolikNH

Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariush19    0

tak do góry na maksa włącza się przedni napęd na stałe. Stopień niżej masz napęd tylko podczas poślizgu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

A jeśli nie ciągnie i słyszysz dziwne dźwięki to możliwe że sprzęgło przedniego napędu trzeba podciągnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rudi0018    3

Ale na drugim stopniu też napęd nie ciągnie, może tak jak gregorius napisał że trzeba trzymać cały czas do góry jeszcze wyżej niż drugi stopień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

o to mi chodziło właśnie


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A jak takie sprzęgło podciągnąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

NAjlepiej wykręcić to sprzęgło (łącznik wałów przedniego napędu jak kto woli) tam jest taka śruba, chyba od strony tylnego mostu idzie, odbezpieczamy ją, klucz-przedłużka-dociągamy ile się da-zabezpieczamy-zakręcamy i przód ciagnie aż miło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

sorry, ale nie bardo rozumiem... ta śruba jest na zewnątrz podpory czy w środku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

Od zewnątrz, jak wykręcisz podporę, chociaż to nie jest konieczne (odkręcisz wał chyba od strony skrzyni) to napewno ją zobaczysz i wtedy wystarczy tylko ją dociagnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

dzięki. dzisiaj spróbuje to zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Gdzie jest dokładnie ta nakrętka. Może ktoś pokazać fotkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolo77    0

Witam mam problem  napedem  w moim Mtz 82 z 95 roku. Jak dotąd nie miałem problemu z napędem, ale dzis woziłem piach i zauważyłem że naped nie działa podczas jazdy do tyłu. Do przodu tez zdaza mu sie nie załączyć. Macie może jakieś pomysły co moze byc przyczyną i jak temu zaradzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Jeżeli zaciągasz dźwignię  napędu, a ten nie ciągnie albo przerywa, to trza zdjąć tylny wałek z podpory łączącej obydwa wałki. Będzie tam nakrętka zabezpieczona zawleczką. Odbezpiecz, dociśnij mocno, zabezpiecz, poskładaj i do następnego razu. Chyba, że chodzi Ci o coś innego.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolo77    0
Dnia 30.06.2019 o 08:52, LTZ55a napisał:

Jeżeli zaciągasz dźwignię  napędu, a ten nie ciągnie albo przerywa, to trza zdjąć tylny wałek z podpory łączącej obydwa wałki. Będzie tam nakrętka zabezpieczona zawleczką. Odbezpiecz, dociśnij mocno, zabezpiecz, poskładaj i do następnego razu. Chyba, że chodzi Ci o coś innego.

Zrobiem tak jak mowisz ale nie pomogło. Napęd nie działa do tyłu. Wczesniej przy załączeniu słyszałem coś jakby zgrzytanie trybów a teraz gdy ciagne wajchę nic nie słychać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Dźwignia idzie na  drugi stopień, a napęd się nie załącza? To problem może być w przystawce od napędu. Mogę tylko zgadywać.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj