Skocz do zawartości
kyllingstad

ZETOR 12045 nie zgrywają się mosty

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
kyllingstad    0

Witam mam problem z zetorem 12045 bo nie zgrywają się mosty, tylne opony 18.4/38 , przednie 14.9 /24 Ciągnik sprowadzony z Włoch. Na błocie zauwazam ze przedni most jest przepychany przez tylny. Na twardej drodze gdy załącze przedni napęd ciągnik przychamuje. Chciałbym miec te tylne koła wyższe bo bedzie stał pod góre, wolałbym coś zrobic z wyjsciem na przedni naped, zmienic zebatki na inne czy cos. Czy ktoś wie cos na ten temat? np jakie zębatki, czy da rade to zrobić? Z góry dziekuje za pomoc. POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elemer    9

Moim zdaniem wymiana przednich opon na 28 sprawiłaby że napędy działały by ok.


Sprzedam Siarczan wapnia wraz z transportem. Najtańsza forma siarki i wapnia. Zapraszam chętnych do kontaktu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kyllingstad    0

Moim zdaniem wymiana przednich opon na 28 sprawiłaby że napędy działały by ok.

[/quote Ja z ojcem tez sie zastanawialismy nad takimi przednimi kołami, ale zrezygnowalismy bo stwierdzilismy ze bedzie stał pod gore i tylny tuz nie bedzie wysoko podnosił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

elemer    9

Przecież tak by było orginalnie. Moim zdaniem będzie podnosił dostatecznie wysoko. Znajomy ma Zetora 10145 na kapciach 28 i 38 i obraca pług obrotowy więc nie ma co się martwić.


Sprzedam Siarczan wapnia wraz z transportem. Najtańsza forma siarki i wapnia. Zapraszam chętnych do kontaktu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

morzna wymienic zebatki w skrzyni ale to trzeba rozpolawiac ciagnik. Tam jest pare rodzajow zebatek i do odpowiednich rozmiarow opon sa odpowiednie zebatki.W sklepie powinni ci doradzic jakie numery katalogowe tych zebatek beda pasowac do twoich opon.Mam gdzies w katalogu zapisane jakie zebatki ida do odpowiednich rozmiarow opon,ale niemoge go znalezc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam dla rozmiaru tylnych opon 18,4/38 na przedniej osi można mieć założone koła 12,4/28 lub 14,9/28 jes też możliwe 14,9/24 pod warunkiem że jest odpowiednia konfigóracja kół zębatych przedniego napędu jeżeli chcesz to podaj adres mail to prześlę ci tabele z numerami katalogu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    4

najpierw musisz wiedzieć jakie masz zębatki,spuść olej ze skrzyni odkręć przystawkę przedniego napędu i będziesz miał na widoku dwie zębatki(jedna w sprzęgle od przodku)policz zęby(aby policzyć zęby koła środkowego unieś lewe tylne koło i powoli obracaj licząc żęby)zapisz sobie na kartce i idż do sklepu.tam doradzą jakie zębatki.podejrzewam że będziesz musiał wymienić tylko jedną(tę przy sprzęgiełku).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakub16    119

Przecież z tyłu powinna być felga 34 ,a z przodu 24! :)


Już 5 lat na AF ;)
Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    4

to jest to samo ale powiec mi człowieku @kyllingstad do czego ci taka konfiguracja kół???????

Albo zmień koła przednie na 28 albo zębatki ale to bezsensowna robota.

 

Aha i powiedz mi do czego wam jest potrzebne takie ułożenie ciągnika do jakiej maszyny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

dla mnie sprawa jest prosta - policzyć co wyjdzie taniej czy wymiana zębatek czy wymiana felg z oponami i tyle w temacie :)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaibuk75    0

Jeżeli wymiana kól zębatych to prawdopodobnie tylko jednego - na przystawce napędu w tylnym moście.

Do kól 14,9/24 i 18,4/38 powinna mieć 29 zębów a pewnie jest 31 zębów (do opon 18,4/34) lub 30 (do opon 16,9/38). Pozostałe koła powinny mieć 24 (napędzające) i 46 zębów (posrednie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

Witam mam problem z zetorem 12045 bo nie zgrywają się mosty, tylne opony 18.4/38 , przednie 14.9 /24 Ciągnik sprowadzony z Włoch. Na błocie zauwazam ze przedni most jest przepychany przez tylny. Na twardej drodze gdy załącze przedni napęd ciągnik przychamuje. Chciałbym miec te tylne koła wyższe bo bedzie stał pod góre, wolałbym coś zrobic z wyjsciem na przedni naped, zmienic zebatki na inne czy cos. Czy ktoś wie cos na ten temat? np jakie zębatki, czy da rade to zrobić? Z góry dziekuje za pomoc. POZDRAWIAM

Panowie do ciężkiej cholery, przedni napęd jako dodatkowy zawsze!!! kręci się wolniej o około 3%

jeżeli na na twardej szutrowej nawierzchni przepycha go delikatnie, mały ślad bieżnika to musi tak być, to tylny napęd jest zasadniczy i musi przenosić większe obciążenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszs88    3

a czy jak np. skręcasz na max. np. w prawo to traktor podskakuje? i czy na skręcie przednie koła mocno zruszają ziemię? czy jest tak jak na wyłonczonym napędzie???

 

jeśli napęd nie był dokładany to tylna blokada trzyma cały czas!!! tzn. 4 podkładki na satelitach są za grube i należało by je delikatnie pod szlifować w jakimś zakładzie i to wszystko...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@prometeusz masz bardzo ciekawą teorie na temat przednich napędów może pochwalisz się z jakiej lektóry zasięgasz informacji

@tomasz88 też bardzo ciekawa teoria o takiej jeszcze nie słyszałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    121

Panowie do ciężkiej cholery, przedni napęd jako dodatkowy zawsze!!! kręci się wolniej o około 3%

 

Nie wolniej tylko szybciej! W każdym traktorze przód ciągnie szybciej o około 5%.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

Nie wolniej tylko szybciej! W każdym traktorze przód ciągnie szybciej o około 5%.

popatrz sobie dokładnie jak wyglądają ślady,

i poza tym gdyby przedni napęd szybciej się kręcił to sprzęgło musiałoby się cały czas o te 5 % ślizgać bo chyba nie powiesz , że tylne koła mają mniejszą przyczepność od przednich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    121

A jak przód idzie wolniej to sprzęgło już się nie ślizga?

Przód idzie po to szybciej, żeby pomagał tyłowi a nie żeby tył dodatkowo musiał pchać jeszcze przód :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dabro    1

Uparty jesteś

ja jednak przyznaje rację kolegą przedni napęd zawsze +- 5% szybciej ciągnie

a różnice prędkości niweluje jej hydrauliczny napęd plus lekki poślizg kół (nie zawsze zauważalny) spowodowany ich mniejszym dociążeniem

Nigdy nie włączałeś przedniego napędu podczas pracy, zawsze lekko przyspiesza i nie jest to spowodowane tylko polepszeniem uciągu ale również właśnie tą różnicą.


Może jestem wariat, ale nie idiota...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

napęd przedniego mostu jest mechaniczny nie hydrauliczny, tylko sterowanie jest hydrauliczne, przynajmniej w zetorach i ursusach

poślizg jest zawsze, tutaj się zgodzę, najlepiej to widać na pokazach pracy z bliźniakami i bez,

przedni włączałem nie raz podczas pracy, pierwszy taki ciągnik miałem 16 lat temu

a spróbuj jechać powoli z włączonym przednim napędem na twardym podłożu, np podwórze i szybko go wyłącz, u mnie wtedy ciągnik przyśpieszy i na podłożu widać drobiny piasku przepchnięte do przodu protektora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    121

Chyba tylko u ciebie tak jest bo jak widzisz u innych napęd też idzie szybciej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

popatrz sobie dokładnie jak wyglądają ślady,

i poza tym gdyby przedni napęd szybciej się kręcił to sprzęgło musiałoby się cały czas o te 5 % ślizgać bo chyba nie powiesz , że tylne koła mają mniejszą przyczepność od przednich

Tak? To czemu jeżeli bronu Zetorm 12245 bez przodu nie ma poślizgu żadnego to po załączeniu przodu czuc że ciagnik przyśpieszył? Przód zawsze idzie szybciej. Chyba cię się jakieś zębatki popier*** albo felgi :huh:


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kyllingstad    0

Witam.Jak skręcam na maxa w prawo zetorem 12045 to tyl przepycha przednie kola, jest to widoczne, ma słabszy skręt na załączonym napędzie niż na wyłączonym, powinno byc odwrotnie. Ja na pewno zgadzam się z teorią ze przedni napęd musi pomagać tylnemu, czyli musi się kręcić szybciej niż tylny.Mam Ursusa C- 385A Przednie kola 12.4/24 tylne 18.4/34 i jest wszystko w porządku, jak załączę przód to lekko przyspieszy. Na wilgotnej polnej drodze z włączonym przodem jak jadę to widać ze przednie kola robią minimalne ślady i tak powinno być. A kiedy włączamy przód ? Włączamy jak jest poślizg,a poślizg jest na polu a nie na szosie. A jeden użyszkodnik to by dorobił przy ciągniku pięcio procentowy poślizg sprzęgła i wtedy by załączał przód na asfalcie. Dodałem zdjęcie tego zetora 12045 oto link http://www.photoblog.pl/classmercator/81235610

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez skok
      Witam
      Mam do wymiany łożyska w zwrotnicy koła w zetorze 12145 wystarczy je tylko przebić na nowe czy trzeba coś ustawiać ?????
    • Przez Dido12045
      Witam! założyłem dziś sprzęgło kłowe zamiast tarczek, jadąc na próbe na rozłączonym napędzie na 4 szosowej zblokowało mi przedni most tak ze prawie wybiłem zęby o kierownice! żeby wrócic do domu musiałem odpiąć wał. Póżniej ponownie go podpiąłem i było ok?! tzn naped działał załączał się i rozłączał prawidłowo..rozebrałem ponownie sprzęgło by sprawdzić czy coś tam nie zmieliło, żadnych uszkodzen i co ważne działa prawidłowo?? czy to wina sprzęgła kłowego, dlaczego tak nagle zblokowało przy prędkości, czy ktoś z Was miał taka nieprzyjemną akcje?

      ciągnik zetor 12045:)
    • Przez Przemek077
      Siemka. Mam problem z Zetorem 10145 z 88r. sprowadzonego ze Skandynawii. A mianowicie przedni napęd ma załączany przyciskiem no i nie chce się włączyc. Co może byc przyczyną tego? Złe podłączenie czy jakas grubsza awaria ( mikropompka)? Weźcie cos podpowiedzcie bo jestem zielnony co do zetora, bo został kupiony na świeta .
    • Przez chwiolas
      W moim zetorze 8045, zaczyna się coś dziać z przednim napędem, a właściwie z załanczaniem go. Mam na tym ciągniku od niedawna ładowacz. Nie wiem czy ma to jakiś związek ze sprawą. Do rzeczy. W żwirowni zauważyłem że przedni napęd raz działa, raz nie. Wtedy kiedy przednie koła nie ciągną, wałek napędu który wychodzi ze skrzyni dostaje jebitnych drgań, nawet tam się coś z tego powodu rozszczelniło bo olej kapie gdzieś tam z tego miejsca. Nie jestem obcykany w tym temacie bo nigdy nie było z tym problemów. Wygląda na to że jakieś tryby się raz zazębiają a raz nie zazębiają, albo może jakieś sprzęgiełko tam jest i się wyrobiło. Wie ktoś co się tam znajduje i jaka może być przyczyna. Wiem tylko że za załanczanie napędu odpowiedzialna jest mikropompka, ale ona by potrafiła raz zadziałać a raz nie???
    • Przez Szulik
      Witam.Dziś podczas orki pojawił sie problem z przednim napędem.Otóż nie ciągnie on równomiernie tylko coś przeskakuje.Czy trzeba go rozbierać?Ijak się do tego zabrać,zwalać cały przedni most,czy wystarczy rozkręcić i półośki wyjda bez problemu.Dzieki za pomoc z góry.
×