Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
schiefelbein1

Smarowanie łożysk na młocarni - ulepszenie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam chciałbym w moim bizonie zo56 załozyc specjalne piasty na łozyska młocarni.Konkretnie mam na mysli piasty z kalamitkami w ktorych bedzie mozna smarowac łozyska. Czy ktos cos takiego robił albo ma jakis pomysł.Prosze o propozycje

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

A wytłumacz po co to chcesz zrobić? U mnie wymieniałem w tamtym roku. Po 31 sezonach eksploatacji. Kup japońskie łożyska, dołóż troch grosza i będziesz miał spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LukaszP po ilu sezonach eksploatacji??? 31? to raczej nie mozliwe aby tyle wytrzymały :) ale co do japońskich to masz racje. Założyć droższe lepsze a bedzie spokój na pare sezonów. Moim zdaniem to 6-8 sezonow powinny wytrzymac chyba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LukaszP    2

Po 31 sezonach. Łożysko było oryginalne. Wymienione tylko dlatego bo miało luz. Zachowałem je dla potomnych:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

No tak mój kosi rocznie 10 ha, szczególnie że do 1996 r kosił w po pgrowskiej spółce, a teraz w sezonie robi tylko 60 godzin.

Sprawdź najpierw czy wał nie ma bicia. Bo jeśli tak choćbyś założył złote łożyska to i tak polecą. Druga sprawa, choćbyś nie wiem co zrobił to z prawej strony smarowania nie zrobisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    14

Tak ,tam powinny być łożyska wahliwe dwurzędowe ze smarowaniem ale od tego jest fabryka .Jakiś konstruktor wymyślił tak jak jest i tak musi być .Bęben musi być wyważony ,wał musi być prosty co nie jest u ciebie pewne bo te wały są cieniutkie a łożyska małe .

21 sezonów to nie było po 10ha ale na początku po 100ha a teraz po 50ha

Na odrzutniku są jeszcze oryginalne ,ciekawe ile jeszcze wytrzymają .

Tam się montuje łożyska C3 czyli z luzem jakby ktoś nie wiedział

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    2

heh mój Z056\3 ma już 23lata i łozyska chodzą 23lata i nie ma potrzeby ich wymiany.

 

najczęstszym powodem wymiany łożysk jest ich korozja,

nie wolno kombajnu myć i zalewać wodą tylko dmuchanie ratuje tą sprawe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszjarm    4

moj bbizon pracowal u mnie 20 lat i lozyska dopiero teraz zmienilem choc nie bylo takiej potrzeby ale przerabialem kola pasowe na 56 i zakladalem nowe podajniki i sieczkarnie to przy okazji zmienilem i tez okolo 30 lat chodzily . dobre lozyska i spokoj na nastepne 20 lat . ale za tyle lat to te bizony w muzeum beda wiec nie ma co kombinowac i sie marttwic B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez MAŁYROLNIK1
      Potrzeuje szybko instrukcj opsługi
    • Przez ursusikc330m
      Leyland po założeniu nowych końcówek wtryskiwaczy kopci na niebiesko,na tych starych chyba mniej kopcił niż na tych nowych.Zauważyłem jeszcze że z pod kolektora wydechowego lekko wydostaje się coś podobne do oleju
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem w silniku SW 400 pierścienie na tłokach i panewki korbowodowe i mam pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi bo,dużo osób twierdzi że leylanda trzeba remontować całego a nie na raty i teraz sam nie wiem czy dobrze zrobiłem
    • Przez ursusikc330m
      Potrzebne mi są jakieś rysunki albo jakieś fotki prawego boku bizona a dokładnie chodzi o regulacje obrotów bębna bo przy moim jest widełki zostały wyrzucone a reszta dźwigienek została przyspawana do ramy kombajnu(Przeróbka poprzedniego właściciela).Chcę to przywrócić do oryginału ale nie wiem od czego zacząć.
    • Przez Jacek3p
      Witam koledzy , na pewno już nie jeden z was myślał nad tym jak poprawić napęd w naszych bizonach bo skrzynia jak wiadomo masakra przesiadłem się z forszaj 512 gdzie skrzynia była dużo lepsza i co najważniejsze na zwolnicach ale teraz jest bizon i mowa tutaj o nim
×