ceston

Ursus 1224 grzeje sie

Polecane posty

ceston    35

Witam kupilem ostatnio ten ciagnik i mam problem. Gdy wozil przyczepy i pracowal z turem bylo ok. Ale gdy wzielem go ostatnio do talerzowki to zaczal po kilku minutach ciezszej pracy osiagac temperature miedzy 100 a 110 stopni. W drodze powrotnejtemperatura spadłą. Wczoraj przy bronach ta sama sytuacja po kilku minutach Borygo w chlodnicy bulgocze. Cisnienie w silniku jest. Teraz widze ze chlodnica po lewej stronie jest cala mokra od plynu aczkolwiek stan jeszcze nie byl na tyle maly aby sie tak grzal po paru minutach. Chlodnica pewnie do wymiany. ale co jeszcze moze byc przyczyna.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Może termostat padł. 

Widać, że płyn krąży?

Jak się grzeje to powrót z chłodnicy jest też gorący, czy zimny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem Tak samo naj lepiej wyjmij chłodnicę jest w środku zakamieniona umyj ją porządnie wlej do środka jakąś chemię i płucz aż poleci czysta woda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Na gorąco, czy jak jest zimny? Jak zimny to termostat jest zamknięty i nie będzie  mocno krążyć 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4255
20 minut temu, Marcinkaszub napisał:

Miałem Tak samo naj lepiej wyjmij chłodnicę jest w środku zakamieniona umyj ją porządnie wlej do środka jakąś chemię i płucz aż poleci czysta woda

W rekordzie strasznie grzał mi się olej. Do tego z którejś chłodnicy kapało. Zawiozłem obie (cieczy chłodzącej i oleju) do regeneracji - polatali, wymyli - problem zniknął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ceston    35

a gdzie on ma jeszcze pompę wody. bo od wału korbowego idzie pasek do wentylatora i alternatora tylko.


czy przed wlaem może ma i to od niej wychodzą koła pasowe

a gdzie on ma jeszcze pompę wody. bo od wału korbowego idzie pasek do wentylatora i alternatora tylko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ceston    35

Dobra widzę gdzie jest pompa wody. przed wentylatorem. zagrzałem ciągnik prawie do 100 stopni. Chłodnica od korka do końca tej pełnej metalowej obudowy jest gorąca. A tam gdzie ma siatkę i rurki im nizej tym chłodniejsza. od połowy całkiem zimna. wąż z góry co doprowadza ciepły i wąż z dołu znacznie chłodniejszy. Niewiem jakie by były objawy na zużyta pompę. Bo myślę że chłodnica do wymiany., tym bardziej że poprzednio lana woda. I termostat przy okazji też.


Zapomniałem napisać że płyn wygląda jakby krążył bardzo powoli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Jak uczciwie pokazuje temperaturę, a słabo krąży to problem z obiegiem. Termostat - może się nie otworzył do końca, pompa wody ( podejrzana jak termostat działa jak trzeba), albo sama chłodnica jest zapchana.

U siebie spuściłbym płyn, wyjął termostat do sprawdzenia, a że rozebrane to w obudowie termostatu zaślepił mały obieg, zalał woda i zobaczył jak woda krąży. Jak chłodnica ewidentnie zapchana, a orginalna, to odkamienilbym układ octem, czy kwaskiem cytrynowym, albo kwasem mlekowy, czy co tam jest pod ręką , jak jest, zalewając w ciagniku, później parę razy zlać wodę. Na ciągniku zawsze ryzyko, że przy takim czyszczeniu gdzieś zacznie puszczać wodę, i wszystkie nieszczelności wyjdą - w skrajnym przypadku jak było zaklejone kamieniem to może puścić nawet na tulei cylindra... ( ale prędzej, czy później i tak by puściło)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ceston    35

temperature pokazuje uczciwie. jak dzwoniłem do niego po zakupie w innej sprawie. to mówił że chłodnica jest od nowości chyba i że trzeba ją często czyścić z brudow bo nie domaga. Pompa ani nie cieknie ani nie słychac żeby jej coś było.


Tym bardziej że chłodnica cieknie widać po lewej stronie I pod chłodnica na ramię ciągnika jest płyn


silnik ciśnienie ma po odpaleniu 4-5 na rozgrzanym 4 a na lekkim gazie 2. Silnik wstawiał 3 lata temu jak go kupił. Bo mu wał ukręcilo. Więc wstawił silnik bez Turbo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

IMG_20230227_050711.jpg

To sprawdzić termostat, i zrobić porządek z chłodnicą, nowa albo stara ratować.

Inny silnik, ale ta pompa też nie ciekła

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1587

W takim ciągniku u gościa w sąsiedniej wioski też miał takie objawy że tylko robotę zobaczył to temperatura  do góry I też wszystko przeglądał i cudowal co tylko , i się okazało że w uszczelce pod głowicą  jest za mało otworów niektóre kanały wodne były zablokowane,  a naprowadził go dobry fachowiec od tych ciężkich ursusuw , bo jest kilka różnych głowic i uszczelek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MatiTM    11

Ci dobrzy fachowcy zawsze zakładają uszczelki z wszystkimi kanałami otwartymi żeby ciągnik się nie grzał czego skutkiem jest nierównomierna temperatura silnika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1587

I o to chodzi by był obieg wody nie się gdzieś blokowało potem jeden cylinder gorący a drugi zimny ,uważasz że tak ma być  .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MatiTM    11

Tak jest jak są wszystkie kanały otwarte. Stary typ silnika 4 cylindry jeden kanał otwarty, 6 cylindrów dwa kanały otwarte. Nowy typ silnika 4 i 6 cylindrów wszystkie kanały zamknięte. 

Edytowano przez MatiTM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1587

Ktoś ci tak nakłamał czy ssm wymyśliłeś. Raczej chodzi czy głowica dzielona czy całościową,  a te całościowe były dwa rodzaje napweno bo sam się spotkałem z tym , a nie wiem nie będę bajek pisał bo może było  więcej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ceston    35

miałem go odpalone wczoraj do stalerzowania na krótkim kawałku. Miał 90 więc się nie zagrzal. ale pojawiło się masło z odmy i pod korkiem wlewu. a dziś sprawdzając na bagnecie widzę że olej jest koloru musztardy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4131

Czyli płyn jest  już w oleju, teraz pytanie skąd leci, jak był przegrzany to opcji jest kilka.

Dnia 15.04.2023 o 08:53, robert1226 napisał:

Ktoś ci tak nakłamał czy ssm wymyśliłeś. Raczej chodzi czy głowica dzielona czy całościową,  a te całościowe były dwa rodzaje napweno bo sam się spotkałem z tym , a nie wiem nie będę bajek pisał bo może było  więcej. 

Rozwiń temat bo coś machlaczysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ceston    35

mechanik mi mówi że płyn się nie miesza z olejem więc jak popuszczę korek do zlewania oleju to będę widział czy mam płyn. Ciśnienie ma bardzo dobre, odpala bez problemu, stukotow ani dziwnych dźwięków brak. Wyrzucę najpierw termostat i wymienię chłodnice, wtedy będę widział czy ubywa i czy się grzeje. Jak będzie dalej problem to się zrobi silnik i będzie na lata. Sprzedający raczej nie wiedział o tym bo telefony odbiera normalnie gada. nawet sam oddzwania się dowiedzieć co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj