Celownik07

silnik c355 remontowac?

Polecane posty

Celownik07    653

hej,

Ostatnio dawałem wtryskiwacze do remontu i korzystajac z okazji zmierzylem cisnienie w cylindrach. liczac od chłodnicy 1: 26bar 2-3: 24bar, 4: 22bar (wiem nominal 28-30bar). Oleju nie bierze płynu tez nie ubywa. Wczesniej x lat jezdzil na wodzie od 2 lat na płynie. Remont silnika nie pamiętam kiedy byl ale cos kolo 20lat temu (tesciu robil). Kwalifikuje sie juz do remontu czy "jezdzic obserwowac" i nie pchac sie w koszty? ( do remontu byl wlasnie 2 i 3 wtryskiwacz. 1-4 byly ok). Przydałoby mu sie mocy i nie wiem czy taka kapitalka by duzo zmienila.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Zrób jeszcze próbę olejową żeby wykluczyć głowicę ale 22 bar na 4 cylindrze dobrze nie wróżą. Ciśnienie sprężania powinno być w przedziale 26-30 bar. Jak chcesz wiedzieć na ile remont podniesie moc należałoby sprawdzić ile masz obecnie - hamownia się kłania 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    997

Zależy jeszcze jakie masz ciśnienie oleju, czy są duże przedmuchy przez wlew oleju, jeśli brakuje mocy zadbaj o pompę wtryskową, kąt i dobre wtryskiwacze plus luzy na zaworach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź pompę wtr ,sprawna pompa razem ze sprawnym wtryskiwaczami zapewni odpowiednią moc,jak oleju nie bierze i jego ciśnienie(oleju) jest ok to nie pchałbym się w koszty. Widziałem silniki co na 10 atm chodziły😃. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Pokaż pomiar i prace silnika diesla co ma 10 bar ciśnienia sprężania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Celownik07    653
2 godziny temu, akmaly napisał:

Zrób jeszcze próbę olejową żeby wykluczyć głowicę ale 22 bar na 4 cylindrze dobrze nie wróżą. Ciśnienie sprężania powinno być w przedziale 26-30 bar. Jak chcesz wiedzieć na ile remont podniesie moc należałoby sprawdzić ile masz obecnie - hamownia się kłania 

jak wykonac prawidlowo ta probe olejowa ,podasz jakis link z instrukcja lub filmik na YT?

 

1 godzinę temu, Pronar82abcd napisał:

Sprawdź pompę wtr ,sprawna pompa razem ze sprawnym wtryskiwaczami zapewni odpowiednią moc,jak oleju nie bierze i jego ciśnienie(oleju) jest ok to nie pchałbym się w koszty. Widziałem silniki co na 10 atm chodziły😃. Pozdrawiam.

lampka czujnika cisnienia oleju nie swieci sie ,wiec mniemam ze cisnienie jest dobre. wymienialem w sobote olej  to po zalaniu i zalozeniu nowego filtra przez 5s sie swiecila a potem zgasła (pewnie obwod sie wypelnil w calosci i dlatego)

 

ta pompa paliwowa za mna chodzi zeby zrobic, byla remontowana z 5 lat temu ale juz pojawiaja sie wycieki. Nie chce jej ruszac bo jest pekniecie na korpusie na wysokosci tego dolnego otworu mocujacego (foto). jakby pompiarz od razu pospawal bylo by miodzio.

obraz.png.08916c12457a3194a8dbc5f9a053a142.png

Edytowano przez Celownik07

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wtryskowa😎, 5 lat to nie dużo, ja na mojej od remontu jeżdżę, dokładnie w tym roku mija 34 lata, i zalany plynem pali przy -15 bez problemu(c4011),ale sprawdzić nie zaszkodzi, a pospawać ucho to dzisiaj prawie każdy ślusarz z tigiem albo nawet migomatem. Tylko zalać ją do pełna(pod korek) olejem przed spawaniem aby nie wybuchła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

https://ckz.swidnica.pl/wp-content/uploads/diagnostyka-silnika-ocena-szczelno%C5%9Bci-przestrzeni-nadt%C5%82okowej-1.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Celownik07    653

ta, paliwowa. poprawilem.

23 minuty temu, akmaly napisał:

cyt:

Kryteria oceniania
Porównując wyniki obu pomiarów (pomiar ciśnienia sprężania, próba olejowa) można
uzyskać informacje o stanie technicznym silnika. I tak:

- ciśnienie wzrosło do wartości nominalnej uszkodzone połączenie cylinder – tłok;
- ciśnienie nie zmieniło się – uszkodzone zawory;
- ciśnienie wzrosło nieznacznie – uszkodzone połączenie cylinder – tłok i zawory lub
uszkodzona uszczelka pod głowicą;

- ciśnienie jest jednakowe na sąsiednich cylindrach przed próbą i po próbie –
uszkodzona uszczelka pod głowicą;

- ciśnienie wzrosło ponad wartość nominalną – planowana głowica, nagar na tłokach;

 

a kiedy jest ze wszystko ok? bo tu widze czy wzroslo czy jest bez zmian to źle . czyli co, ma zmalec?

olej wlac za pomoca strzykawki przez otwor wtryskiwacza?

 

Ps. ma to znaczenie czy mierzylem cisnienie na zimnym czy na ciepłym silniku? bo mierzylem na zimnym.

Edytowano przez Celownik07

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marionos    106
1 godzinę temu, Celownik07 napisał:

a kiedy jest ze wszystko ok?

 

 

 

LOL  no jak to kiedy...   ok by było jakby Twój pomiar wykazał np po 26 na kazdym garze, a te kryteria co cytujesz mają tylko pomóc znaleźć co jest rozwalone w silniku..

Do proby olejowej trzeba trysknac olej, ale na tuleje a nie do komory w tłoku.
22 to  troche słabo..

próba olejowa i tak nic nie zmieni.. przemysl tylko sobie czy robisz calkowita kapitalke silnika juz teraz czy jeszcze troche go  dorzniesz i za moze kilka lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie sprawa jest oczywista, jeśli silnik nie bierze oleju,to go nie ruszam,poza wtryskami/pompą ,regulacją kąta wtrysku i luzu zaworowego,zacznie brać olej to wtedy można robić dół

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Celownik07    653

Pompa pojdzie na pierwszy rzut do sprawdzenia , jeszcze ta regulacja zaworow ,zobacze szczeliny. Silnika o tyle jestem ciekaw bo tesc z 10lat nie wymienial oleju  a caly czas byl na chodzie :). I moze to go uszczelnia. W sobote zalalem swiezym olejem wiec ten sezon bede go obserwowal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

daruj sobie remont tego parcha, worek $$ wsadzisz a dalej nie będzie czym robić a palić będzie tyle co 80-100 kunia na pompie rotacyjnej
rozglądaj się za czeską lub angielską czwórką


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj