gege

Ursus 330 biegi nie wchodzą

Polecane posty

gege    1

Witam.

Ciągnik po przerwie zimowej. Stał na luzie, lewarek na boki chodzi. Ale biegi żadne nie wchodzą. Ani na zgaszonym silniku ani na włączonym. 

Po zdemontowaniu lewarka widać, że tam wszystko jest równo (załączam zdjęcie) ale nie da sie nawet śrubokrętem nic przesunąć.

Do tej pory wszystko działało poza tym, że ciężko było przełączyć na górne biegi oraz z nich wrócić.

Proszę o pomoc.

G.

20230318_150440.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Napisano (edytowany)

Zdejmij pokrywę i zalej wodziki ropą czy jakimś innym WD. Pewnie się zapiekły 

Edytowano przez TomaszStach
Literówka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    769

Widać rdzę na wodzikach.. olej pewnie pomieszany z niewiadomo czym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

6465    10781

Jaki syf.  Weź to puść i zalej świeżym olejem ja mam zalane lux10 i śmiga wszystko aż miło. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gege    1

10 lat temu wymieniałem. Od tego czasu ciapek używany sporadycznie. Maks kilka-kilkanaście godzin na sezon, a w niektóre lata w ogóle. Nie mam co zrobić z 27 litrami oleju, nie widzę sensu. Na bagnecie wygląda czysto. Na 100% nie ma tam nic poza olejem przekładniowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    409

O ile to był olej przekładniowy ,a nie mieszanina oleju luxo-podobnego . Ponadto po dziesięciu latach w skrzyni mogła  wytrącić się woda z powietrza ,ponadto  gdyby olej był dobrej jakości to nie powstała by korozją. Warto byłoby sprawdzić jak wygląda środek skrzyni ,a jeżeli trzeba, wymyć skrzynię i wymienić olej , bo wkrótce może się okazać, że cały środek do wymiany.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gege    1

Znalazłem w zapiskach że wymieniałem w 2011 najwyraźniej na Hipol 6. Popsikałem teraz te wodziki WD40 ale nadal nic nie drgnie, nawet jak śrubokrętem próbuję podważać, żaden z trzech się nie chce ruszyć. A może zdjąć całą górną pokrywę i tam coś próbować?

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gege    1

Pokrywa zdjęta, załączam zdjęcie. To co wydawało się rdzą na wodzikach chyba nią nie jest. Po przetarciu na sucho wacikiem ładnie schodzi. 

Tak czy siak popsikałem wd40 po wszystkim, postukałem nieco i nic.  Jakieś sugestie? Coś wynika z tych zdjęć? :). 

20230321_132047.jpg

20230321_134656.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gege    1

Chcę dodać, że koła zębate też w żadną stronę nie dają się ruszyć. I mam wrażenie że nie da się przepchać ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gege    1
Drodzy, żadnych sugestii czemu KAŻDY element w skrzyni jest unieruchomiony? J jak temu zaradzić? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gege    1
O, to już wyższa szkoła jazdy. No nic, zleje, spróbuję czyścić bez rozbiórki. A czym zalać? Lux10 czy GL-4?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gege    1

olej spuszczony, ale na dole jakis szlam, jak to rozpuścić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    769

Ropownica na początek z rozpuszczalnikiem lub zmywaczem do hamulców.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jurek321    124
1 godzinę temu, gege napisał:

olej spuszczony, ale na dole jakis szlam, jak to rozpuścić?

Kup najtańszy rozpuszczalnik uniwersalny, pędzel, ropownica i szorujesz. Możesz rozpuszczalnik użyć kilka razy do mycia i kup olej chociaż orlenowski, a nie jakieś badziewie z prywatnych firm. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gege    1

A czemu na jednych Hipol6 / Agrol jest 80w a na innych 80w90? Które wybrać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    769

Kwestia oznaczenia, tylko kup orlen lub lotos, żeby znów nie zrobił się syf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniekc360    61

Normalnie to bym obstawiał, że się biegi zakleszczyły, ale ze zdjęć tego nie widać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1210    5

a sróbuj odpalić i  włączyć wałek WOM i podnośnik niech olej porozbryzguje po całej skrzyni może puści.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    409

Z tego co było napisane wcześniej, ciągnik był odpalany  ,zatem nie ma innej możliwości , na to , że obracają się wałki sprzęgłowe , przedni wałek WOM ,oraz wałek pośredni ( dolny). Dlatego już niewiele pozostaje elementów ruchomych w skrzyni ,które mogłyby " blokować jazdę". Dlatego proponuję rozruszać wodzik reduktora ( przesuwka pośrodku) ,ewentualnie okręcić zabezpieczenie widełek  reduktora i tym sposobem sprawdzić czy da się przesunąć do tyłu widełki z kołem reduktora lub czy będzie można przesunąć sam wałek  przesuwki. W przypadku gdyby był zapieczony kołek blokujący biegi - nie będzie można włączyć żadnego biegu ( nie da się przesunąć wodzika ) ale w obecnym układzie kołek blokujący nie blokuje przesuwki reduktora i dlatego od tego trzeba zacząć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jurek321    124

Coś takiego się dzieje jak stosuje się oleje prywatnych firm, kupujesz olej w sklepie, nie patrzysz na producenta tylko na cenę. Prywaciarze skupują przepracowane oleje, filtrują i zamiast uszlachetniaczy dolewają olej roślinny, a olej roślinny szybko się starzeje i jełczeje robiąc brązowy  , a później ten syf wręcz kamienieje. Gdyby olej był wymieniany najdłużej co pół roku coś takiego nie powinno się dziać. Podobnie dzieje się z ekodislem, po jakimś czasie wytrąca się brązowy nalot, a później brązowa maź na dnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    769

Na samej górze jest piękny... Skrzynia w środku powinna w teorii być czerwona, tu widać że ktoś lał przepalony z silnika albo podrabiany syf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez krowazie
      Witam wymieniliśmy sprzęgło w ursusie c330 na nowe i okazało się ze wałek mocy wom nie chce działać. Sprzęgło zostało wyregulowane 1 i 2 stopień. Jaka to może być przyczyna . Czyżby tarczki były do wymiany. Wyskakuje tez 6 bieg dlaczego ? Zaznaczam ze te problemy pojawiły się dopiero po wymianie sprzęgła na nowe. Dzięki za pomoc 💪
    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez Damianrolnik
      mam problem z biegiem 4 w ursusie c330.
      jak go włącze pyszczam sprzęglo a ona wyskakuje :angry:  i trzeba z now włączyć i przytrzymać aż się sprzęgło puści.
       
      Co mi możecie doradzić w tej sytuacji
       
      z góry dziękuje
    • Przez 12Mati12
      witam tak jak w tytule stoję przed zakupem tarcz sprzęgłowych a w zasadzie wielu częsci dziś rozebrałem silnik właśnie skończyłem kompletować dwa koszyki bo oczywiście jeden sklep nie może mieć wszystkiego. I teraz moje pytanie czy ktoś spotkał się i ma jakieś doświadczenie z tarczami Andoria mot? Chciałem kupić chełmno ale ani w jednym sklepie ani w drugim nie ma 1 stopnia za to są Andoria mot i jakieś chinole typowe. A jak tak to wybrać zwykłą czy jakąś z odprężnikiem (nie mam pojęcia co to jest na pierwszy rzut oka zwykła jest cała lita tarcza i ma zanitowaną piastę oraz okładziny a ta z odprężnikiem ma piastę później jest zanitowana blacha do kturej jeszcze jest dodatkowo zanitowana taka flanasza na której bezpośrednio już są okładziny) tak na prosty chłopski rozum to im mniej połączeń tym mniejsze prawdopodobieństwo awarii ale nie wiem może ktoś już ma na ten temat opinie
    • Przez Grzesiek0090
      Mam problem ze swoja 30, od niedawna jak prubuje wlaczyc bieg to jest straszny zgrzyt podczas jazdy jak redukuje bieg to jest jeszcze w miare ale jak sie zatrzymam i prubuje wlaczyc bieg to nieraz wcale niemoge bo zgrzyta jak h**???od nowosci niemiala zadnego remontu ma cos okolo 4500mtg
      Co to moze byc za awaria ja mysle ze to trzeba wymienic tarcze sprzeglowe a wy co oo tym sadzicie??? :rolleyes:
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj