gege

Ursus 330 biegi nie wchodzą

Polecane posty

gege    1

Witam.

Ciągnik po przerwie zimowej. Stał na luzie, lewarek na boki chodzi. Ale biegi żadne nie wchodzą. Ani na zgaszonym silniku ani na włączonym. 

Po zdemontowaniu lewarka widać, że tam wszystko jest równo (załączam zdjęcie) ale nie da sie nawet śrubokrętem nic przesunąć.

Do tej pory wszystko działało poza tym, że ciężko było przełączyć na górne biegi oraz z nich wrócić.

Proszę o pomoc.

G.

20230318_150440.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Zdejmij pokrywę i zalej wodziki ropą czy jakimś innym WD. Pewnie się zapiekły 

Edytowano przez TomaszStach
Literówka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6465    12339

Jaki syf.  Weź to puść i zalej świeżym olejem ja mam zalane lux10 i śmiga wszystko aż miło. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gege    1

10 lat temu wymieniałem. Od tego czasu ciapek używany sporadycznie. Maks kilka-kilkanaście godzin na sezon, a w niektóre lata w ogóle. Nie mam co zrobić z 27 litrami oleju, nie widzę sensu. Na bagnecie wygląda czysto. Na 100% nie ma tam nic poza olejem przekładniowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

O ile to był olej przekładniowy ,a nie mieszanina oleju luxo-podobnego . Ponadto po dziesięciu latach w skrzyni mogła  wytrącić się woda z powietrza ,ponadto  gdyby olej był dobrej jakości to nie powstała by korozją. Warto byłoby sprawdzić jak wygląda środek skrzyni ,a jeżeli trzeba, wymyć skrzynię i wymienić olej , bo wkrótce może się okazać, że cały środek do wymiany.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gege    1

Znalazłem w zapiskach że wymieniałem w 2011 najwyraźniej na Hipol 6. Popsikałem teraz te wodziki WD40 ale nadal nic nie drgnie, nawet jak śrubokrętem próbuję podważać, żaden z trzech się nie chce ruszyć. A może zdjąć całą górną pokrywę i tam coś próbować?

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gege    1

Pokrywa zdjęta, załączam zdjęcie. To co wydawało się rdzą na wodzikach chyba nią nie jest. Po przetarciu na sucho wacikiem ładnie schodzi. 

Tak czy siak popsikałem wd40 po wszystkim, postukałem nieco i nic.  Jakieś sugestie? Coś wynika z tych zdjęć? :). 

20230321_132047.jpg

20230321_134656.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gege    1

Chcę dodać, że koła zębate też w żadną stronę nie dają się ruszyć. I mam wrażenie że nie da się przepchać ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gege    1
Drodzy, żadnych sugestii czemu KAŻDY element w skrzyni jest unieruchomiony? J jak temu zaradzić? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gege    1
O, to już wyższa szkoła jazdy. No nic, zleje, spróbuję czyścić bez rozbiórki. A czym zalać? Lux10 czy GL-4?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gege    1

olej spuszczony, ale na dole jakis szlam, jak to rozpuścić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jurek321    129
1 godzinę temu, gege napisał:

olej spuszczony, ale na dole jakis szlam, jak to rozpuścić?

Kup najtańszy rozpuszczalnik uniwersalny, pędzel, ropownica i szorujesz. Możesz rozpuszczalnik użyć kilka razy do mycia i kup olej chociaż orlenowski, a nie jakieś badziewie z prywatnych firm. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gege    1

A czemu na jednych Hipol6 / Agrol jest 80w a na innych 80w90? Które wybrać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    997

Kwestia oznaczenia, tylko kup orlen lub lotos, żeby znów nie zrobił się syf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1210    5

a sróbuj odpalić i  włączyć wałek WOM i podnośnik niech olej porozbryzguje po całej skrzyni może puści.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Z tego co było napisane wcześniej, ciągnik był odpalany  ,zatem nie ma innej możliwości , na to , że obracają się wałki sprzęgłowe , przedni wałek WOM ,oraz wałek pośredni ( dolny). Dlatego już niewiele pozostaje elementów ruchomych w skrzyni ,które mogłyby " blokować jazdę". Dlatego proponuję rozruszać wodzik reduktora ( przesuwka pośrodku) ,ewentualnie okręcić zabezpieczenie widełek  reduktora i tym sposobem sprawdzić czy da się przesunąć do tyłu widełki z kołem reduktora lub czy będzie można przesunąć sam wałek  przesuwki. W przypadku gdyby był zapieczony kołek blokujący biegi - nie będzie można włączyć żadnego biegu ( nie da się przesunąć wodzika ) ale w obecnym układzie kołek blokujący nie blokuje przesuwki reduktora i dlatego od tego trzeba zacząć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jurek321    129

Coś takiego się dzieje jak stosuje się oleje prywatnych firm, kupujesz olej w sklepie, nie patrzysz na producenta tylko na cenę. Prywaciarze skupują przepracowane oleje, filtrują i zamiast uszlachetniaczy dolewają olej roślinny, a olej roślinny szybko się starzeje i jełczeje robiąc brązowy  , a później ten syf wręcz kamienieje. Gdyby olej był wymieniany najdłużej co pół roku coś takiego nie powinno się dziać. Podobnie dzieje się z ekodislem, po jakimś czasie wytrąca się brązowy nalot, a później brązowa maź na dnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    997

Na samej górze jest piękny... Skrzynia w środku powinna w teorii być czerwona, tu widać że ktoś lał przepalony z silnika albo podrabiany syf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Egon_1
      Witam mam problem  z najprawdopodobniej reduktorem w c330 gdy chce wbić 5 bieg to na ostro wbija się 2 a gdy puści się sprzęgło normalnie jest 5 a gdy chce wbić 2 to wchodzi bieg na bieg i skrzynia się blokuje w przypadku 3 biegu jest podobnie jak przy 5 biegu 
    • Przez Damianrolnik
      mam problem z biegiem 4 w ursusie c330.
      jak go włącze pyszczam sprzęglo a ona wyskakuje :angry:  i trzeba z now włączyć i przytrzymać aż się sprzęgło puści.
       
      Co mi możecie doradzić w tej sytuacji
       
      z góry dziękuje
    • Przez Mechanikza
      Witam ciągnik same laser stał całą zimę ostatnio do niego podchodzę naciskam sprzęgło a ono wpadło w podłogę co mogło się wydarzyć?
    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez 12Mati12
      witam tak jak w tytule stoję przed zakupem tarcz sprzęgłowych a w zasadzie wielu częsci dziś rozebrałem silnik właśnie skończyłem kompletować dwa koszyki bo oczywiście jeden sklep nie może mieć wszystkiego. I teraz moje pytanie czy ktoś spotkał się i ma jakieś doświadczenie z tarczami Andoria mot? Chciałem kupić chełmno ale ani w jednym sklepie ani w drugim nie ma 1 stopnia za to są Andoria mot i jakieś chinole typowe. A jak tak to wybrać zwykłą czy jakąś z odprężnikiem (nie mam pojęcia co to jest na pierwszy rzut oka zwykła jest cała lita tarcza i ma zanitowaną piastę oraz okładziny a ta z odprężnikiem ma piastę później jest zanitowana blacha do kturej jeszcze jest dodatkowo zanitowana taka flanasza na której bezpośrednio już są okładziny) tak na prosty chłopski rozum to im mniej połączeń tym mniejsze prawdopodobieństwo awarii ale nie wiem może ktoś już ma na ten temat opinie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj