kordzio14

Jak podłączyć podnośnik z siłownikiem jednostronnego działania

Polecane posty

kordzio14    0

Witam. Wie ktoś jak podłączyć taki podnośnik do Mtz, żeby dało sie opuszczać powoli?  podłączyłem pod to górne wyjście z zaślepką, podniosłem big baga prawą wajchą w kabinie ale jak dam na opuszczanie to big bag spada gwałtownie na dół. Miał ktos do czynienia z takim czyms? 

Z góry dzięki za odpowiedzi 

IMG_20230316_154126.jpg

IMG_20230316_154119.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kordzio14    0
28 minut temu, kmpw66 napisał:

Zamontuj dławik

 Ale Gdy zamontuje dławik to będzie dobrze podnosić? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Najlepiej to zrób sobie wolny spływ z tego drugiego wyjścia i wtedy będziesz mógł opuszczać na pozycji wymuszonej i jako tako będziesz kontrolował szybkość opadania. Dławik jak założysz to na pusto będzie bardzo wolno opadać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

To chyba najlepsza opcja. Zamontowany zaraz za szybkozlaczem pozwoli na regulację bezpośrednio z kabiny....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
peewee1984 napisał:

To chyba najlepsza opcja. Zamontowany zaraz za szybkozlaczem pozwoli na regulację bezpośrednio z kabiny....

powodzenia życzę 😁


kordzio14 napisał:

Dzięki za odpowiedzi. Zamówiłem dławik i zobacze jak to wszystko będzie działać. 

opisze Ci to w skrócie. Podjedziesz pod BB i będziesz czekał aż opadnie na odpowiednią wysokość, albo wyjdziesz i popuścisz dławik żeby było szybciej, zapniesz bb podniesiesz i musisz skręcić dławik żeby za szybko nie opadał, przewieziesz bb, odepniesz i jedziesz po kolejny i wszystko od nowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

A jak mu tutaj wolny spływ pomoże? Siłownik wygląda na nurnikowy więc cudów się z tego nie uzyska...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Dźwignia od wyjść hydraulicznych ma 4 pozycje. Podnoszenie, zamknięte, opuszczanie wymuszone i pozycja pływająca. Do siłownika jednostronnego np kiper w przyczepie podpinasz jeden przewód i siłownik taki powinno się opuszczać na pozycji pływającej żeby rozdzielacz nie pracował w tym czasie pod maksymalnym ciśnieniem z tym że nie masz wtedy kontroli nad szybkością opadania. Dlatego jak podepnie wolny spływ do drugiego wyjścia z tej samej pary to będzie mógł opuszczać na pozycji wymuszonej a wtedy już można kontrolować prędkość opadania odpowiednio ciągnąc dźwignię. Ja mam dławik założony ale do podnośnika z tym że używam go tylko do ciężkiego agregatu. Wyreguluję go raz po zapięciu i już nie muszę kręcić bo jego ciężar praktycznie się nie zmienia. Przy bb różnica między pustym ramieniem a obciążonym jest kolosalna i dlatego zabawa z dławikiem według mnie nie ma sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

O funkcji pływającej w rozdzielaczu autor nie wspominał. Spokojnie powinno to działać na opuszczaniu wymuszonym.,. O ile rozdzielacz jest sprawny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Będzie działać ale nie jest to zgodne ze sztuką. Ja jak miałem we Władku zrobiony spych z przodu na siłowniku nurnikowym to dwie pompy mi rozerwało jak ojciec w mrozy śnieg spychał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kordzio14    0
3 godziny temu, mani51 napisał:

Dźwignia od wyjść hydraulicznych ma 4 pozycje. Podnoszenie, zamknięte, opuszczanie wymuszone i pozycja pływająca. Do siłownika jednostronnego np kiper w przyczepie podpinasz jeden przewód i siłownik taki powinno się opuszczać na pozycji pływającej żeby rozdzielacz nie pracował w tym czasie pod maksymalnym ciśnieniem z tym że nie masz wtedy kontroli nad szybkością opadania. Dlatego jak podepnie wolny spływ do drugiego wyjścia z tej samej pary to będzie mógł opuszczać na pozycji wymuszonej a wtedy już można kontrolować prędkość opadania odpowiednio ciągnąc dźwignię. Ja mam dławik założony ale do podnośnika z tym że używam go tylko do ciężkiego agregatu. Wyreguluję go raz po zapięciu i już nie muszę kręcić bo jego ciężar praktycznie się nie zmienia. Przy bb różnica między pustym ramieniem a obciążonym jest kolosalna i dlatego zabawa z dławikiem według mnie nie ma sensu.

W jaki sposób zrobić wolny spływ do drugiego wyjścia jeżeli mam tylko jeden wąż z siłownika? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

wystarczy wyprowadzić na tył ciągnika wąż wpięty gdzieś w zbiornik oleju a na drugim końcu dać szybkozłączkę męską i wpiąć w to drugie wyjście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91
50 minut temu, mani51 napisał:

Będzie działać ale nie jest to zgodne ze sztuką. Ja jak miałem we Władku zrobiony spych z przodu na siłowniku nurnikowym to dwie pompy mi rozerwało jak ojciec w mrozy śnieg spychał.

To raczej nie wina podłączenia, tylko ustawienia ciśnienia. Jeśli pompa generuje max 160 bar, a zawór przelewowy w rozdzielaczu ustawiony jest na 200 to siłą rzeczy pompa nie wytrzyma. 

Jeśli autor ma do przestawienia 5 big bagów w ciągu roku to spokojnie wystarczy mu ten zawór dlawiaco zwrotny. Będzie on działał z każdym innym ciągnikiem bez konieczności modyfikacji układu hydraulicznego w każdym egzemplarzu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Na 5 bb to można i bez zaworu dławiącego sobie poradzić, tylko z wyczuciem sterować dźwignią tzn opuszczać na pozycji wymuszonej nie na pływająceji nie gazować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kordzio14    0
4 godziny temu, mani51 napisał:

Na 5 bb to można i bez zaworu dławiącego sobie poradzić, tylko z wyczuciem sterować dźwignią tzn opuszczać na pozycji wymuszonej nie na pływająceji nie gazować.

Nie mam dużo  tych bb do podnoszenia. Tylko problem jest w tym ze leciutko ruszyłem dźwignie na opuszczanie a bb spada od razu gwałtownie na dół. Nie da sie sterować opuszczaniem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj