bartek879

Jaki interfejs diagnostyczny do ciągników? Texa czy Jaltest?

Polecane posty

bartek879    0

Cześć,

planuję zakup interfejsu diagnostycznego do maszyn rolniczych. Chciałbym obsłużyć przede wszystkim John Deere, New Holland, Deutz, Fendt i Class. Interesuje mnie diagnostyka silnika, kalibracje i podgląd parametrów skrzyni, itp. Generalnie chciałbym zająć się naprawą i diagnostyką maszyn agro. Wiadomo, że żaden komputer nie zastąpi doświadczenia, ale żeby je zdobyć trzeba sobie w tym pomóc. Najbardziej składniam się w stornę TEXA w wersji OFF HIGHWAY, ponieważ widziałem na własne oczy jak serwisant używał i działało bardzo sprawnie.

Jaki interfejs diagnostyczny polecacie z własnego doświadczenia? Na jakich pracujecie podczas napraw? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź i opinię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    220

Ani jeden ani drugi. 

Jak chcesz to robić dobrze, to kup do każdej marki dedykowany sprzęt. Niestety, ale ciągniki to nie jest ta sama branża co samochody, gdzie nawet Delphi klon za pare zł zrobi naprawde dużo i poprawnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Kalibracja z texy? Już to widze...chcesz profesjonalnie diagnozować i kalibrować to tylko fabryczne zestawy do każdej marki....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
velFoka    9

Z doświadczenia powiem że koleś u mnie był i texa nie ogarnia nic w DF Agrotron z 2003 r. Dopiero serwisowy zdjął kaganiec a texa nigdzie nic nie mogła wejść 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653
2 godziny temu, Rowan napisał:

Ani jeden ani drugi. 

Jak chcesz to robić dobrze, to kup do każdej marki dedykowany sprzęt. Niestety, ale ciągniki to nie jest ta sama branża co samochody, gdzie nawet Delphi klon za pare zł zrobi naprawde dużo i poprawnie.

Delphi za parę zł to zrobisz co nie co ale w zabytkach. Nowe auta to już przeważnie dedykowany sprzęt plus możliwość połączenia się z serwerem firmy przy jakichś kodowaniach czy adaptacjach. Odczytanie błędów nie wiele dzisiaj daje bo nowe części trzeba zakodować lub przeprowadzić adaptacje a tu już coraz częściej trzeba się łączyć z serwerem firmy. Tanio to już było ale kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    220

Ja o tym wiem, dlatego pisze o tym, że tylko i wyłącznie fabryczny sprzęt. Tylko porównałem, ale i tak tym Delphi zrobisz więcej w samochodach niż Texą w ciągnikach. Ona nawet błędy źle interpretuje 🤦‍♂️

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek879    0

Dzięki za odpowiedzi. Podsumowując lepiej skupić się na jednej - dwóch markach i zaopatrzyć się w oryginalny interfejs? Powiedzmy taki Service Advisor do John Deere lub DPA5 do grupy CNH rzeczywiście poradzi sobie z obsługą całego ciągnika, czy też ma jakieś ograniczenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    220

Do CNH to nawet nie kupuj bo nie warto. Kup pakiet serwisówek do wszystkich najpolarniejszych serii i to Ci wystarczy, oczywiście poparte doświadczeniem. W ciągnikach tej grupy tak czy tak to praktycznie wszystko robi się z MENU HH. JD owszem trzeba mieć do większości rzeczy interfejs, aczkolwiek aż do serii xx30 można sobie poradzić adresacją. Jeśli to premium, wersje comfort albo Advisor albo „kalulator”. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek879    0

Pisząc o adresacji mówisz o parametrach wyświetlanych przez command center ?  Wiesz może w jakiej serwisówce znajdę opis wszystkich adresów? Cały czas walczę z układem wtryskowym w JD wersji Premium ale nigdzie nie znalazłem opisów adresów np dla ECU, a pewnie dużo by to wyjaśniło . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    220

Wszystkich adresów nie znajdziesz w żadnej serwisówce. Niestety ale nie opisano dokładnie adresacji. Tym bardziej do silnika. Tylko pytanie jakie Ty parametry chcesz sprawdzić. Advaisorem można zrobić test wtryskiwaczy, ale to nie zmienia faktu, że wtryskiwacze dokładnie to tylko można na prôbniku sprawdzić. Chyba, że masz problem z czymś innym? JD pod względem układów wtryskowych to po prostu gównolit.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    220
4 godziny temu, hubertuss napisał:

Tam raczej nie ma co szukać błędów tylko trzeba wymieniać ten szit od denso.

Trudno sie z Tobą nie zgodzić 😉 Przy okazji pompa do sprawdzenia, zawór w pompie.

41 minut temu, JD1052 napisał:

Rowan miałeś kiedyś dpa 3?

Nie, na 5-tce tylko robiłem.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek879    0
8 godzin temu, Rowan napisał:

Wszystkich adresów nie znajdziesz w żadnej serwisówce. Niestety ale nie opisano dokładnie adresacji. Tym bardziej do silnika. Tylko pytanie jakie Ty parametry chcesz sprawdzić. Advaisorem można zrobić test wtryskiwaczy, ale to nie zmienia faktu, że wtryskiwacze dokładnie to tylko można na prôbniku sprawdzić. Chyba, że masz problem z czymś innym? JD pod względem układów wtryskowych to po prostu gównolit.

Jest problem z mocą. Rok temu silnik miał zwiększaną moc, nowa mapa razem z pomiarem na hamowni. Wszystko było ok, ale od jakiegoś czasu ciągnik stopniowo słabł. Wtryski poszły do regeneracji - zero poprawy. Serwis John Deere wymienił wtryski na nowe, oryginalne, ale nadal to samo. Wszystkie parametry wyglądają prawidłowo. Ciśnienie doładowania, temperatury powietrza, ciśnienie na listwie zgadzają się z zadanymi. Silnik pracuje równo, ale jest bardzo słaby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Sprawdź filtry paliwa po zimie. U siebie w jednym ferdku niżby w odstojniku ok bo szklany i widać. A sprzęt chodził w trybie eko jak to się śmiałem bo na wyższych biegach mocy nie było. Nawozy posiałem i wymieniłem filtr i jak ręką odjął.

W osobówce tej wiosny tez to miałem pomimo dość systematycznej zmiany filtrów paliwa brak mocy na wysokich obrotach czasami przerywanie zero błędów w sterowniku winny filtr.

EGR działa prawidłowo zmienna geometria działa prawidłowo? Być może trzeba wgrać ori mapę by go zdiagnozować. Ewentualnie wyjąc wtryski i zajrzeć do cylindrów.

Niektórzy mistrzowie tuningu robiąc mapy wyłączają możliwości generowania błędów by to działało. Kumpel miał beemkę po tuningu zero błędów ale coś było nie tak. Dopiero ori mapa spowodowała wysyp komunikatów. Jeśli wszystkie parametry wyglądają ok. Bo i egr i vtg powinno sypać błędami jeśli już to może wyjąć wtryski i przy pomocy kamery zajrzeć do cylindrów.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adasku10
      Forumowicze, posiadam swoją zacną c330m i mam problem ze światłami z tyłu, przód świeci ok. 
      Czy stare lampy czy nówki z tyłu świeci tylko kierunkowskaz, zero postoju i stopu. Prąd do lamp dochodzi bo jednak świecą kierunkowskazy. Dodam, że nigdy nie grzebałem w elektryce. Chciałbym to sam zrobić, lecz za bardzo nie wiem od czego zacząć, 
      Ktoś miał podobny problem ?
      Proszę o jakieś konstruktywne komentarze, schematy podłączenia tyłu w ciapku. 
       
    • Przez Tomo555
      Witam. Mam problem z class scorpion 9040. Odpali, będzie normalnie jezdzic wszystko funkcjonować, po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika zapala się kontrolka od hamulca pneumatycznego/ręcznego i nie gaśnie. hydraulika zwalnia i maszyny nie chce jechać. Co może być problemem? Pozdrawiam
    • Przez mlodyrolnik07
      Witam mam pytanie jak nazywa sie ta wtyczka, zakupilem ladowarke bez radia a w miejscu radia jest ta oto wtyczka i nie moge znalezc radia z taka wtyczka.(ładowarka Jcb 520-50)



    • Przez Adeq95
      Witam, czy ktoś z forum użytkuje interfejsy diagnostyczne takie jak np. JALTEST, TEXA, a może coś innego z uniwersalnych testerów. Chodzi mi o opinie ludzi którzy na tym pracowali a nie tych które "coś gdzieś słyszały". W głównej mierze chodzi mi czy nadają się do konkretnej diagnostyki i czy poradzą sobię z kalibracją skrzyni, hydrauliki, programowaniem czujników itp. Wiem że najlepszym rozwiązaniem jest kupno interfejsów oryginalnych do poszczególnych marek ale chciałbym uzyskać informację czy te uniwersalne za "grubą kasę" się do czegoś nadają, bo wydawać 15 tys na coś czym można tylko odczytać i ewentualnie skasować błędy nie ma sensu. 
      Wiem że kilka tematów odnośnie interfejsów już było ale nikt nigdzie nie napisał jak działają w praktyce więc zakładam nowy temat. 
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj