wieslawa_olo

Wymiana oleju renault ares 550- co to za podzespoły

Polecane posty

Witam. Przymierzam się do serwisu olejowego w renault ares 550. Znalazlem 3 filtry ( duża owalna puszka i 2  szczuplejsze wkłady). Czy te 3 filtry to cala wymiana czy jest coś dodatkowego? Na zdjeciach ktore załączam są jeszcze 2 elementy których nie znam. Może ktoś mi odpowie co to jest i za co odpowiada?

20230313_172839.jpg

Przed chwilą, wieslawa_olo napisał:

Witam. Przymierzam się do serwisu olejowego w renault ares 550. Znalazlem 3 filtry ( duża owalna puszka i 2  szczuplejsze wkłady). Czy te 3 filtry to cala wymiana czy jest coś dodatkowego? Na zdjeciach ktore załączam są jeszcze 2 elementy których nie znam. Może ktoś mi odpowie co to jest i za co odpowiada?

20230313_172839.jpg

 

 

20230313_172918.jpg

20230313_172942.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylip    45

Ta duża puszka to akumulator hydrauliczny i z tego co pamiętam powinno być w nim ciśnienie 20 bar. Wykręć i oddaj do zakładu zajmującego się hydrauliką siłową w celu weryfikacji i dobicia gazu. Sprawdź tylko gdzieś dla pewności jakie tam dokładnie ma być ciśnienie, bo jak będziesz oddawał do weryfikacji musisz im to podać. 

Ta mniejsza puszka pod nim to filtr mikropompki i wymienia się w nim wkład. Ponadto w korku spustowym na spodzie skrzyni tym dużym w przystawce przedniego napędu jest jeszcze siatkowy filtr, który się myje. Łącznie daje to aż  5 filtrów hydraulicznych w ciągniku. Wraz z wymianą oleju wymieniasz wszystkie, natomiast corocznie lub co 200 h tylko te dwa w szklankach. 

Edytowano przez sylip

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylip    45

Oczywiście, że wymieniać, bo nie wiadomo zapewne kto i kiedy to ostatni raz wymieniał. Hydroakumulator stabilizuje ciśnienie oleju w układzie półbiegów, żeby płynniej się przełączały. 

Edytowano przez sylip

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas91    0

Dołączę się do pytania. Za co odpowiadają poszczególne filtry? Najbardziej ciekawi mnie ten duży przykręcany, który znajduje się najbardziej z tyłu ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylip    45

Pierwszy jest ten siatkowy na dole skrzyni w przestawce przedniego napędu - filtruje grubsze zanieczyszczenia, wyciąga się go i myje w zasadzie tylko podczas wymiany oleju. 

Następnie olej przechodzi przez ten duży z tylu skrzyni, też jest na ssaniu i już w miarę dokładnie filtruje (nie pamiętam ile mikronów). Wymiana w zasadzie też zrazem z olejem co 800 godzin.

Potem olej trafia już pod ciśnieniem do tych 2 filtrów w szklankach na dokładną filtrację  i te wkłady się wymienia co roku lub 200 godzin. 

Ponadto jest jeszcze filtr na zasilaniu mikropompki od sterowania półbiegami i tez wymieniany razem z olejem co 800 godzin. 

Od siebie dodam, że ja stosuje tylko oryginalne filtry hydrauliczne Claasa , ale trzeba je kupować od listopada do końca marca (bodajże 25% taniej) i wtedy koszty zbliżają się do cen zamienników. Miałem problem z zamiennikami, bo puszczały będące w zestawie uszczelnienia szklanek, a przy oryginałach jest sucho. Ponadto nie wiadomo jak z jakością filtracji, bo troszkę syfu choćby z hamulców ląduje w oleju. 

Edytowano przez sylip
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas91    0

Dziękuję za odpowiedź. A czy normalnym jest duża zawartość opiłków w tych filtrach. Czy raczej trzeba się martwić grubszym remontem? Nie wiem ile może być zrobione godzin na tych filtrach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylip    45
19 godzin temu, Lukas91 napisał:

Dziękuję za odpowiedź. A czy normalnym jest duża zawartość opiłków w tych filtrach. Czy raczej trzeba się martwić grubszym remontem? Nie wiem ile może być zrobione godzin na tych filtrach. 

U mnie przy corocznej wymianie filtrów nie ma opiłków, tylko trochę syfu. Pojawienie się opiłków może być spowodowane zużytymi tarczami hamulcowymi. W zasadzie to trzeba sprawdzić na początku. Kilka godzin roboty. Jeżeli tam jest OK to może kończyć się popa hydrauliczna, albo szykuje się remont skrzyni. Trudno to stwierdzić na miejscu, a co dopiero przez internet. 

wieslawa_olo co do numerów filtrów to ja mam inny model i mogą być inne. W serwisie po numerze VIN traktora dobiorą właściwe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj