Skocz do zawartości

Wymiana oleju renault ares 550- co to za podzespoły


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Przymierzam się do serwisu olejowego w renault ares 550. Znalazlem 3 filtry ( duża owalna puszka i 2  szczuplejsze wkłady). Czy te 3 filtry to cala wymiana czy jest coś dodatkowego? Na zdjeciach ktore załączam są jeszcze 2 elementy których nie znam. Może ktoś mi odpowie co to jest i za co odpowiada?

20230313_172839.jpg

Przed chwilą, wieslawa_olo napisał:

Witam. Przymierzam się do serwisu olejowego w renault ares 550. Znalazlem 3 filtry ( duża owalna puszka i 2  szczuplejsze wkłady). Czy te 3 filtry to cala wymiana czy jest coś dodatkowego? Na zdjeciach ktore załączam są jeszcze 2 elementy których nie znam. Może ktoś mi odpowie co to jest i za co odpowiada?

20230313_172839.jpg

 

 

20230313_172918.jpg

20230313_172942.jpg

Opublikowano (edytowane)

Ta duża puszka to akumulator hydrauliczny i z tego co pamiętam powinno być w nim ciśnienie 20 bar. Wykręć i oddaj do zakładu zajmującego się hydrauliką siłową w celu weryfikacji i dobicia gazu. Sprawdź tylko gdzieś dla pewności jakie tam dokładnie ma być ciśnienie, bo jak będziesz oddawał do weryfikacji musisz im to podać. 

Ta mniejsza puszka pod nim to filtr mikropompki i wymienia się w nim wkład. Ponadto w korku spustowym na spodzie skrzyni tym dużym w przystawce przedniego napędu jest jeszcze siatkowy filtr, który się myje. Łącznie daje to aż  5 filtrów hydraulicznych w ciągniku. Wraz z wymianą oleju wymieniasz wszystkie, natomiast corocznie lub co 200 h tylko te dwa w szklankach. 

Edytowane przez sylip
Opublikowano (edytowane)

Oczywiście, że wymieniać, bo nie wiadomo zapewne kto i kiedy to ostatni raz wymieniał. Hydroakumulator stabilizuje ciśnienie oleju w układzie półbiegów, żeby płynniej się przełączały. 

Edytowane przez sylip
Opublikowano

Dołączę się do pytania. Za co odpowiadają poszczególne filtry? Najbardziej ciekawi mnie ten duży przykręcany, który znajduje się najbardziej z tyłu ciągnika

Opublikowano (edytowane)

Pierwszy jest ten siatkowy na dole skrzyni w przestawce przedniego napędu - filtruje grubsze zanieczyszczenia, wyciąga się go i myje w zasadzie tylko podczas wymiany oleju. 

Następnie olej przechodzi przez ten duży z tylu skrzyni, też jest na ssaniu i już w miarę dokładnie filtruje (nie pamiętam ile mikronów). Wymiana w zasadzie też zrazem z olejem co 800 godzin.

Potem olej trafia już pod ciśnieniem do tych 2 filtrów w szklankach na dokładną filtrację  i te wkłady się wymienia co roku lub 200 godzin. 

Ponadto jest jeszcze filtr na zasilaniu mikropompki od sterowania półbiegami i tez wymieniany razem z olejem co 800 godzin. 

Od siebie dodam, że ja stosuje tylko oryginalne filtry hydrauliczne Claasa , ale trzeba je kupować od listopada do końca marca (bodajże 25% taniej) i wtedy koszty zbliżają się do cen zamienników. Miałem problem z zamiennikami, bo puszczały będące w zestawie uszczelnienia szklanek, a przy oryginałach jest sucho. Ponadto nie wiadomo jak z jakością filtracji, bo troszkę syfu choćby z hamulców ląduje w oleju. 

Edytowane przez sylip
  • Thanks 1
Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź. A czy normalnym jest duża zawartość opiłków w tych filtrach. Czy raczej trzeba się martwić grubszym remontem? Nie wiem ile może być zrobione godzin na tych filtrach. 

Opublikowano
19 godzin temu, Lukas91 napisał:

Dziękuję za odpowiedź. A czy normalnym jest duża zawartość opiłków w tych filtrach. Czy raczej trzeba się martwić grubszym remontem? Nie wiem ile może być zrobione godzin na tych filtrach. 

U mnie przy corocznej wymianie filtrów nie ma opiłków, tylko trochę syfu. Pojawienie się opiłków może być spowodowane zużytymi tarczami hamulcowymi. W zasadzie to trzeba sprawdzić na początku. Kilka godzin roboty. Jeżeli tam jest OK to może kończyć się popa hydrauliczna, albo szykuje się remont skrzyni. Trudno to stwierdzić na miejscu, a co dopiero przez internet. 

wieslawa_olo co do numerów filtrów to ja mam inny model i mogą być inne. W serwisie po numerze VIN traktora dobiorą właściwe. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v