rudi0018

Dwa Pytania Belarus 920

Polecane posty

rudi0018    3

1. Witam Mam Belarusa 920(ma on tylko 3 lata) z skrzynia 4-biegową i gdy chce wrzucić 1 lub wsteczny bieg to nie raz "wchodzi" on ze zgrzytami lub wogule nie chce wejść i muszę jeszcze raz nacisnąć sprzęgło i dodam że jest mały luz na pedale sprzęgła(sprzęgle)(około 1,5cm). Czy sprzęgło jest do regulacji, czy to coś innego?

2. Gdy hamuje lewym pedałem hamulca (czyli lewym kołem) to gdy wciskam hamulec powoli, stopniowo to nic się nie dzieje wcisnę minimalnie mocniej i nagle hamuje ostro(kolo się zatrzymuje w miejscu) a w prawym kole jest normalnie hamuje stopniowa. I czy też hamulec jest do regulacji , czy coś innego?

Proszę o szybką odpowiedź i wszystkim dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trafik    0

Czy ten ciągnik współpracuje z turem??, jeśli tak to może czas zmienić tarczę a jeśli nie to regulacja powinna wystarczyć.

 

Co do hamulca to tak samo musisz go wyregulować, ale jest też inny sposób rozpędź ciągnik i gwałtownie naciśnij hamulec wtedy powinien się naprawić i się nie blokować a i rób to ostrożnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rudi0018    3

Ciągnik nie współpracuje z turem więc też myślę że regulacja tylko:).

 

A co do hamulca to tak zrobię przy najbliższej okazji. Dzięki

 

Proszę też o inne wypowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Rozbierz tą stronę, Sprawdz gniazda kulek rozpierających, Sprzwdz czy nie są tarcze zaolejone i profilaktycznie wymień sprężynki ściągające rozpieracz, dobrze wyreguluj. Powinno pomóc na jakiś czas. Tego rodzaju hamulcom czasem tak odbija czy w mtz, ursusie czy zetorze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariush19    0

Mam nowego 920 i też mam identycznie z hamulcami. Prawe koło w pewnym momencie blokuje na maksa że można przez szybę wypaść, a lewe łagodnie. Kilkakrotne regulacje nic nie pomogły. Był serwis na pierwszym przeglądzie regulowali i też nic nie pomogło. Dostęp do tych tarcz jest bezproblemowy? nie trzeba koła zdejmować?

Co do wbijania biegów: jak wrzucasz jedynkę i nie chce ona wejść to delikatnie puszczaj sprzęgło i bieg wskoczy jak w masło. To samo ze wstecznym. Nie wiem czemu tak się dzieje, myślałem że się dotrze ale u Ciebie po 3 latach tak samo jest...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

w 920 jest 14/4 synchro tak jak w 952 chyba, u mnie już się wszystkie biegi wyrobiły i bezproblemowo łagodnie się włączają


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rudi0018    3

Moim zdaniem to sprzęgło jest do regulacji, bo na pedale jest bardzo mały luz i tylko jedynka i wsteczny tak ciężko wbijają.

A co do hamulca to moim zdaniem tez regulacja.

A co wy o tym sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FaRcIaSz    7

Ja mam te same problemy niestety co wy :( ale mam jeszcze jeden dodatkowy a mianowicie wstecznego jak go włącze (wrzucę) to potrafi wyskoczyc to co z tym zrobic ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

W moim 820 zawsze wysprzęglam 2 razy i biegi wchodzą bez zgrzytów,wsteczny wyskakuje gdy nie do końca go włożę (powinienem głębiej wciągnąć dźwignie biegów) co do hamulców to ostatnio też zaczęły działać nie równo ale to sprawa regulacji.Co do regulacji sprzęgła to polecam tam zajrzeć gdyż po 3tyś godzin pracy wymagało niewielkich regulacji.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

ja w 952 mam juz ponad 4tys mtg i jedynka czy wsteczny dalej potrafia nie wejsc za pierwszym razem . ten typ tak ma . a hamulce jak sie blokuja to trzeba podciagnac i problem zniknie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
powsinoga    0

Ja mam te same problemy niestety co wy :( ale mam jeszcze jeden dodatkowy a mianowicie wstecznego jak go włącze (wrzucę) to potrafi wyskoczyc to co z tym zrobic ?

 

kolego ja też tak miałem z wstecznym wysukakuje bo za słabo go wbijasz lub blokuje się drążek zmiany poprostu go inaczej przegnij

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cichy1925    1

mam pytanie odnośnie hamulców w 952 zrobiły się jakieś słabe jak można troszkę podciągnąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj