Gabrys05

Znoszenie przedniej osi C-330

Polecane posty

Gabrys05    3

Cześć!

Macie jakieś sposoby, żeby nie znosiło przodu w c 330 podczas zimy? 

Pozdro!

Edytowano przez Gabrys05

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gabrys05    3
Przed chwilą, wojtal24 napisał:

o co chodzi?

No bo jadąc w zime przy jeździe w przód przy skręcie znosi go na bok, czy może jest jakiś sposób na to żeby to bardziej ograniczyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2471
Gabrys05 napisał:

Przed chwilą, wojtal24 napisał:

o co chodzi?

No bo jadąc w zime przy jeździe w przód przy skręcie znosi go na bok, czy może jest jakiś sposób na to żeby to bardziej ograniczyć?

a jakie masz opony ?


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2471
Gabrys05 napisał:

6.00 x 16 kabat te paski

a jak że zbieżnością traktor stoi na całej oponie bo może koła idą że skosa do srodka i tylko opony przywierają zewnetrzymi rantami czy ma obciążniki z przodu przy zaczepie o obciążniki w felgach nie pytam bo pewnie nie ma


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gabrys05    3
2 godziny temu, wojtal24 napisał:

a jak że zbieżnością traktor stoi na całej oponie bo może koła idą że skosa do srodka i tylko opony przywierają zewnetrzymi rantami czy ma obciążniki z przodu przy zaczepie o obciążniki w felgach nie pytam bo pewnie nie ma

 

1 godzinę temu, krzys111 napisał:

Dociążyć. Traktor jest lekki i to normalne że tak się dzieje .

 

20221015_160734.jpg

Edytowano przez Gabrys05

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Wolniej wchodzić w zakręty. Fizyki nie oszukasz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Czy temat dotyczy ciągnika przedstawionego na powyższej fotce ? Wydaje mi się ,że została w nim wprowadzona modyfikacja osi przedniej . . Bez względu na okoliczności trzeba sprawdzić czy  ustawienie ramienia  kierowniczego (wąsa  sworznia zwrotnicy ) po obydwu stronach  idealnie pokrywa się z osią przednią  ( są równoległe w płaszczyźnie pionowej ).,. Sworznie zwrotnicy mogą być zamontowane od osi okrągłej a wtedy mimo prawidłowej  zbieżności-  przy skręconych kołach kąty skrętu kół będą nieprawidłowe.

Jeżeli  elementy  zwrotnicy ustawione są prawidłowo , to : patrz posty wyżej .😃

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    640

Dane katalogowe dla osi okrągłej:

Kąt pochylenia kół przednich 5°

Kąt wyprzedzania zwrotnicy 3°30'

Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy 6°30'

Zbieżność kół przednich 2-10 mm.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu:

-do prac polowych 1,5kG/cm2

-do prac transportowych 1,8kG/cm2.

Jeśli chodzi o dociążenie przodu w tym C-330 ze zdjęcia, to on już jest wystarczająco obciążony. Jeden obciążniki w kole przednim waży około 21kg, co łącznie daje 84kg.

Edytowano przez bergman31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Powyższe dane - poniekąd błędne masa obciążnika przedniej osi 21kg ( mocowane do wspornika )

masa obciążników dodatkowych  ( w koła przednie ) - 4x15,2 kg 

 

Oś płaska ma też inną konstrukcję:

- kąt pochylenia sworznia zwrotnicy 8⁰

- kąt pochylenia koła 3⁰30'

- kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy 0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    640

Dane podałem z fabrycznej instrukcji obsługi wydanej w 1968 roku. 

W C-325, C-328 i pierwszych C-330 były montowane obciążniki kół przednich o większej masie, czyli 21kg.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    640

Tak się przyglądam temu C-330 ze zdjęcia i zastanawiam się czy przypadkiem nie jest to C-325 lub C-328 ze zmienioną osią przednią, silnikiem S-312C i maską od C-330?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Może właściciel zdradzi tajemnicę ? Wygląda na C328 , nieco inna obudowa sprzęgła , oraz rozrusznik z elektrowłącznikiem na górze - czyli R5 lub "żukowski" .Z kolei piasty przednie inne niż montowane w C328 na 5 śrub - takie jak w pierwszych egzemplarzach C330 ( ale oś jest po wymianie ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    640

Do tego podest wydaje się jakiś wąski a takie były w C-325.

Piasty na 5 śrub były montowane w osiach okrągłych a na 5 śrub w osiach płaskich.

Edytowano przez bergman31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Piasty na 5 były tylko przez pierwsze kilka lat do ok 1972 roku ( może 73) , a oś płaską wprowadzono pod koniec 1978 roku.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gabrys05    3
5 godzin temu, bergman31 napisał:

Tak się przyglądam temu C-330 ze zdjęcia i zastanawiam się czy przypadkiem nie jest to C-325 lub C-328 ze zmienioną osią przednią, silnikiem S-312C i maską od C-330?

Tak to C - 328

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Joker93
      Witam koledzy mam problem z wyciekiem oleju z przedniej zwolnicy w forterce 120hsx jak to rozebrać bo nigdy tego nie robiłem 
    • Przez ukasz
      Dziś zauważyłem że cała przednia oś ma dość spory luz, jednak nie jest o luz osiowy a cała oś przesuwa się do przodu i do tyłu.W instrukcji widzę tylko że z każdej strony jest jakiś pierścień ale wygląda on na dość gruby wiec raczej nie służy do kasowania luzu. i nie wiem czy można dokupić podkładki do kasowania tego luzu czy trzeba kombinować i samemu dorabiać.
    • Przez Metality_Dawid
      Witam jestem tokarzem, z chęcią podejmę się naprawą przednich osi ciągników do 120hp 2x4 oraz 4x4. Możliwość wysyłki, wystawiam FV, kod pocztowy 21-060. Pozdrawiam
      Nr.tel 722 017 799
      Adres e-mail biuro.metality@wp.pl
      Preferuje pisać na adres e-mail z przesłaniem zdjęć potrzebnej naprawy.
    • Przez emil355
      Witam ponownie agro-forumowiczów . Jak sądzicie opłaca się założyć do C 330 opony szersze na przód ??? Czy lepiej oryginalne 6.00-16 ???
      Myślę że jak założył bym te szersze 7.50-16 to tak by może już przód mniej tonął w podmokłym terenie , do ładowacza czołowego też lepiej by pasowały bo oryginalne mogą nie wytrzymywać i mogą pękać <_< :unsure: .
      Co o tym sądzicie :rolleyes: , z doświadczenia itp
      Dziękuje już za wszelkie porady odp na mój nowy temat ...
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam chodziło by mi o oś resorową ale mam piewien problem oddośnie  bo mam tura przy ciapku  a chciałbym założyć resorowaną od ursusa 4011 nie mogę mieć bo nie mam okrągłej  to bym musiał zmienić cała oś i nie wiadomo czy ta oś by wytrzymała takich naprężen  wiec pomyślałem o zetorku 5211 lub 7211 ale nie wiem czy ona jest za wielka żeby ta półośka weszła mi https://sprzedajemy.pl/polos-przednia-zetor-5211-7211-stary-typ-warszew-2-e30984-nr65562662  i pytanie mam do was czy ona pasuje od zetora 5211 7211??? 
      wiem że od 4011 pasuje ale do tura wersja rurowa moze okazać się za słaba do ursusa c 330 z turem 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj