Skocz do zawartości
jerzy86

Zapowietrzający się 2140

Polecane posty

jerzy86    9

Niedawno mój staruszek zaczął dziwnie pracować, stracił moc i zaczął przerywać, zwłaszcza pod obciążeniem. Za radą kilku osób przedmuchałem wężyki i zmieniłem filtr paliwa. Teraz mam problem z odpowietrzeniem, wygląda to tak:

-jeśli odkręcę śrubę przy pompce (tą na klucz 13) mogę swobodnie pompować pompką ręcznie paliwo, aż układ się odpowietrzy, zakręcam korek, odpalam, ciągnik chodzi kilkadziesiąt sekund w filtrze u góry robi się bąbel powietrza i ciągnik gaśnie

-jeśli śruba odpowietrzająca przy pompie jest zakręcona mogę tylko kilka razy pompnąć pompką ręczną, w układzie robi się ciśnienie i pompka przestaje działać, odkręciłem przewód od nadmiaru między pompą wtryskową a pierwszym wtryskiwaczem, paliwo nie leci, ciśnienie nie spada.

 

Czy to ciśnienie po kilku ręcznych pompnięciach (przy szczelnym układzie) jest normalne czy paliwo powinno swobodnie krążyć i nadmiarem wracać do zbiornika?

Jeśli powinno krążyć to w jaki sposób pompa wtryskowa je zatrzymuje? Jak się do tego zabrać?

Przy pompie jest jeszcze jedna śrubka na klucz 11 czy ona również służy do odpowietrzania? Gdy odkręcam tą na klucz 13 paliwo tryska i ciśnienie spada, gdy odkręcam tą wyżej, na klucz 11 ledwo się sączy.

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł lub wie jak dobrać się do pompy wtryskowej proszę o podpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

popuść jeszcze rurki na wtryskach i niech jedna osoba kręci rozrusznik a druga niech patrzy czy z wszystkich wtrysków leci paliwo jeśli leci to niech zakręci ter rurki przy wtryskach i powinien chodzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chesterr87    0

ta pompka to chyba tak ma dzialac a przynajmiej u mnie tak samo sie zachowuje a wszystko jest ok . a objawy to masz typowe dla zapchanego filtru.. sprawdz czy paliwo przeplywa przez ten nowy filtr moze jest zanieczyszczone i znow ci go zapchalo ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sleny    1

Jeśli raz go odpaliłeś to powinien już palić chyba że gdzie któraś rurka jest dziurawa. A cały układ paliwowy masz suchy? A może w baku masz brudy i przytyka paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy86    9

Dzięki chesterr za info o pompce, dobrze wiedzieć że wszystko z nią ok smile.gif.

Wczoraj znalazłem przyczynę zapowietrzania, gumowa rurka przy wyjściu ze zbiornika przepuszczała powietrze (o dziwo nie ciekła blink.gif).

 

Tak więc ciągnik chodzi ale nadal jest słaby i pod dużym obciążeniem silnik nierówno pracuje tak jakby jeden gar nie działał (znaczy wymiana filtra nie pomogła), chyba jednak trzeba będzie zainwestować w nowe wtryski.

Dzięki za podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy86    9

Przyczyną słabnięcia jest na 90% pompa wtryskowa, zużyła się.

Czy ktoś to kiedyś wyjmował?

Odkręciłem śruby mocujące wężyki linki ale coś ją jeszcze w środku trzyma, jak ją wyciągnąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sleny    1

przed pompą powinień byc dekielik przykręcony na dwie śruby i za tym dekielikiem masz koło zębate które napędza pompę wtryskową- tam są przynajmniej u mnie trzy śruby które przykręcone są do ośki z pompy wtryskowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy86    9

Nie wiem o jakie trzy śruby Ci chodzi. U mnie pod tym dekielkiem jest jedna nakrętka nakręcana na wałek pompy (przynajmniej tak to wygląda). I teraz nie wiem czy mam ten wałek wybić z zębatki (mocno siedzi) czy tam coś jeszcze trzyma, nic nie widzę bo mi tur zasłania :-/

Jak wy to wyciągacie?

 

I jeszcze jedno pytanie, poza tematem. Skąd wziąć punkty, chciałbym komuś dać a nie mogę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez jnjnjn
      Witam 
      Mam pytanie do posiadaczy jd 2140 i podobnych. Mam od niedawna mojego 2140 rok 86 kabina sg2. Czy we wszystkich 2140 były półbiegi? Bo nie wiem czy u mnie nie działają czy po prostu ich nie ma. Gdy na wbitym biegu próbuję dać wajchę w bok to nie ma żadnego luzu ani nic. Czy wie ktoś może pod kabiną gdzie powinno być jakieś cięgiełko albo coś po czym mogę sprawdzić czy mój jd ma półbiegi czy nie? Obok lewarka mam zieloną kontrolkę z żółwiem. Nie ukrywam że przydałyby się mi półbiegi.
      Pozdrawiam i z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
    • Przez MlodyFarmer
      Witam, cieknie mi olej z mocowania listwy podnośnika, jak to uszczelnić ? Podczas uszczelniania tego wycieku trzeba spuszczać olej ze skrzyni czy się obejdzie bez ?? 

       
    • Przez kevin25
      Siemanko
      Po naprawieniu trzęsących się ramion w JD 1640, mam nowy problem. Iż od kilku dni, po zimie mój Jd stracił moc, wczoraj wybierałem gnojowice (bo pełno) i JD na 4 biegu tylko mruczy ledwo chce ciągnąc mój beczkowóz 5.5tys litrów ( powiem tak 60 radzi sobie z nim bez problemów) i tak gdy kupiłem go to miał swoją siłę bo oraliśmy z ojcem na zime w glinie w górach sporych i ciągał pługi 3x40cm bez zastrzeżeń, (ojciec 60 wtedy orał razem ze mną i beczała sobie w 2X35). Wtedy byłem z niego zadowolony bo było czuć ze ma te 65KM a teraz tylko miał-czy i nie chce iść. W zimie uruchamiałem go superstratem i tzw 'kopciem" czyli ogniem na tłoki. Czy mogło to mu zaszkodzić ? Filtry zmieniałem niedawno wszystkie paliwowy był okropnie brudny, no i teraz ma wszystko czyściutkie nowe i tylko miał-czy. Jak jest zimny to wcale nie chce się rozpędzać na pusto dopiero jak się ugrzeje trochę silnik to jest lepiej. Nie wiem czy to dobrze ale dużo paliwa idzie do baku powrotem tak jak by w 60 zdjął wąż od baku z paliwa. I przy małych obrotach trochę silnik chodzi nie równo a pompa paliwowa to okropnych wibracji dostaje wiec nie wiem czy tak powinno być. I nie wiem co jest bo czasami spod korka w chłodnicy borygo leci jak by wąż strażacki odkręcił i ogrzewanie szwankuje wtedy nie działa po prostu. I raz od superstarta coś w silniku aż waliło jak by młotkiem ktoś w bojler napier..... (rada da wszystkich superstartu nie używajcie) Co poradzicie od czego zacząć może wtryski posprawdzać i jak coś końcówkę jakaś zmienić? A i jeszcze jedno spalanie w nim wychodzi okropnie małe mniejsze od ursusa C-360 więc nie wiem co jest co mi doradzicie.
    • Przez Wojtek_250
      Witam wszystkich użytkowników:) Jestem tutaj nowy i proszę o pomoc, kupiłem sobie JD 2130 był on rozebrany przez poprzedniego właściciela do malowania, między innymi wyciągnięta była pompa hydrauliczna przed silnikiem i rurki łączące ją z skrzynią. Poprzedni właściciel mówił że przed rozkręceniem wszystko było w porządku. Ja wyczyściłem wszystko i poskładałem hydraulikę zmieniłem filtr oleju i wlałem nowy olej, odpaliłem traktor trochę oleju ubyło w skrzyni więc dolałem i odpaliłem jeszcze raz ale nie działa wspomaganie i podnośnik, wom się załącza a a żółw i zając działa poprawnie. wlałem kilka litrów oleju do tego zbiornika z przodu nad pompą i wtedy przez chwilę działało wspomaganie dopuki był tam olej. niewiem co jeszcze mogę sprawdzić i zrobić, olej w skrzyni jest teraz trochę ponad maximum, czytałem na forum o zaworkach w przewodach więc jeszcze się zastanawiam czy dobrze rurki zkręciłem. Pasowało mi tak że ta która idzie z skrzyni do chłodnicy oleju jest bliżej koła i w niej nie było zaworka, druga ta bliżej środka miała zaworek i przykręcona była bezpośrednio do pompy (niewiem czy to jest poprawnie i kiedy nią idzie olej) zaworek jest jeszcze w tej śrubie co zakręca się na tym zbiorniku z olejem z przodu. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze mogę zrobić bardzo proszęo pomoc męczę się już z tym dość długo i nie mogę sobie poradzić, mój mail w razie czego wbanach@interia.pl Z góry dziękuję i Zyczę wszystkim Wesołych Świąt, pozdrowienia.
    • Przez lesiak2344
      Witam mam problem ze swoim jelonkiem a mianowicie nie wiem gdzie podłączyć dodatkowy rozdzielacz do tura, gdy zasilanie wpiołem za regulatorem ciśnienia a powrót na zasilanie fabrycznego rozdzielacza to tur do góry podnosił świetnie(bo było cisnienie przed rozdzielaczem) tylko nie chciał opaść i podnosnik przestał chodzić,a gdy podłączyłem zasilacnie na trójnik przy regulatorze ciśnienia a powrót na powrocie głównego rozdzielacza działa z pewnym opóźnieniem i gdy działa słabnie reszta hydrauliki. Wiec gdzie go podłączyć zasilanie a gdzie powrót aby wszystko chodziło plynnie( było ciśnienie na rozdzielaczu)???
×