jerzy86

Zapowietrzający się 2140

Polecane posty

jerzy86    9

Niedawno mój staruszek zaczął dziwnie pracować, stracił moc i zaczął przerywać, zwłaszcza pod obciążeniem. Za radą kilku osób przedmuchałem wężyki i zmieniłem filtr paliwa. Teraz mam problem z odpowietrzeniem, wygląda to tak:

-jeśli odkręcę śrubę przy pompce (tą na klucz 13) mogę swobodnie pompować pompką ręcznie paliwo, aż układ się odpowietrzy, zakręcam korek, odpalam, ciągnik chodzi kilkadziesiąt sekund w filtrze u góry robi się bąbel powietrza i ciągnik gaśnie

-jeśli śruba odpowietrzająca przy pompie jest zakręcona mogę tylko kilka razy pompnąć pompką ręczną, w układzie robi się ciśnienie i pompka przestaje działać, odkręciłem przewód od nadmiaru między pompą wtryskową a pierwszym wtryskiwaczem, paliwo nie leci, ciśnienie nie spada.

 

Czy to ciśnienie po kilku ręcznych pompnięciach (przy szczelnym układzie) jest normalne czy paliwo powinno swobodnie krążyć i nadmiarem wracać do zbiornika?

Jeśli powinno krążyć to w jaki sposób pompa wtryskowa je zatrzymuje? Jak się do tego zabrać?

Przy pompie jest jeszcze jedna śrubka na klucz 11 czy ona również służy do odpowietrzania? Gdy odkręcam tą na klucz 13 paliwo tryska i ciśnienie spada, gdy odkręcam tą wyżej, na klucz 11 ledwo się sączy.

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł lub wie jak dobrać się do pompy wtryskowej proszę o podpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

popuść jeszcze rurki na wtryskach i niech jedna osoba kręci rozrusznik a druga niech patrzy czy z wszystkich wtrysków leci paliwo jeśli leci to niech zakręci ter rurki przy wtryskach i powinien chodzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chesterr87    6

ta pompka to chyba tak ma dzialac a przynajmiej u mnie tak samo sie zachowuje a wszystko jest ok . a objawy to masz typowe dla zapchanego filtru.. sprawdz czy paliwo przeplywa przez ten nowy filtr moze jest zanieczyszczone i znow ci go zapchalo ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sleny    1

Jeśli raz go odpaliłeś to powinien już palić chyba że gdzie któraś rurka jest dziurawa. A cały układ paliwowy masz suchy? A może w baku masz brudy i przytyka paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy86    9

Dzięki chesterr za info o pompce, dobrze wiedzieć że wszystko z nią ok smile.gif.

Wczoraj znalazłem przyczynę zapowietrzania, gumowa rurka przy wyjściu ze zbiornika przepuszczała powietrze (o dziwo nie ciekła blink.gif).

 

Tak więc ciągnik chodzi ale nadal jest słaby i pod dużym obciążeniem silnik nierówno pracuje tak jakby jeden gar nie działał (znaczy wymiana filtra nie pomogła), chyba jednak trzeba będzie zainwestować w nowe wtryski.

Dzięki za podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy86    9

Przyczyną słabnięcia jest na 90% pompa wtryskowa, zużyła się.

Czy ktoś to kiedyś wyjmował?

Odkręciłem śruby mocujące wężyki linki ale coś ją jeszcze w środku trzyma, jak ją wyciągnąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sleny    1

przed pompą powinień byc dekielik przykręcony na dwie śruby i za tym dekielikiem masz koło zębate które napędza pompę wtryskową- tam są przynajmniej u mnie trzy śruby które przykręcone są do ośki z pompy wtryskowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy86    9

Nie wiem o jakie trzy śruby Ci chodzi. U mnie pod tym dekielkiem jest jedna nakrętka nakręcana na wałek pompy (przynajmniej tak to wygląda). I teraz nie wiem czy mam ten wałek wybić z zębatki (mocno siedzi) czy tam coś jeszcze trzyma, nic nie widzę bo mi tur zasłania :-/

Jak wy to wyciągacie?

 

I jeszcze jedno pytanie, poza tematem. Skąd wziąć punkty, chciałbym komuś dać a nie mogę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dwaa9
      Część. Nagle przestała mi działać hydraulika. Po zgaszeniu i opuszczeniu podnośnika i tura. Teraz nic nie działa. Nie podnosi ani nie działa wspomaganie. Wom działa. Gdzie moze być przyczyna?
      Dodam jeszcze że olej jest, filtry wymieniane w tamtym roku. Myślę że to może być przednia pompa bo wcześniej stukała a teraz ucichło 
    • Przez TOMASZ22
      Jestem po wymianie obu pomp w moim jelonku, wymieniłem oraz filtr oleju, a ciągnik nadal kiepsko podnosi
       
      Caps Lock!
    • Przez JacekBiernacki
      witam ma problem z podnośnikiem w swoim jd 2140 otóż sytuacja wygląda tak że podnośnik po wyłączeniu ciągnika opada momentalnie a gdy podpinam cięższa maszynę to na wolnych obrotach nie potrafi jej utrzymać w powietrzu wydaje mi się że to tłok jest winny chyba że zawur
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Mam taki problem w John Deere 3140 że nie mogę zmienić biegów na dźwigni od rewersu czyli żółw zająć i wsteczny .albo muszę wrzucić na luz 1.2.3.4 i dopiero tam wbić albo je jestem wstanie ruszyć bo albo zblokuje biegi albo wg nie mogę zmienić biegu chodzi o żółw zająć i wsteczny .jak odkręciłem to cięgno od lewarka które idzie do tego walka wodzika od skrzyni to cały ten wałek kręci się w koło .czy to będzie uszkodzony ten wałek w środku ?? Podobno bardzo często w tych jelonkach się to dzieje 
    • Przez Paweł20
      Szukam całej tylniej lampy z obudową do john deere 2040
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj