Rafał2222

Traktor mi młodnieje

Polecane posty

Rafał2222    2

Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011

Edytowano przez Rafał2222
Poprawka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Prądniczka jest od zegara dużego , tzn obrotomierza i mth , jak kabelki Pozmieniałeś to działa bo jak obrotomierz co jakąś sekundę skakał to napięcie dostawał tak jak licznik mth .

Wymontuj licznik (dużo roboty nie ma od spodu kostka i dwie śrubki ) albo kabelki z pradniczki przykładaj jak na filmie https://www.youtube.com/watch?v=BFQCp0nV30E

U mnie też mth nie nabijało okazało się że licznik padł (mth)  prądniczka czy mth nabija to na żarówkę czy próbówkę można jeden kabelek do masy a drugi do pradniczki na stałe i ciągnik odpalić , ma co sekundę zapalić się .

 

Co do świateł najpredzej masa Ci ginie i zegary to wskazują , sprawdź szczególnie przednie lampy , w 7211 ich masa jest podłączona do termostatu , a tam jeszcze czujnik temp i to drugim kablem masowym do alternatora . ale to pewnie u mnie bo chyba normalnie idzie wiązką ale pewnie przepalony kabel .

A kiedy wariuje na 1 czy na 2 (pozycja stacyjki) , albo Weź żarówki odłacz przednie nie będzie poboru prądu to będzie widać czy liczniki wariują  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafał2222    2

To jestem jak włożę kluczyku jest ok,  potem to już na każdych światłach tak robi 1,2,3. Tylko u Ciebie nie chodził a u mnie chodzi tyle że cofie licznik.

Edytowano przez Rafał2222
Korekta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Ze światłami to nie stacyjka tylko instalacja gdzieś , albo masy brakuje , albo kable się przetarły i zwieraja , albo weź bezpieczniki powyciągaj i wtedy patrz co się dzieje kręć stacyjką , szybciej dojdziesz gdzie coś się dzieje .

 

To może silnik w liczniku mth odwrotnie podłączony i w druga kręci , grzebał ktoś jak było wcześniej ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafał2222    2

Nie wiem czy ktoś grzebał tak już miał jak go kupiłem i teraz chciałbym dojść do ładu z nim. A jak by zamienić plus na minus a na minus plus?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3047

na pradniczce sa 3 kable-srodek na pewno masa, boczne to obroty i mtg.

w liczniku jeden to masa, drugi zasilanie, pozostale 2 to obroty i mtg- te sa dobre- z tego co pisales, gdyby zamienic mase z zasilaniem to chyba nie bedzie dzialal a nie krecil do tylu. 

najpierw zadbaj o mase ,wyczysc kostki,polaczenia , sprawdz bezpieczniki a potem pewnie wszystko samo sie naprawi.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397
21 godzin temu, Rafał2222 napisał:

Nie wiem czy ktoś grzebał tak już miał jak go kupiłem i teraz chciałbym dojść do ładu z nim. A jak by zamienić plus na minus a na minus plus?

Wyjmij licznik najszybciej , na filmiku z yt Masz gdzie co podłączyć do sprawdzania licznika 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafał2222    2

A to może być też wina prądniczki? Możemy ona jakieś zawarcie robi. Dziś powalczę z tym problemem. Znajomy ma to samo i dał prądniczkę do sprawdzenia.

Edytowano przez Rafał2222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafał2222    2
3 godziny temu, Rafał2222 napisał:

A to może być też wina prądniczki? Możemy ona jakieś zawarcie robi. Dziś powalczę z tym problemem. Znajomy ma to samo i dał prądniczkę do sprawdzenia.

To tak wygląda jak by się coś zacięło kursuję ta ostatnia cyfra między 7 a 8. Da się to rozebrać i psiknąć tam jakim wd-kiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    162

Szybciej zużyło niż zacięło. Na jakim przebiegu licznik stanął? około 2500mth? Zamieniałeś wsuwki miejscami w prądniczce? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

mi to padł licznik mth na 2200 , kilka lat tak stał , rozebrałem prądniczkę , coś tam było nie tak z tym przerywaczem chyba blaszka odpadła , trochę znów ponabijał mth , potem coś z licznikiem mth , rozebrałem ale nie wiem co tam robiłem znów ileś tam mth , teraz znów padł licznik , teraz nowy mam 500 mth 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafał2222    2
1 godzinę temu, raven18 napisał:

Szybciej zużyło niż zacięło. Na jakim przebiegu licznik stanął? około 2500mth? Zamieniałeś wsuwki miejscami w prądniczce? 

3764 mtg. Tak zamieniałem ale w tedy obroty nie chodziły 

43 minuty temu, sebe1033 napisał:

mi to padł licznik mth na 2200 , kilka lat tak stał , rozebrałem prądniczkę , coś tam było nie tak z tym przerywaczem chyba blaszka odpadła , trochę znów ponabijał mth , potem coś z licznikiem mth , rozebrałem ale nie wiem co tam robiłem znów ileś tam mth , teraz znów padł licznik , teraz nowy mam 500 mth 

A to teraz jak wygląda procedura zgłaszania licznika. W najgorszym wypadku będę musiał wymienić. Też będę próbować jeszcze z prądniczką. Potem wezmę się za zegar. To tak wygląda że Jak z 8 na 9 chcę wejść to pierwsza cyferka po przecinku tak się rusza i po chwili ta ostatnia wraca z 8 na 7, jak by coś blokowało 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Na tym linku z yt Masz jak podłączyć licznik bedziesz wiedział czy działa czy nie , impulsowo mth nabija , prądniczki nie trzeba demontować do sprawdzenia , żarówka próbówka i patrzysz czy na włączonym silniku mróga , tylko nie pamiętam czy tam jest + czy - . 

Na pradniczce są 3 wsówki ale 2 używane , jedna od wskazówki , druga od mth . Ja mam jeszcze jakiś kondensator czy coś 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafał2222    2

Powalczyłem i zegary już ok, winny był przewód od pompy paliwa który idzie do zegara ilości paliwa. Zegary już pracują prawidłowo w czwartek próba motogodzin, bo już dziś nie dam rady, bo do pracy muszę jechać. Tutaj już jeden powiedział żeby uporządkować elektrykę i wszystko wróci do normy, nadzieja umiera ostatnia a jak umrze to będę szukać innej nadziei żeby to chodziło. Kierunek gdzie wsadzić palce już wiem dzięki wam. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

A już stacyjkę Miałeś rozbierać 😄 , ale ja bym nie pomyślał patrzeć kabelki na zbiorniku , chodź raz tam coś było ale to chyba odpadł 

Edytowano przez sebe1033

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez raven18
      Hej
      Grzeje się i topi mi bezpiecznik od nawiewu, zetor 7045 wszystko jest na 1 bezpieczniku 15A, nie wiem czy tak było oryginalnie, wkładałem 25A to jakiś czas chodziło ale na koniec i tak stopiło (bardziej topi plastik w bezpieczniku )
      Póki co sprawdziłem: 
      -podłączyłem pod inne gniazdo bezpiecznika
      -podłączałem tylko jedną stronę, dmuchawę, by wykluczyć złe styki czy uszkodzenie w części instalacji
      -zmostkowałem przewód od bezpiecznika bezpośrednio do przekaźnika
      -wymieniłem przekaźniki 
      -sprawdziłem opór na tych opornikach przy dmuchawach i wyglądały na ok
      i bez zmian tak samo topi bezpieczniki, raczej zwarcia nie ma gdyż w takim wypadku od razu by paliło a nie działało jakiś czas.
      Z tego co mi pozostało to gruntowne sprawdzenie instalacji w dachu ale to taka ostateczność gdyż wszystko pozawijane i sporo z tym roboty
      I nie wiem, może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co może być powodem? podejrzewam ten bezpiecznik ale rok czasu działało na jednym 15A i nagle okazał się za mały?
    • Przez Pilar
      Witam, kupiłem zetora 7711 i jedną z rzeczy do zrobienia jest zamontowanie czujników od ręcznego hamulca walka wom i hamulca ręcznego. Z podłogi wychodzą trzy kable (czerwony, biały, czarny) i zrobiłem w ten sposób, że z  kabla białego zrobiłem dwa rozgałęzienia (jest to kabel prądowy) do czujnika od wom’u podłączyłem kabel biały i czerwony a do ręcznego hamulca czarny i biały. Problem jest taki, że gdy nacisnę czujnik od womu to gaśnie kontrolka ale zapala się od hamulca ręcznego (na zmianę się zapalają) z kolei jak wyłączę kluczyk ze stacyjki to świecą się obie kontrolki. Ktoś wie jak to rozwiązać? Czy z podłogi nie powinny wychodzić 4 kable? Nie jestem elektrykiem i ciężko mi ogarnąć instalacje ze schematu.



    • Przez raul7031
      Jak macie podłączone lampy robocze led nad kierunkowskazami w 7211? Skąd zasilanie i jak poprowadzone przewody? 
    • Przez Przemix_
      Witam 
      Mam problem w zetorze 7011. Mianowicie miał słabe ładowanie więc postanowiłem zrobić alternator. Dzisiaj go założyłem na akumulatorze na wolnych obrotach jest 12.9 na obrotach 13.2v, a na alternatorze na wolnych 14. Co to może być? Obstawiam na regulator ale mogę to sprawdzić dopiero w poniedziałek. Może ktoś miał podobny problem.
       
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj