Lukas85

Naprawa Hamulców TD90

Polecane posty

Lukas85    37

Witam

Ktoś moze rozbierał hamulce w NH z serii TD? U mnie słychac czasami jakies dzowne zgrzyty przy hamowaniu, zastanawiam sie czy da sie to ogarnac samemu?


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomo12    373

W tym modelu są najprawdopodobniej zwykłe hamulce wielotarczowe mokre oparte na rozpieraku (tłok hamulcowy znajduje się na zewnątrz). Jak najbardziej ogarniesz to sam. Będzie trzeba tylko podwiesić/podnieść kabinę. Odkręcasz całość i wyjeżdżasz. Później będzie tylko trochę zabawy, żeby trafić na frezy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    37

Według instrukcji napraw jest tak jak poniżej. Nie bardzo tylko rozumiem bo przecież jest tam zbiorniczek na płyn a raczej olej do hamulców a według katalogu wszystko jest mechaniczne

IMG_20230226_114051_559.jpg


Wygląda na to że nie ma tez oddzielnych tarcz na hamulec ręczny

Edytowano przez Lukas85

Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomo12    373

Hamulec ręczny jest na pewno na tych samych tarczach. Rozbierałem niedawno nowszy model TD5.85 to do tych regulowanych cielęgiełek były zamocowane tłoki hamulcowe. To może być tylko schemat uproszczony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    37

a ok rozumiem czyli tłok kędy je porusza rozpierakiem tak? po wymianie tarcz trzeba jeszcze coś regulować ? Dziwny mam ten o jaw zgrzytania nie zawsze występuje ale często. Szwankował mi czujnik od hamulca ręcznego podejrzewam że kilka razy było ruszone na zaciągniętym ręcznym może dlatego tak się stało. Na chwilę obecną hamuje bez problemu ale dźwięki są niepokojące.


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomo12    373

Po wymianie tarcz wyregulować trzeba będzie. Ale to będziesz czuł, że jak za mocno rozkręcone to słabe hamulce - będziesz czuł. Z tego co kojarzę, to trzeba było do tego stopnia naciągnąć, aby zlikwidować luz całkowicie, a nawet delikatnie zainicjować ruch rozpieraka. Ale regulacja jest bez problemu od dołu później dostępna. Co do przyczyny zgrzytania to nie potrafię pomóc. Wiem jedynie ile epitetów będzie przy ponownym wkładaniu. Najlepiej zaopatrzyć się w dwie długie drobnozwojne szpilki M10 jak mnie pamięć nie myli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    37

tzn ciężko będzie trafić w odpowiednie położenie tych tarcz?


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomo12    373

Tak, dostępu nie będzie dobrego pod kabiną. Dodatkowo zwolnica nierówna i będzie ją przeważać. A tak po szpilkach będzie wygodnie wjeżdżać i będzie łatwiej trafić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    37

ok dzięki za podpowiedz


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wysos
      czy ktoś wie czy jest możliwość zrobić wolny (swobodny) powrót oleju? chciał bym aby podczas pracy maszynami wymagającymi ciągłego przepływu hydrauliki aby olej nie wracał przez rozdzielacz a właśnie poprzez wolny spływ, czy zrobienie (dorobienie) takiego przyłącza w miejscu wlewu oleju to dobry pomysł? a może gdzieś w tym modelu jest miejsce przygotowane na takie przyłącze?
    • Przez damianix
      Witam!
      Po jeździe 40km/h i zatrzymaniu się wyrzuca olej z odpowietrznika. Zgłaszałem na gwarancji to wymienili odpowietrznik i dalej tak samo. Jak pracuję tylko w polu to nie wyrzuca oleju. Co może być przyczyną ?
      odpowietrznik td5.85.mp4
    • Przez lesbycool
      Witam w moim nh td5.85 wyskakują błędy 3141,3292 wyskakują na przemian podczas pracy co dziesięć minut co to może być


    • Przez Grzesiekc
      Witam jak w temacie czy ma ktoś informacje ile gazu wchodzi do układu klimatyzacji w NH TD95D ?
      Dodatkowo co może być uszkodzone jeżeli kompresor włącza się na krótko a po włączeniu pokrętłem nie działa ?
    • Przez Ziel
      Witam od 3 lat mam problem z hamulcami, ciągnik był kupiony nowy z gwarancją 1rok, wszystko było ok przez rok, po roku hamulce zaczęły się zapowietrzać. Najpierw jakimś cudem ciągnik potrafił wywalić płyn ze zbiorniczka po czym zapowietrzały sie hamulce, płyn dolałem i odpowietrzyłem (leje olej mineralny z serwisu) po odpowietrzeniu po jakims czasie to samo, wywali w losowym momencie plyn i juz d*pa. Sprawdzałem i wymieniałem membranę w układzie pneumatycznym, przejrzałem cala pneumatykę, nie wiem co robić, serwis też nie wie a nie mam zamiaru im odstawiać ciągnika na wymienianie wszystkiego po kolei bo to sam mogę zrobić. Jeśli ktoś miał taki lub podobny problem to proszę o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj