pawel522522

Przegrzany John Deere Pomocy

Polecane posty

pawel522522    0

Witam proszę o pomoc przegrzany silnik John Deere 6100. Niestety przez nieuwage (proszę nie oceniac ) Pekla chlodnica wylal sie plyn a ja dalej jechalem nie zauwazylem ale zagotowalo go scislo tloki i zgasl . Ja nie myslac odpalilem I pojechalem dalej po 1km znowu myslalem ze problemy z elektronika czesto tak ma po 5 min znowu odpalil I . Po 2 km znowu zgasl I teraz zauwazylem ze sie przegrzal czerwony łacznik z tlumnikiem . Zalalem wode pojezdzilem z 5 km i nie zauwazylem wiekszysz problemow pozostawilem ma wolnych obrotach z 5 min I wziąlem sie za wymiane chlodnicy . Odpalilem po 2 dniach I po chwili zaczal tak jakby piszczec pasek cos takiego (PiPiPi). Co robic jezdzic nim czy rozbierac silnik niestety jest zima on jest potrzebny Orientacyjnie jaki koszt naprawy ?? Proszę nie dobijac I tak juz leze 😮💨😮💨

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michał88    335

Piszczeć może od góry bądź od dołu, skoro go ścisnęło to spuchły tłoki i tam pasuje zajrzeć. Głowica w górę , miska w dół i i wszystko będzie jasne. Cudów tam nie ma, silnik jak każdy inny, jak sam rozbierzesz to o ile wał nie porysowany to koszt pierścieni i uszczelek. Jak do mechanika z poważnej firmy to oni nie będą się bawić i koszt na bogato. Na pewno trzeba zmienić olej, co do piszczenia to sprawdź pasek klinowy bo jak się chłodnica lała na pasek to może się ślizgać ( sam to przeżyłem w aucie, płyn kapał na pasek i zacinało się wspomaganie i piszczał pasek- wszyscy chcieli wymieniać magiel). 

Sprawdź pasek na początku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Właśnie , jeżeli ciecz została uzupełniona na gorącym silniku to masakra !!

Co do piszczenia , skoro nie było płynu to zapewne pompa wody jest przytarta ( uszczelnienie pompy jest " smarowane" płynem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    441

Na gorącym to jeszcze zależy jak to zrobiono. Jak działał jeszcze ,,mały obieg" i zalano powoli wrzątek na pracującym silniku to mogło nie mieć to dużego znaczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Tłoki i tuleje do wymiany.. pasek, i prawdopodobnie pompa..


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8517
21 godzin temu, andrzej78 napisał:

Właśnie , jeżeli ciecz została uzupełniona na gorącym silniku to masakra !!

Żadna masakra, jak zrobisz to prawidłowo to nic złego się nie stanie nawet jak uzupełnisz zimną wodą czy płynem. Wiem to z własnego doświadczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    45
Napisano (edytowany)

 Wy - koledzy  udzielacie wyczerpujących porad. Upływa doba, a autor tematu ani myśli zareagować i ustosunkować się do tych porad. 

Edytowano przez wujekk110
Uzupełnienie tekstu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel5225    0

Dziekuje za odpowiedzi a kolega co sie burzy to chyba dobrze wie ze myslenie boli.. Woda niestety zalana odrazu po 5 minutach musialem dokonczyc odsniezanie  na spokojnie dojechal do domu .. pasek sciaglem I silnik dalej robi (pipipi)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miwigos    3491

Tak dobrze że odpala , pytanie ile mu mocy ubyło, ale jak odpala to myśle że może jeżdzić. w tym modelu jak woda się zagrzeje to nie ma kontrolki migającej na czerwno jak w modelach 6-20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj