yacenty

Ochrona i nawożenie pszenicy 2023

Polecane posty

mysza103    2500
3 godziny temu, GABBER85 napisał:

U mnie po łubinie  na rędzinie 4,5t Linus  myślałem ze 6t sypnie , rok nienajgorszy... także jak wam wali te 12ton - "bo dziki zryły", "bo na samym oborniku"... to  gratuluje ...

A co jej dolegało że tyle sypnęła skoro rok nie najgorszy ? też gospodarze na rędzinach 3-4 klasy  , i to w 100% , i też w zdecydowanej większości mam Linusa , ale jak rok nie najgorszy to mniej niż 7 ton średnio nie ma , a jak dobry rok jak ubiegły to średnia wyszła 8,720 kg po dokładnym obliczeniu , tak że u ciebie coś musiało zaistnieć , mszyca - pózny siew - słabe nawożenie lub jakieś inne zjawisko ? U mnie też zbierają 4-6 ton Linusa , tyle że tak trochę na odwal , no i zboże po zbożu , lub zboże po warzywach , tyle że pózne siewy i wiosną też nie dopilnowane , bo zboże troktują jako przerywnik (zmianowanie po warzywach )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galan99    7760

Sypnie wam po 9 ton spokojnie da rady na 4 klasie .

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GABBER85    1428

Rędzina redzinie nie równa. Jeden ma całe pole "równej" rędziny, a drugi ma rędzine płytką na 15 cm i skała, lub pyły


>>>>>> 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    207
43 minuty temu, Wpaw napisał:

Chciałem jutro zrobić t2 na tym kawałku suszy nie widać. Praxior i co dodać protio czy tebu i ile?

IMG20240516201710.jpg

Faktycznie tutaj zadnej suszy nie widać. U mnie jest taka skorupa na 5cm a ponizej jeszcze jakas wilgoc jest. Moze doczeka sie deszczu zanim zniknie ta reszta wilgoci.

Cale pole takie czy wybrales miejsce pod fote? 😂 Co to za odmiana?

Ja tez jutro jade t2. Juz miejscami pokazaly sie pierwsze klosy a reszta juz pod wierzchem na niedziele pewnie sie juz zacznie ladnie klosic. Wode mam w mauzerach przygotowana i ogrzana wiec mam nadzieje, ze uniknie sie "przypalen" 😂

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
metrax12    147
31 minut temu, SawekBraczyk napisał:

 Każdym triazolem możesz przypalić. 

Ale w przypadku tebukonazolu suma zysków < suma strat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wpaw    25
39 minut temu, Piffpaff napisał:

@Wpaw 0.8 priaxor i 0.5l tebu standardowa mieszanka

Kupiłem specjalnie protio. Ale mówisz żeby tebu? Trochę mączniaka się trafia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gałgan    6
3 minuty temu, Wpaw napisał:

Kupiłem specjalnie protio. Ale mówisz żeby tebu? Trochę mączniaka się trafia.

A co tebu chcesz mączniaka zwalczyć 😂

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wpaw    25
5 minut temu, kamil800 napisał:

Faktycznie tutaj zadnej suszy nie widać. U mnie jest taka skorupa na 5cm a ponizej jeszcze jakas wilgoc jest. Moze doczeka sie deszczu zanim zniknie ta reszta wilgoci.

Cale pole takie czy wybrales miejsce pod fote? 😂 Co to za odmiana?

Ja tez jutro jade t2. Juz miejscami pokazaly sie pierwsze klosy a reszta juz pod wierzchem na niedziele pewnie sie juz zacznie ladnie klosic. Wode mam w mauzerach przygotowana i ogrzana wiec mam nadzieje, ze uniknie sie "przypalen" 😂

 

Też beton na wierzchu. Tu gdzie robiłem zdjęcie jest gorsza na końcu pola, nie wchodziłem dalej. Banatus tez muszę opryskać zobaczymy co będzie. Pszenzyto tydzień temu robiłem 0,5 azoksy i 0,8tebu i 10kg siarczanu przypalen nie ma dziś sprawdzałem. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GRZES1545    9119
9 godzin temu, XTRO napisał:

lepiej poczekać niż jechać i ją osłabiać. Ja tak samo nie zrobiłem t2 bo sucho jak cholera i pewnie wyjdzie taka t2/t3. I tyle. Ważne aby popadało bo Ci co porobili teraz t2 u mnie to zboża przypalone fest.

Jestem z regionu gdzie wg map jest jedna z większych suszy w kraju w tej chwili

Wcześniej zrobiłem jeszcze przed ostatnim małym deszczem, ale co z tego jak juz przypala z braku wody, jare tak samo juz siadają . Rok na straty będzie, na 5kl już nic nie pomoże. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    207

Susza susza a bylem na pszenicy i u sasiada juz na flagowym pelno "kropek" i u mnie na podflagowy juz cos wlazi 🙈

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piffpaff    380
Wpaw napisał:

39 minut temu, Piffpaff napisał:

@Wpaw 0.8 priaxor i 0.5l tebu standardowa mieszanka

Kupiłem specjalnie protio. Ale mówisz żeby tebu? Trochę mączniaka się trafia.

Jak masz protio to jeszcze lepiej, jeśli to 300g to spokojnie 0.4l możesz dac

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wpaw    25
1 godzinę temu, Piffpaff napisał:

Jak masz protio to jeszcze lepiej, jeśli to 300g to spokojnie 0.4l możesz dac

Mam 250 dam 0,5 litra dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianek20    2065

Okolice LZA i LHR też deszczu brak susza robi się masakryczna. Unie każdy w tym roku dał ostra regulację a teraz lipa bo zboża małe i już zaczyna się powoli kosić. Ciężki może być ten rok bo na urodzaj nie wiem czy w zbożu się zapowiada jak nie będzie deszczu. Dziś wieczorem jak przestanie wiać jadę T2 resztę zrobić i liczyć że się uda. Ale osobiście medaxu więcej tyle nie dam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boogie7    522
Dnia 16.05.2024 o 12:08, Tomek90 napisał:

Czego tu się dziwić jak dzień przed potrafią odwołać w prognozach. To tylko ludzie. 

Akurat dzisiejsze "prognozy" są opracowywane przez superkomputery na podstawie wyliczeń modeli numerycznych...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wpaw    25
30 minut temu, boogie7 napisał:

Akurat dzisiejsze "prognozy" są opracowywane przez superkomputery na podstawie wyliczeń modeli numerycznych...

I te komputery są omylne jak nigdy wcześniej. Ciągle nadają i nigdy niema.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boogie7    522
44 minuty temu, Damianek20 napisał:

Okolice LZA i LHR też deszczu brak susza robi się masakryczna. Unie każdy w tym roku dał ostra regulację a teraz lipa bo zboża małe i już zaczyna się powoli kosić. Ciężki może być ten rok bo na urodzaj nie wiem czy w zbożu się zapowiada jak nie będzie deszczu. Dziś wieczorem jak przestanie wiać jadę T2 resztę zrobić i liczyć że się uda. Ale osobiście medaxu więcej tyle nie dam 

Akurat te po regulatorach kłoszą się później 😎  Przed chwilą wracałem z roboty, to kolejny napaleniec latał w pszenicach z nawozem (pewnie N ). Pszenice niebieskie od nalotu woskowego (nie padało od ponad 4 tygodni), miejscami wypaleniska że liście już przyschnięte 🤦

13 minut temu, Wpaw napisał:

I te komputery są omylne jak nigdy wcześniej. Ciągle nadają i nigdy niema.

Może celowo 🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GRZES1545    9119
47 minut temu, boogie7 napisał:

Akurat dzisiejsze "prognozy" są opracowywane przez superkomputery na podstawie wyliczeń modeli numerycznych...

Taa i o pizde te ich wyliczenia potłuc,  jak co kilka godzin zmieniają prognozę na 48godz .

Zboża miejscami tragedia, żniwa w czerwcu jak tak dalej będzie, suszy grzeje i wieje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piffpaff    380
Damianek20 napisał:

Okolice LZA i LHR też deszczu brak susza robi się masakryczna. Unie każdy w tym roku dał ostra regulację a teraz lipa bo zboża małe i już zaczyna się powoli kosić. Ciężki może być ten rok bo na urodzaj nie wiem czy w zbożu się zapowiada jak nie będzie deszczu. Dziś wieczorem jak przestanie wiać jadę T2 resztę zrobić i liczyć że się uda. Ale osobiście medaxu więcej tyle nie dam 

jeszcze miesiąc temu co drugi dodawal ccc do t1 więc się nie dziwcie. Zabieg tani a co roku susza coraz większą. Ja w tym roku dałem 0.5kg medaxu na 140kgN i jeszcze się trzyma pszenica

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2334

To pierdolenie ze po CCC siada szybciej. Mam pszenicę po ccc z tribekspapakiem i jeszcze się nie siada jakoś znacznie. 

A mam pszenżyto po medaxie i popalone. 

Mozaiki 3-5

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SawekBraczyk    523

Ja po samym trineksapak w tym roku zero przypaleń , skrócone jest dobrze. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piffpaff    380

w tym roku jedna działka 0.5kg medax I druga 0.3 moddus i wyglądają tak samo, widać że odrzucają dolne liście i całe zawoskowane ale jeszcze się trzymają. Według najnowszej prognozy deszcz 23mm za tydzień w czwartek a do tego czasu wiatr i nawet 28*

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin34    141

Ja poczekam z t2 trudno będzie jako t2/t3 robi się nie ciekawie czy ten oprysk zadziała przy tej suszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    207
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, Damianek20 napisał:

Okolice LZA i LHR też deszczu brak susza robi się masakryczna. Unie każdy w tym roku dał ostra regulację a teraz lipa bo zboża małe i już zaczyna się powoli kosić. Ciężki może być ten rok bo na urodzaj nie wiem czy w zbożu się zapowiada jak nie będzie deszczu. Dziś wieczorem jak przestanie wiać jadę T2 resztę zrobić i liczyć że się uda. Ale osobiście medaxu więcej tyle nie dam 

Ja dalem 0,4 moddusa i 0,5l ccc i pszenica troche za kolano. Ja tez okolicy lhr i u mnie zaraz 3 tygodnie bez deszczu ale z tego co slyszalem to w lhr tydzien temu przeszla burza i polało. Resztki wilgoci sa to tez jade t2. Moze i sucho a dtr sobie juz na liscie wchodzi. Robie i niech sie dzieje juz co chce. Moze akurat sie zlituje i cos popada

Edytowano przez kamil800

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alfa    1225

Dziwię się że niektórzy dają tebu przecież to pewna tona mniej 

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Challenger
      Czy uprawia moze ktos ta odmiane pszenicy paszowej???Prosze mozliwie jak najszybciej o opisanie tej odmiany,jej plonowanie wymagania itp.Z gory dzieks :rolleyes:
    • Przez wielkiwojownik
      Witam występuje na moim terenie ( Podkarpackie) problem ze śniedzią w pszenicach, nie jest to jakaś poważna inwazja ale trafiają się pojedyńcze kłosy porażone tym tzn powiedzmy na 3 metry kwadratowe znajdzie sie jedna roślina taka mała niewyrośnięta z czarnymi ziarenkami jak się rozetrze w palcach to śmierdzi rybą ale występuje to tylko na glebach ciężkich typu rędzina. Jeżeli jest pole mozaikowe część powiedzmy rędziny częśc piaskowej a częśc jakiejś normalnej ziemi to ta śniedź jest tylko na rędzinie pszenica siana z kwalifikatu czy swoja zaprawiana najlepszymi zaprawami  nie ma reguły i tak to wyskoczy robione są płodozmiany jęczmień ozimy i jary , rzepak, soja, groch, kukurydza wychodzi że pszenica jest siana co 2-3 lata. jak temu zaradzic żeby się tego pozbyc? i dlaczego to występuje tylko na rędzinie ? bo podobno z jednego takiego kłosa może się to rozprzestrzenić na większą powieżchnie 
    • Przez Bartekh
      Dzień dobry, 
      Mam pytanie, czym mógłbym zwalczyć  przytulię w pszenicy w fazie, w której jest ona już wykłoszona? W sklepie polecono mi środek minstrel, jednak w zaleceniach ma napisane, aby go stosować do fazy liścia flagowego, pytanie czy nie zaszkodzi pszenicy w późniejszych fazach?
    • Przez kingway
      Witam , mam pytanie z racji ze mam ciężki wjazd na pole z nawożeniem .... co byście dali na takiego szybkiego kopa dla pszenicy ozimej .... myślę o moczniku - bo szybko działa albo też o jakiejś saletrze . Potem oprysk na chwasta axial komplett pak - podobno najlepszy . No i jeszcze trzeba by pomyśleć o jakimś oprysku na grzyby możecie jakiś polecić - myślę o wirtuozie . Proszę o zrozumienie ale pierwszy raz zasiałem pszenicę ozimą  Nie dużo ale zasiałem  
    • Przez dariusz86
      Cześć,
      Mój błąd, miałem źle ustawiony docisk bo we wrześniu pożyczałem siewnik znajomemu który siał na cięższych ziemiach, kompletnie tego nie zauważyłem że poprawiał docisk redlic na mocniejszy no i poszło. Poszło na jakieś 5 - 6cm. Efekt nie musze mówić jaki teraz jest. Dość długo wychodziła. Łodyga jest dość wiotka i przyżółknięta. Pierwszy raz mam taką sytuację. Da się ją chociaż trochę jeszcze odratować czy już nic z tym nie zrobię? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj