Gromi

Jaki płyn chłodniczy do Ursusa

Polecane posty

Gromi    73

Witam

Zakupiłem ciągnik ursus c360 w którym chłodnica jest zalana płynem. Obecnie chce wymienić płyn na nowy. Jaki wybrać ? Zależy mi na długim okresie użytkowania. 

Edytowano przez Gromi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Pablos_1970    45

To  nie ma  większego  znaczenia  te  wszystkie  płyny  bazują  na  glikolu   różnią  się    temp  zamarzania  i    dodatkami    .

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    88

Bez znaczenia, i tak co 2 lata należy wymieniać, ponieważ przestają działać neutralizatory korozji. 

  • Like 1
  • Haha 1
  • Confused 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144

Patrząc na aktualne ceny petrygo to najlepiej prestone 

Edytowano przez Maniek101
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7049

właściwie to jest 3 rodzaje płynów 😁 może dla niektórych to szok ale nie są mieszalne

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    627

Panowie do czerwonej nie pasuje niebieski, może żółty ale nie niebieski 

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    66

G12/G12+/G13, z K2 sa bdb, maja dużo zawartość glikolu oraz gliceryny 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    627
8 godzin temu, Adi96 napisał:

@akmaly Nie zastanawiałeś się pracować w cyrku?

Po co jak jest forum, lepszego cyrku nie znajdziesz 😁

  • Like 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf362    870

Na zimę to i grzałka by się przydała bo nieraz widzę jak osobniki męczą silniki w mróz w traktorze . Niby woda zła ale jak się przeleje gorąca wodą to od razu lżej ma silnik . Często odpalanie zimnego motoru skraca życie . Już jeden youtuber polny chwalił się jak jego c360 odpala przy -20 . W niedługim czasie pękł wał . Uj z taką robotą. 

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrp88    155
13 godzin temu, Uziu92 napisał:

właściwie to jest 3 rodzaje płynów 😁 może dla niektórych to szok ale nie są mieszalne

Co się stanie po zmieszaniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1828
2 godziny temu, mf362 napisał:

Na zimę to i grzałka by się przydała bo nieraz widzę jak osobniki męczą silniki w mróz w traktorze . Niby woda zła ale jak się przeleje gorąca wodą to od razu lżej ma silnik . Często odpalanie zimnego motoru skraca życie . Już jeden youtuber polny chwalił się jak jego c360 odpala przy -20 . W niedługim czasie pękł wał . Uj z taką robotą. 

Wrzucił jak pali przy -10 z obrotu,chociaż dwuwskaźnik pokazuje że rozgrzany.A rok wcześniej wrzucał film z odpalania -10 i kompletnie inaczej palił.

2 godziny temu, akmaly napisał:

Po co jak jest forum, lepszego cyrku nie znajdziesz 😁

Z tym nie trudno się nie zgodzić.

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    361
16 godzin temu, MajsterMarian napisał:

Ja używam Kuler z K2 i śmiga bez problemu

W samochodzie tak ,natomiast  starszej konstrukcji ciągnikach może "rozlutować " chlodnicę. Ogólnikowo ,jeżeli płyn posiada wydłużony okres eksploatacji  - 5 lat to raczej nie nadaje się do chłodnic lutowanych. Co niektórym wydaje się, że dobór płynu chłodniczego to taka błaha sprawa ,a tak nie jest. Skoro jest to starej konstrukcji ciągnik, należy stosować ówcześnie zalecany płyn chłodniczy bez późniejszych udziwnień. Późniejsze modyfikowane płyny chłodnicze posiadały inne dodatki antykorozyjne co szło w parze ze stosowanymi materiałami i konstrukcjami .Należy też pamiętać, że płyn chłodniczy ma określone stężenie glikolu, a zwiększenie lub zmniejszenie jego stężenia wpływa niekorzystnie  na temperaturę zamarzania.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    1756

A to silnika nalezy lac owczesny olej typu mazut koła pompowac z tamtej epoki gdyz detki z tamtych lat byly pzygotowane do powietrza owczesnego

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    1756

O ile do samochodu do delikatnych aluminiowych chlodnic to faktycznie tzrreba zwracac uwage na plyn o tyle do starego ususa do masywnej poteznej chlodnicy/ miedzianej czy tam stopu jakiegos podobnego mozesz zalac praktycznie kazdy plyn. A to ze plyn CI luty rozpusci mozesz wlozyc miedzy bajki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    361

Na rynku jest coraz więcej płynów chłodniczych na bazie alkoholu etylenowego ,tu się niewiele zmieniło , ale posiadających dodatki organiczne a to szkodzi " starym " układom chłodniczym .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    1756

DLatego neich kupi najtanszy a najtanszy na pewno nie bedzie tym nowym ekologicznym wynalazkiem

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    361

Nie chodzi tu o ekologię, a o jakość , wydłużony okres eksploatacji , cieńsza warstwa ochronna , co powoduje , że płyn lepiej odbiera ciepło ,oraz możliwość stosowania cieńszych kanałów w układach , gdzie starszej generacji płyny mogłyby je zapychać. Wprowadzone inne ,lepsze dodatki antykorozyjne niestety reagują z ołowiem jaki jest składnikiem " cyny"  lutowniczej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    1756

Płyny long laJf? Ja pdoziekuje i tak za 5 lat bedzie brudny.

Byly juz oleje long lajf, kolejny bełkot marketingowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PARDOMEK
      Zgłaszam się z takim  problemem przeprowadziłem ostatnio remont Perkinsa nowy. Wał nowe tłoki nowe cylindry panewki pierścienie nowa pompa olejowa zalana olejem przed zamontowaniem silnik przed rozebraniem umyty po rozebraniu umyty od środka wszystko złożone zawory  ustawione w biegu  zjechaliśmy silnikiem że skrzynią pierwsze odpalenie i wszystko w porządku pochodził z 2 godziny na wolnych obrotach więc postanowiłem się przejechać i przejechałem może 3 km i silnik stanoł na amen nie da się przekręcic wałem woda była olej nowy filtry nowe uszczelki nowe   i nie wiem co mogło się stać może ktoś pomoże 
    • Przez Mateusz100
      Witam potrzebuję dokładne zdjęcia mechanizmu podnośnika tych wszystkich dzwigienek proszę o pomoc szybką.... rozebrałem to i powiedzmy ze złozyłem prawie dobrze bo jedna dzwigienka nbie jeżdzi po rolce tak jak powinna proszę o pomoc ursus c 360.
    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym wymieni ć nowe tulejki na tym wale od podnośnika od ramion ursus c 360 i teraz pytanie czy jak go wyjmę z plecaka to wtedy obojętnie jak go włożyć z powrotem? Czy tam jest jakiś frez grubszy ząbek co ustala jak ma być włożony ? Bo n9ie chce tego wyciągać a potem źle złożę. Proszę o pomoc
    • Przez Szymek1234
      Witajcie,podpowie ktoś coś na temat Silników po kapitalnym remoncie na wymianę starego do c330M.Moze ktoś przerabiał ten temat i może coś powiedzieć lub polecić jakąś firmę bądź odradzić takiego pomysłu.Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Wiola001
      Mam Tura w C330 z siłownikami jednostronnymi i rozdzielaczem jednosekcyjnym  na błotniku. Teraz mi się zapowietrzył. Może ktoś wie jak go odpowietrzyć?
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj